تنها رادار جنوب غرب کشور در فرودگاه اهواز وارد مدار شد

هورنیوز – به نقل از روابط عمومی فرودگاه های استان خوزستان، محمد رضا رضایی گفت : رادار فرودگاه اهواز صبح امروز پنج شنبه ۲۸ بهمن ۹۵ وارد مدار شد و خدمات ناوبری را به پروازهای داخلی و عبوری ارایه می‌دهد.

وی افزود : خوشبختانه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توانست قطعه مورد نیاز این رادار را در کمترین زمان سفارش داده و تحویل گیرد تا هرچه زودتر تنها رادار جنوب غرب کشور وارد مدار شود.

رضایی ادامه داد : رادار فرودگاه اهواز حدود ۱۷ سال پیش نصب و راه‌اندازی شده بنابراین در این زمان قطعات رادار فرسوده شده و شرایط آب وهوایی و ریزگردهای این منطقه نیز مزید بر علت شد تا گیربکس این رادار از کار بیفتد.

مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط متخصصین اداره‌ کل ارتباطات و ناوبری و اداره مهندسی الکترونیک فرودگاه اهواز این رادار پس از نصب و مراحل تست نهایی وارد مدار و کلیه ی گزارشات ارسالی به دیگر کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی برغیرعملیاتی بودن رادار فرودگاه اهواز لغو شد .

وی اضافه کرد: در زمان خاموشی و تعمیر این رادار، بخش مراقبت پرواز نیز در کنار مهندسین الکترونیک با تمام تلاش بهترین خدمات را ارایه کردند تا در ایمنی پروازها خللی وارد نشود.

رضایی تصریح کرد: با تلاش صورت گرفته طی این مدت با دستورالعمل‌های پروازی و حفظ ایمنی حدود ۴۰۰ پرواز (روزانه) از فراز اهواز عبور کرد.

مدیرکل فرودگاههای خوزستان گفت: شرکت فرانسوی حداقل زمان تحویل قطعه یدکی گیربکس پدستال آنتن رادار اهواز را یک‌ ماه اعلام کرده بود که با رایزنی انجام شده توسط مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این قطعه کمتر از یک هفته تحویل گرفته و در مدت زمان ۲۴ ساعت نصب شد.

وی بیان کرد: این رادار تنها رادار منطقه جنوب غرب کشور است و با برقراری پوشش راداری این منطقه، ایمنی هواپیماها را در مسیر پروازهای داخلی و عبوری از کشور تضمین می‌کند.

https://hoorkhabar.ir/646790کپی شد!
91