فرصت سوزی شهرداری اهواز و جای پارکی که در شهر غنیمت است

به گزارش هورنیوز به جرأت می توان گفت که شهری همچون اهواز تنها نام یک کلانشهر را با خود یدک می کشد و در بسیاری از موارد از حداقل امکانات زندگی شهرنشینی بی بهره است. یکی از ابتدایی ترین نیازهای امروز شهروندان دسترسی به پارکینگ های خودرو در سطح شهر است.

عدم وجود پارکینگ در سطح شهر به ویژه خیابان ها و معابر پر تردد، سبب کاهش ضریب امنیت خودروها و افزایش سارقان وسایل اتوموبیل، افزایش ترافیک در اوج ساعات رفت و آمد در نتیجه پارک خودرو در خیابان ها و حتی بروز برخی زد و خوردها بین شهروندان خواهد شد.

شرایط اهواز از نظر تعداد پارکینگ نامطلوب است

محمدجواد رضوی عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه وضعیت شهر اهواز از نظر میزان پارکینگ بسیار نامطلوب بوده و این تعداد پارکینگ متناسب با نیاز شهروندان اهوازی در سطح کلانشهر اهواز نیست، عنوان می‌کند: بیشترین مشکل پارکینگ در مراکز بافت قدیمی شهر اهواز است که مراکز خرید و درمانی در آنجا بوده اما جایی برای ساخت پارکینگ به علت کمبود فضا وجود ندارد.

این عضو شورای شهر بیان می‌کند: در حال حاضر برای مجوز احداث هر مرکز تجاری باید پارکینگ‌ها به تعداد مغازه‌های موجود احداث شود که این امر می‌تواند بار ترافیکی خیابان اطراف مراکز تجاری را تا حدود زیادی کاهش دهد.

کمبود پارکینگ طبقاتی در اهواز مشهود است

احمد باورساد دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز بیان می‌کند: کمبود پارکینگ طبقاتی در اهواز مشهود است و به همین دلیل احداث پارکینگ طبقاتی برای سازندگان مجتمع‌های تجاری و مسکونی اجباری شد. در اهواز به ۱۰ پارکینگ عمومی دیگر نیاز داریم تا برخی از مشکلات ترافیکی و پارک خودرو‌ها حل شود، البته ساخت پارکینگ عمومی نباید مانع ساخت پارکینگ‌های ساختمانی شود.

اگرچه سال هاست وعده هایی مانند احداث پارکینگ ده طبقه ای طالقانی گوش شهروندان را پر کرده اما این درحالیست که شهرداری از اجرای صحیح طرح هایی مانند پارکبان نیز به خوبی برنیامده که همین امر باعث بلاتکلیفی شهروندان و حتی خود پارکبانان شده است.

نکته قابل تأمل آنست که بی شک راه حل علمی کاهش بار ترافیک در خیابان های شهر استفده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی، طراحی به روز خیابان ها متناسب با جمعیت خودروها و افزایش پارکینگ های طبقاتی است اما تا پیش از تحقق این امور آیا باید تنها شاهد سرگردانی مردم و راننده ها بود؟

پارکبان های قانونی راهی برای کاهش بیکاری است

جانعلی خورشیدی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز در گفتگو با هورنیوز با اشاره به اینکه پارکبانان نه از شهرداری و نه از شورا مجوز ندارند و هرکس مجوز داده باید پاسخگوی مردم و رسانه ها باشد، گفت: شهرداری و شورا باید وارد کار شوند و پارکبانی ایجاد کنند چراکه نرخ بیکاری در شهر اهواز قابل تصور نیست و واقعا قابل قبول نیست در یک شهر صنعتی بیکاری زیاد باشد. مردم از روستاهای اطراف به هوای اشتغال به اهواز می آیند اما کاری وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد پارکبانی می تواند درصدی از بیکاری را حل کند و باعث اطمینان خاطر صاحبان خودرو در شهر شود.  و این را عرض کنم همان پارکبانان ایجاد شده تا به امروز حتی ریالی از درآمد خود را به شهرداری نداده اند.

به گزارش هورنیوز اهواز شهر فرصت سوزی های بزرگ و کوچکی است که حتی از طرح هایی مانند پارکبان نیز برای کاهش مشکلات ترافیک، رفع درصدی از معضل بیکاری و ایجاد اشغالزایی برای شهروندان هم استفاده نکرده است. فرصت چندانی تا پایان شورای چهارم باقی نمانده، از همین رو مردم انتظار دارند نمایندگان آنها در شورای شهر نسبت به رفع برخی دغدغه های مهم شهروندی اقدام کنند و شهرداری را موظف به ایجاد پارکینگ هایی نماید که سریعاً بهره برداری گردد.

https://hoorkhabar.ir/644195کپی شد!
237