استشمام بوی عید، دستفروشان را بار دیگر به هسته مرکزی شهر کشاند

به گزارش هورنیوز یکماه تا آمدن سال جدید فرصت باقی مانده، این را از بازگشت دوباره و البته زودهنگام دستفروشان به سطح شهر و بساط کردن وسایلی همچون سبزه و ماهی گلی می توان دریافت.

بازار فروش لوازم و مایحتاج شب عید از پوشاک، آجیل و شیرینی گرفته تا وسایل هفت سین آنقدر داغ است که علاوه بر دستفروشان برخی شاغلان را هم به تعطیلی چند هفته شغل خود و روی آوردن به دستفروشی سوق می دهد.

سال گذشته در همین ایام خیابان سلمان فارسی و تمام مسیرهای منتهی به آن مملو از دستفروشان و بعضا صاحبان مغازه ای بود که از جنس های بی کیفیت قاچاق تا اقلام ته انباری خود را به امید خرید شهروندان، بر روی زمین بساط کرده بودند. شرایطی که کاسبی را برای بسیاری از مغازه داران سخت و امنیت مردم را هم به خطر انداخته بود. از همین رو دستفروشان با قول سازمان هایی همچون شورای شهر و فرمانداری حاضر به ترک هسته مرکزی شهر و استقرار در محلی مناسب شدند.

حال چند ماهی از جمع آوری دستفروشان در خیابان سلمان فارسی و باز شدن راه تنفس مرکز شهر می گذرد در این میان اما به علت عدم جانمایی مناسب برای کسب وکار این افراد شاهد حضور آنها به هسته مرکزی و حتی درگیری با مأموران اجرائیات بوده ایم.

اگرچه بنا بر سوء مدیریت و عدم هماهنگی های لازم، دستفروشان که بنا بر شرایط بد اقتصادی استان ناچار به این شغل روی آورده اند، هنوز محل مناسبی برای فروش اقلام خود نیافته اند اما دست کم نظم در مرکز شهر فراهم و راه برای عبور و مرور شهروندان فراهم شده است.

انتظار می رود شورای شهر، فرمانداری اهواز و به ویژه معاونت خدمات شهری در آستانه سال جدید از یکسو نسبت به برقراری نظم در مرکز شهر بی توجه نباشند و از سویی دیگر با در نظر گرفتن تمهدیداتی شرایط را برای عرضه اجناس دستفروشان فراهم کنند تا مشکلات و مسائل سال های پیش تکرار نشود.

https://hoorkhabar.ir/646283کپی شد!
76