آخرین اطلاعات تعمیرات شبکه برق خوزستان، از زبان مدیرعامل توانیر

به گزارش هورنیوز آرش کردی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه در دو بخش شبکه انتقال و شبکه توزیع نیاز به شستشوی اساسی داریم افزود: پدیده نادری که در هفته گذشته برای برق اهواز رخ داد کل شبکه برق اهواز را تحت تاثیر قرار دادکه بر طرف کردن آن زمان بر است که بر این اساس حدود ۴۰۰ نفر با تجهیزات کامل از سراسر کشور برای شستشوی زنجیر مقره های برق این شهر به اهواز می روند.

مدیر عامل توانیر ابراز امیدواری کرد کل شبکه برق اهواز شستشو شود گرچه این شستشو به صورت ادواری و سالانه انجام می شد اما این بار حجم و نوع آلایندگی و ترکیب آن با رطوبت منطقه مشکلات جدیدی را به وجود آورده است.

وی افزود: همه پست های برق اهواز به طور کامل شستشو شده و شستشوی پست فوق توزیع نیز بیش از ۵۰ درصد انجام شده است.

کردی گفت: شستشوی مقره های ایستگاه های پمپاژ آب و مراکز حساس و خدمات عمومی در اولویت قرار دارد تا مردم از خدمات زیربنایی مثل آب محروم نشوند.

وی تاکید کرد: خاموشی پراکنده برای شستشوی مقره ها منجر به قطع آب نمی شود چون این خطوط اصلی برق اهواز نیست.

وی درباره ورود دیزل ژنراتورها برای تامین برق اضطراری مراکز حساس اهواز گفت: برق کل شبکه را نمی توان با دیزل ژنراتور تامین کرد اما مراکز حساس مثل تلمبه خانه شماره ۲ که نیاز به ۱۰ تا ۱۲ مگاوات برق دارد و همچنین ایستگاه های پمپاژ آب نصب شده است.

کردی گفت: ۱۰ شهر دیگر که در هفته گذشته مشکل تامین آب و برق پیدا کرده بودند هم اینک مشکلی ندارند و عمده مشکل برق در اهواز است چون پست های حساس و عمده در این شهر قرار دارد و بیشترین مصرف برق نیز در استان، مربوط به شهر اهواز است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر گروهی از خِبرگان و دانشگاهیان صنعت برق به خوزستان سفر کردند افزود: در نتیجه مشاوره با کارشناسان این نتایج و راه حل ها به دست آمد و صنعت برق تمام توان فنی و مهندسی و مالی خود را نیز به میدان آورده تا این مشکل را به صورت پایدار برطرف کند.

کردی اضافه کرد: برای ۳ تا ۴ ماه آینده در قدم اول ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا راه حل های پیش بینی شده را اجرا کنیم در هفته گذشته نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین درباره بعضی خبرها در فضای مجازی که از وقوع انفجار در برخی پست های برق در اهواز خبر داده بودند گفت: اتصالی در شبکه ها و فیدرها و پست های برق گاهی ممکن است صدای مهیبی تولید کند که برخی ها آن را انفجار می نامند اما از نظر کارشناسی این صداها اتصال در شبکه برق است.

https://hoorkhabar.ir/646770کپی شد!
112