جریمه، تنها ابتکار راهنمائی و رانندگی برای حل بی ثباتی های مرکز شهر

به گزارش هورنیوز هسته مرکزی شهر اهواز محل استقرار ایستگاه های اتوبوس و تاکسی های بسیاری با مقصدهای مختلف است که همین امر لزوم ساماندهی خیابان نادری را دو چندان می کند.

در کنار چند صد دستگاه تاکسی، حضور خودروهای سواری در این محدوده با هدف سوار کردن مسافر یکی از معضلات همیشگی شهروندان و رانندگان تاکسی بوده است چراکه ثمره ای جزء ایجاد هرج و مرج، ناامنی، برهم زدن انضباط و کاهش سود تاکسی داران نداشته اند.

از سویی دیگر تردد خودروهای شخصی و حتی پارک آنها در دو طرف خیابان نادری دیگر مسأله ایت که همواره از سوی تاکسی داران و شهروندان مورد نقد بوده است.

این درحالیست که راهنمائی و رانندگی به جای ساماندهی این شرایط تنها به پر کردن قبض های جریمه اکتفا می کند.

چندی پیش تعدادی از تاکسی داران اهواز با تجمع در مرکز شهر خواستار رسیدگی به این شرایط شدند. سید کوروش حسینی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز درحضور رئیس شورای شهر و رانندگان اظهار داشت: نظارت بر عدم حضور تاکسی های شخصی در حیطه وظایف ما نیست و این سازمان صرفا مسئول ساماندهی تاکسی ها است.

همچنین جانشین پلیس راهنمائی و رانندگی کمبود نیرو در این ارگان را عاملی برای بروز این مشکلات عنوان کرد.

آنچه مشخص است آنکه تاکسی داران سال هاست با مشکلاتی مانند افزایش نرخ بنزین، شرایط اقتصادی نه چندان مطلوب و گرمای طاقت فرسای هوا مشغول ارائه خدمت هستند اما بروز بی ثباتی و کم لطفی هایی از این دست در نهایت اارئه خدمت به شهروندان را دچار اختلال خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/645079کپی شد!
308