مسکن های مهر اهواز تا چهارسال آینده هم تکمیل نمی شود!

به گزارش هورنیوز بی شک یکی از پر مناقشه ترین طرح های بازمانده از دولت پیش طرح مسکن مهر  بود و از همان ابتدا رئیس دولت و وزیر راه و شهرسازی درخصوص آن اعلام موضع کردند.

اگرچه در طول سال های گذشته بسیاری از واحدهای مسکن مهر کشور افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شدند اما دو شهر تازه تأسیس در استان خوزستان با کمترین پیشرفت به حال خود رها شده اند.

محمد شهبازی دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر اهواز با بیان اینکه مسکن مهر یک پروژه ساختمانی است و ضرورت دارد که بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکمیل فراهم باشد، افزود: هیچ یک از زیرساخت‌های تکمیل مسکن مهر در زمینه معماری و ریالی تا پایان دولت یازدهم تامین نمی‌شود و اینکه مرتب گفته می‌شود تا پایان امسال یا سال آینده ساخت مسکن‌های مهر به پایان می‌رسد فقط ادعا است زیرا از نظر علمی تا زمانی که بسترهای یک سازه وجود نداشته باشد ساخت و تکمیل آن محال است.

دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر کلانشهر اهواز گفت: نه تنها در این دوره حتی اگر دوره آینده دوباره آقای روحانی رئیس‌جمهور شوند امکان اتمام مسکن‌های مهر اهواز وجود ندارد و مناطقی مانند پرند تهران، شیرین‌شهر و رامین‌شهر اهواز را که دولت هر سال تکمیل بخشی از آن‌ها را  اعلام می‌کنند از نوع شهرهای اقماری است.

وی افزود: مردم با قراردادهای دو ساله با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیون تومان شروع کردند اما در حال حاضر وام مسکن به مرز ۴۰ میلیون تومان رسیده و با وجود گذشت ۸ سال هیچ خانه‌ای تحویل متقاضی داده نشده است.

شهبازی گفت: متاسفانه استاندار جدید و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هیچ‌گونه اقدامی برای پاسخ‌گویی نداشتند و گویا رسیدگی به این موضوع در دستور کار این دو مسئول نیست. تا کنون یک بار هم این معضل اقتصادی و اجتماعی اهواز همچنین هزینه شدن پول‌های مردم در شهرهای جدید توسط استاندار جدید و مدیرکل راه و شهرسازی عنوان نشده است.

وزیر راه و شهرسازی طرح ملی مسکن مهر را «مزخرف» و «اقتصاد برانداز» خواند؛ همچنین درحضور نمایندگان مجلس به جای پاسخگویی به وضعیت اسف بار حوزه مسکن بار دیگر طرح مسکن مهر را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه طرح مسکن مهر فاجعه‌آمیز است، گفت: طرح فاجعه‌آمیز مسکن مهر با وجود اینکه صدهزار میلیارد تومان هزینه به همراه داشت، اما در گزارش وزیر کشور اعلام شد در کشور حدود ۱۹ میلیون بدمسکن و ۹میلیون نفر حاشیه‌نشین وجود دارد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز چندی پیش در جلسه در شورای مسکن استان گفت: در خصوص احداث واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر باید اولویت با واحدهایی باشد که دارای متقاضی مؤثر هستند تا هم‌زمان با احداث این واحدها سایر واحدهای باقی‌مانده نیز مورد پیگیری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون به من مراجعه و اعتراض خود را نسبت به عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر اعلام کرده‌اند. این تعاونی‌ها زیرمجموعه و زیر نظر معاونت تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند؛ بنابراین این اداره از وظیفه خود تخطی کرده و کار خود را در این زمینه انجام نداده است؛ حتی فرمانداران شهرستان‌ها نیز نسبت به عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر معترض هستند زیرا باید جوابگوی مردم باشند.

شریعتی ضمن انتقاد جدی به عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر با تأکید بر تعیین تکلیف این تعاونی‌ها در اسرع وقت و تشکیل و به‌روزرسانی مجامع تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان‌ها، عنوان کرد: فرمانداران موظف به نظارت بر عملکرد تعاونی‌های مسکن مهر هر شهرستان و ارائه گزارش‌هایی از عملکرد این تعاونی‌ها به استانداری هستند. اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخگو باشد.

به گزارش هورنیوز باوجود اعتراض فراوان متقاضیان واحدها و تذکر استاندار مبنی بر تکمیل هرچه سریعتر طرح مسکن مهر در خوزستان اما شاهد آن هستیم که به علت عدم اهتمام جدی مسئولان استان، مدیران کشوری نیز نسبت به اجرای این طرح در خوزستان بی توجه و آن را از جمله طرح های مسکن مهر دارای اولویت برنشمارده اند.

https://hoorkhabar.ir/644641کپی شد!
395