ارایه خدمات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها

هورنیوز – رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:‌ متاسفانه امروزه بسیاری از آرایشگاه‌ها اقدام به ارایه خدماتی می‌کنند که در حیطه تخصصی آنها نیست و دخالت در پزشکی محسوب می‌شود.

مهرداد شریفی  در خصوص فعالیت‌هایی که به صورت غیرمجاز در برخی آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود، اظهار کرد: ‌ در بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه خدماتی ارایه می‌شود که حتما باید توسط متخصص صورت بگیرد. ارایه این خدمات تهدیدکننده سلامت است.

وی ادامه داد: انجام الکترولیز، ‌لیزر، لیپولیز، هیدرورومی، کوتریزاسیون پوست، کاشتن مو، سولاریوم، تزریق ژل و پیلینگ در آرایشگاه‌های زنانه ممنوع است.

شریفی با بیان این‌که به صورت کلی انجام فعالیت‌های خارج از حیطه تخصصی آرایشگری در آرایشگاه‌های زنانه ممنوع است، افزود:‌ همچنین عمل‌های خالکوبی،‌ تتو، ‌مانیکور و پدیکور در صورتی که در شرایط بهداشتی انجام نشوند در آرایشگاه‌ها ممنوع است و استفاده از انواع داروهای چاقی و لاغری که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و سایر خدماتی که دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود در آرایشگاه‌ها غیرمجاز است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در رابطه با بیماری‌هایی که براثر فعالیت‌های غیرمجاز در آرایشگاه‌‌ها بروز می‌کنند، تصریح کرد: ‌بیماری‌های قابل انتقال در آرایشگاه‌ها در دو دسته بیماری‌های خونی و بیماری‌های پوستی تقسیم بندی می‌شوند. بنابراین باید تمام مسایل و موارد بهداشتی در آرایشگاه‌ها از قبیل تهویه مناسب و جلوگیری از ورود حشرات موذی و جوندگان درون فضای آرایشگاه‌ها و خروج زباله‌ها و پسماندها به روش صحیح رعایت شود.

شریفی با بیان این‌که آرایشگاه‌های متخلف که اقدام به ارایه خدمات غیرمجاز کرده‌اند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند، اظهار کرد: ‌توانمندسازی اصناف مختلف از جمله برنامه‌های مرکز بهداشت غرب اهواز است تا اصناف بتوانند به مرحله خودارزیابی برسند. هر صنف از جمله آرایشگاه‌ها توسط این مرکز آموزش می‌بینند تا رفتارهای صحیح را جایگزین رفتارهای غلط کنند.

https://hoorkhabar.ir/642861کپی شد!
116