کلانشهر اهواز چقدر آماده میزبانی از مهمانان نوروزی است؟

به گزارش هورنیوز کمتر از دو ماه دیگر به آغاز فصل بهار و مسافرت های نوروزی باقی مانده است؛ فرصتی که بسیاری از شهرها آن را غنیمت شمرده و با آماده سازی فضای شهر و کیفی سازی امکانات به دنبال جذب بیشتر گردشگران هستند.

کلانشهر اهواز نیز به دلیل کاروان راهیان نور، آب و هوای مطبوع در ایام نوروز و ظرفیت های گردشگری میزبان مسافران بسیاری است از همین رو توجه به آماده سازی شهر امری مهم تلقی می شود.

اگرچه وجود مشکلاتی مانند ریزگردها و عدم جاده های استاندارد تأثیر بسزایی در کاهش رغبت مسافران برای انتخاب شهر اهواز به عنوان مقصد سفرهای نوروزی داشته اما با ریشه یابی دقیق تر درخواهیم یافت که نبود خلاقیت در فضاسازی های شهر، بهم ریختگی ورودی ها و عدم بکارگیری برنامه های متناسب با عید نوروز از دیگر مسائل است.

اسفندماه سال گذشته نیز اعضای شورای شهر با اذعان به این امر خواستار احداث فضاهای سبز بوده اند؛ انتقادی که اگرچه به درستی وارد است اما نشان از عدم زمان شناسی اعضای شورای شهر دارد چراکه در هفته آخر باقی مانده تا عید نوروز عملا هیچ اقدام کارشناسانه و اصولی قابل انجام نخواهد بود.

حسین حیدری عضو شورا با اشاره به لزوم زیباسازی شهر در آستانه سال جدید عنوان کرد: معاونت خدمات شهری اهواز باید فعالیت های خود در این زمینه سرعت ببخشد، تاکنون فعالیت شاخصی در این خصوص انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه ورودی‌های شهر اصلا مناسب کلان شهر اهواز نیست، گفت: میوه فروش‌های سیار، چهره شهر را نامناسب جلوه می دهند. شورا در این خصوص وارد عمل شده اما نتوانسته فعالیت موثری انجام دهد. امیدوار هستیم با توجه به پیش رو داشتن سال جدید و حضور مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در شهر، معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز نسبت به ساماندهی ورودی‌ها اقدام مناسبی داشته باشد.

ساماندهی حاشیه رودخانه، میادین شهر، آرامستانها، خط کشی خیابانها، فضای شهر، پاکسازی ورودی ها، هرس درختان، نظافت پارکها از دیگر اولویت های پیش رو است.

از سویی دیگر شرایط خاص آب و هوایی این استان باعث شده تا مردم سفرهای زیارتی خود به این خطه را بیش از همه در ایام نوروز و در قالب کاروان های راهیان نور انجام دهند و این مساله درکنار مسئولیت های سنگینی که برای میزبانی شایسته این مردم از زائران ایجاد می کند اما می تواند به فرصتی برای پیشرفت و توسعه استان تبدیل شود، امری که با وجود گذشت ۲۰ سال تاکنون به نحو شایسته ای محقق نشده است.

بررسی عملکرد شهرداری اهواز نشان می دهد که در چند سال گذشته توجه این سازمان به انجام پروژه های عمرانی حتی به قیمت زخمی ساختن و نیمه کاره رها کردن آن است و از توجه کافی به فضاسازی ها مغفول مانده اند.

در شرایطی که استان های همجوار خوزستان هرکدام با تبلیغات گسترده و بکارگیری امکانات در حال جذب هرچه بیشتر گردشگر هستند انتظار می رود تمام مسئولان مانند استانداری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ها تمرکز خود را بر این امر معکوس کنند.

https://hoorkhabar.ir/644638کپی شد!
169
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • رضا وضعیت شهر اهواز نا امید کننده است . سرریز فاضلاب در اکثر خیابانها ، وجود انبوه دست فروشان (به عنوان مثال مرکز شهر و ورودی از سمت مسجد سلیمان، بازار کیان ، صدف و.......)، نبود نظافت شهری(جمع آوری مناسب زباله ، شستشو جداول و رنگ آمیزی پل ها و پل های عابر پیاده ) و تزیین بسیار ایتدایی میادین (با نصب آهن و چراغانی های ابتدایی با کج سلیقه ای کامل) وضعیت بدی را ایجاد نموده است.
منتشر شده۱