بی توجهی دولت به خوزستان صدای همه را درآورده است/ دولت مسائل و مشکلات خوزستان را با حساسیت و دلسوزی پیگیری نمی کند

به گزارش هورنیوز چند تن از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته پیرامون لزوم توجه دولت به استان خوزستان اظهار نظر کرده اند.

دولت نسبت به بخش کشاورزی بی توجه است

عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در تدوین برنامه ششم توسعه اظهار داشت: آن‌چیزی که در قالب لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شد در واقع چند الویت تعریف شده از سوی دولت بود که در هیچ کدام از این الویت‌ها بخش کشاورزی نیامده است.

وی افزود:  ۸۰ تا ۹۰ درصد اشتباهات دولت را مطابق با مصوبات مجلس اصلاح کردیم اما همچنان مواردی برای اصلاح باقی مانده است که فرصتی برای تصحیح آن‌ها وجود ندارد. سازمان جهادکشاورزی به جای اینکه در مصاحبه‌های خود بگوید موضوعی در برنامه ششم توسعه دیده نشده  باید بگوید چرا در لایحه بخش کشاورزی پیشنهادی نداده  زیرا متولی اصلی برنامه‌های کشاورزی وزارت جهاد است.

دولت مسائل و مشکلات خوزستان را با حساسیت و دلسوزی پیگیری نمی کند

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد دیگر نماینده استان نیز درخصوص نتیجه سفر وزاء به خوزستان گفت: واقعیت این است که حضور وزرا در استان خوزستان را نسبت به دولت‌های قبل کم دیدم و حتی همین سفرهای اندک منجر به نتیجه خاصی برای خوزستان نشد.

وی بیان کرد: وعده‌های دولت به نمایندگان خوزستان در مجلس دهم تاکنون نتیجه نداشته و احساس می‌کنیم مسائل و مشکلات این استان با حساسیت و دلسوزی از سوی دولتی‌ها پیگیری نمی‌شود.

بی توجهی دولت به خوزستان صدای همه را درآورده است

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: بی‌توجهی دولت به کشاورزی خوزستان در یک سال گذشته صدای همه را درآورده است و باید یک فکر اساسی برای مطالبات کشاورزان شود.

وی گفت: مسئله تأمین آب مهم‌ترین دغدغه کشاورزان است و برای حفظ نخیلات در جنوب خوزستان با مشکل کمبود آب مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه مشکل آب نخل داران خوزستان را با وزارت نیرو مطرح کردیم، عنوان کرد: کشاورز برای توسعه کار نیازمند پشتیبان است و برای همین دغدغه‌های اولیه کشاورزان باید برطرف شود.

نوری بیان کرد: خسارتی که امسال به کشاورزان خوزستان وارد شد تاکنون پرداخت‌نشده و کشاورزان با بی‌توجهی بیمه و مدیریت بحران استان مواجه شده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/643323کپی شد!
179