تداوم گرد و خاک اهواز تا امشب/ آخرین وضعیت تعطیلی مدارس/ لغو ۹ پرواز فرودگاه اهواز

میزان گرد و غبار در اهواز به بیش از ۶۶ برابر حد مجاز رسید

علی رضا آذریان با اشاره به اینکه گرد و غبار از ساعت ۱۰ در اهواز به اوج خود رسید، افزود: از این ساعت غلظت آلودگی به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

کار‌شناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در ساعت ۱۱ میزان گرد و غبار در شهرهای هندیجان هفت هزار و ۶۰۹ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد یک هزار و ۲۳۶ میکروگرم بر مترمکعب، در ماهشهر ۷۰۹ میکروگرم بر مترمکعب و خرمشهر ۷۸۹ میکروگرم بر مترمکعب بوده است. / ایرنا

تداوم گرد و خاک اهواز تا امشب

کوروش بهادری اظهار کرد: با کاهش سرعت باد و بهبود وضعیت گرد و غبار، پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار تنها تا پایان وقت امشب در اهواز ادامه داشته باشد و فردا(شنبه) شاهد گرد و غبار نخواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سرعت باد در شدیدترین حالت به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید که میزان دید افقی در اهواز را به ۵۰ کیلومتر رساند. / ایسنا

 

تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است

با توجه به وقوع طوفان گرد و غبار در روز جمعه در اهواز، هاشمبالدی مدیرکل ستاد بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: هیچ گونه تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس و یا ادارات استان در روز شنبه گرفته نشده است.

 

گرد و خاک ۹ پرواز فرودگاه اهواز را لغو کرد

به دنبال طوفان گرد و غبار و وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در اهواز، پروازهای اهواز – تهران قشم ایر به شماره ۱۲۱۳ در ساعت ۹:۳۰، ایرتور به ۹۵۷ ساعت ۸:۵۰، آسمان ۸۳۱ ساعت ۱۷:۴۰، نفت ۲۶۱۷ ساعت ۱۱:۴۰، کاسپین ۰۲۱ ساعت ۱۵:۲۰ لغو شده است.

همچنین پروازهای اهواز – شیراز آسمان به شماره ۳۸۸۴ ساعت ۹:۴۵، اهواز – مشهد آسمان ۸۳۶ ساعت ۱۱:۴۵ ، اهواز – اصفهان کاسپین ۶۹۷۴ ساعت ۱۱ و اهواز – تبریز آتا ۵۲۳۲ ساعت ۱۴:۴۰ نیز از دیگر پروازهای لغو شده است.

قطع ۳۰ خط فشار متوسط برق را در اهواز

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت:به دنبال طوفان با سرعت ۶۰کیلومتر در ساعت همراه با بارندگی در اهواز، ۳۰ خط فشار متوسط از ۳۹۰ خط موجود در اهواز در این شهر قطع شدند.

شکر خدائی ادامه داد: قطع شدن برق برخی مناق اهواز به علت تداخل شاخ و برگ درختان با شبکه برق و برخورد سیم ها با یکدیگر، بریدگی سیم در برخی نقاط را ایجاد کرده که گروههای عملیاتی در محل در حال فعالیت برای وصل شدن برق هستند. /ایرنا

 

تکرار طوفان های ۹۳ در اهواز

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار کرد: در صورت نبود بارندگی، بادهای جنوب شرق منجر به توفان های شدید در جنوب شرق استان به ویژه اهواز می شود، که نمونه آن را در بهمن ماه ۹۳ در اهواز شاهد بودیم.

مدیرکل محیط زیست خوزستان افزود: بادهای جنوب شرق باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار در نزدیک اهواز و به تبع آن افزایش شدید میزان آلودگی هوا در این کلانشهر می شود، به طوری که امروز در سایر شهرهای استان میزان آلودگی هوا زیاد نبوده اما در اهواز به ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب (بیش از ۶۶ برابر حد مجاز) رسیده است و این مساله بیانگر فعال شدن کانون های گرد و غبار در اطراف اهواز است.

https://hoorkhabar.ir/644158کپی شد!
560
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.