وزرای نفت، نیرو و جهاد نسبت به کم‌کاری‌ها پاسخگو باشند/وضعیت خوزستان همچنان بحرانی است

به گزارش هورنیوز چند روز از وقوع بحران بی سابقه در خوزستان می گذرد اما پس لرزه های مانند قطعی برق و افت فشار آب همچنان ادامه دارد. از همین رو مردم برای سومین روز متوالی مقابل استانداری خوزستان تجمع و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

در همین راستا چند تن از نمایندگان استان خوزستان بار دیگر نسبت به شرایط نامتعادل خوزستان معترض شده و اظهاراتی داشته اند.

وزرای نفت، نیرو و جهاد نسبت به کم‌کاری‌ها پاسخگو باشند

هدایت الله خادمی با اشاره به اینکه دولت در خدمات رسانی به مردم خوزستان و رفع بحران چندی پیش ناشی از قطعی آب وبرق این استان عملکرد قابل قبولی نداشت، گفت: متاسفانه در طول ۱۵ روز گذشته چهار روز آن، آب و برق بسیاری از شهرستان های استان خوزستان  به طورکامل قطع بود و همین معضل باعث شد آسیب غیرقابل جبرانی به استان خوزستان وارد شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طی ۴ روز قطعی آب و برق تولید نفت درخوزستان متوقف شد، افزود: متاسفانه اقدامات دولت و دستگاه‌های ذی ربط نشان داد که مشکلات مردم خوزستان در بحث ریزگردها، گردو خاک و موارد دیگر برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد، بنابراین نمایندگان استان خوزستان به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان در وزارتخانه های نفت، نیرو و جهادکشاورزی به دنبال پیگیری طرح سوال از وزرا هستند.

خادمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از تمام اهرم های خود برای پیگیری مشکلات استان خوزستان و پاسخگویی وزرا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: البته طرح سوال از وزرا باید درمجمع نمایندگان استان خوزستان مورد موافقت همه نمایندگان قرار گیرد، اما به طورحتم وزرای مربوطه باید نسبت به عملکرد ضعیف خود و کوتاهی ها دررفع مشکلات مردم خوزستان پاسخگو باشند؛ زیرا هیچ اقدامی از سوی دولت درجهت نگهداری از سیستم های آب رسانی و برق رسانی درخوزستان در فصل زمستان انجام نشده است.

وضعیت خوزستان همچنان بحرانی است

جلیل مختار در توضیح عملکرد دستگاه ها در مدیریت بحران روزهای اخیر استان خوزستان، گفت: کارشناسان و مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی‌‌هایی از جمله شستشوی پست‌های برق با آب مقطر را در دستور قرار دادند، در واقع براساس استانداردهای بین‌المللی در سال دو مرتبه باید شستشوی پست‌های برق انجام گیرد و البته در مناطق درگیر با ریزگرد این اقدام باید در سال پنج مرتبه انجام گیرد که متاسفانه در خوزستان به آن توجهی نشده بود.

نماینده مردم آبادان اقدامات دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در استان خوزستان را رضایت‌بخش و موثر ندانست وگفت: زمانی اقدامات موثر و رضایت‌بخش است که مشکل حل شده باشد و از حالت بحران خارج شود، متاسفانه خوزستان هنوز درگیر بحران است هرچند اقدامات استاندار خوزستان در روزها و ماه‌های اخیر به دلیل پیگیری‌ها و مدیریت بحران ارزشمند و ستودنی است و حضور مسئولان ملی به شکل کما بیش در استان هم مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه بحران خوزستان باید عبرت سایر استان‌ها باشد، گفت: اقدامات باید به هنگام و پیش از بروز بحران دنبال شود، وزیر نیرو نیز به جای پیگیری انتقال آب کارون به بخش‌هایی خارج از استان باید به فکر چالش‌ها و نگرانی‌های مردم خوزستان باشد به خصوص مشکلاتی که در مدت اخیر تشدید شده است.

وزارت نیرو برای حل مشکلات خوزستان برخورد مناسبی ندارد

همایون یوسفی اظهار داست: مشکل پیش آمده با یک اقدام پیشگیرانه که هزینه زیادی نداشت و تنها نیازمند هوش مدیریتی بود قابل پیش‌بینی و حل شدن بود اما متاسفانه مشکلاتی رخ داد و این امکان وجود دارد که در آینده هم اتفاق بیافتد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همین مشکلات در فصل تابستان رخ می‌داد بدون شک اثرات مخرب بیشتر از بحران اخیر را در پی داشت و ما نیز به عنوان نمایندگان خوزستان از چند ماه گذشته مشکلات این حوزه را به وزارت نیرو منتقل کردیم.

وی عنوان‌کرد: متاسفانه وزارت نیرو برخورد مناسبی در راستای حل مشکلات چند ماهه گذشته را نداشته  اما ما همچنان بر اساس وظایف از طریق مجاری قانونی پیگیر مشکلات هستیم.

https://hoorkhabar.ir/646645کپی شد!
96