۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه برای رفع پدیده ریزگردها

هورنیوز – معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور سیصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات جنوب کشور گفت: استان خوزستان پس از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس و آسیب هایی که از جنگ تحمیلی دیده اند امروز روزهای سختی را سپری می کنند.

آباد با اشاره به پدیده ریزگرد در استان خوزستان خاطرنشان کرد: برآورد شده است ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای رفع پدیده ریزگردها هزینه لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزینه‌های استان های نفت‌خیز از منابع نفتی آنها تامین می شود، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد نفت ایران در ایلام، بوشهر و خوزستان تهیه می شود.

آباد یادآور شد: از سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید شده حدود ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه در استان خوزستان تولید شده است که رقم ریالی آن ۶۲۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

آباد با بیان اینکه در سال ۹۴ بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال صادرات محصولات نفتی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع و درآمدهای نفتی می توان بخشی از آن را برای بهبود کیفتی هوای استان خوزستان هزینه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با طرح این سوال که با توجه به شرایط موجود چند وزیر باید استعفا بدهند، تصریح کرد: برای حل مشکل شهروندان خوزستانی به یک عزم مردمی نیاز داریم.

آباد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جمعیت خرمشهر را ۳۵ میلیون نفر اعلام می کردند و همه کشور خود را جزء جمعیت خرمشهر می دانستند، خاطرنشان کرد: این روزها که هوای خوزستان آلوده است همه کشور باید شهروند خوزستان شوند و سهم خود را به این استان پرداخت کنند.

https://hoorkhabar.ir/647493کپی شد!
168