اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی توسط مقام معظم رهبری/پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جوار امام (ره) آرام گرفت

به گزارش هورنیوز –  آیین وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از دقایقی پیش با حضور جمع کثیری از مردم، فعالان سیاسی و مسئولان کشوری و لشکری از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

مقارن ظهر امروز و اندکی بعد از اذان ظهر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بر روی دست دوستاداران آن فقید انقلابی وارد صحن حرم مطهر امام (ره)شد و برروی دستان  خیل دوستدارانش وارد ضریح امام راحل گردید و بعد از انجام آداب دینی خاکسپاری در جوار مقتدای خود آرام گرفت.

**********

همزمان با حرکت خوروی حامل پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان خیل دوستداران آن فقید انقلابی جمعیت زیادی از مردم جهت وداع با پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و شرکت در مراسم خاکسپاری آن یار دیرین امام و رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافته و با سردار دادن شعارهایی نظیر عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز به عزاداری پرداختند.

**********

در آستانه مراسم تدفین مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در حرم مطهر امام‌خمینی(ره)، علاقمندان به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله طلاب و دانشجویان برای حضور در مراسم تدفین خود را به حرم امام(ره) رساندند.

دانشجویان و طلابی که در این مراسم حضور دارند، با در دست داشتن تصاویری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و مقام معظم رهبری، بر حضور آیت‌الله هاشمی در خط ولایت تأکید کردند.

**********

رهبر معظم انقلاب راس ساعت۱۰ صبح  جهت اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد دانشگاه تهران شدند و نماز را بر پیکر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اقامه کردند.

قرار است مراسم تشییع پیکر آن مرحوم از دانشگاه تهران آغاز  و تا میدان راه آهن ادامه داشته باشد.

**********

مهدی و یاسر هاشمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در میان جمعیت حضور یافتند و مردم نیز به ابراز همدردی با آنها پرداختند.

محمد هاشمی برادر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز که از میان جمعیت مردم خود را به محل برگزاری مراسم تشییع آیت الله هاشمی رساند،   از ابراز ارادت مردم به برادر فقیدش تشکر کرد.

**********

رییس جمهوری دقایقی پیش برای شرکت در مراسم تشییع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد دانشگاه تهران شد .

********** 

در حال حاضر مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران محل برگزاری مراسم تشییع یار دیرین امام و رهبری  پیش از آغاز مراسم مملو از دوستداران آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

********** 

بیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ،محسن رضایی ،رحیم صفوی ،سورنا ستاری ،حسین هاشمی ،محمدرضا تابش ،حسین دهقان، عبدالله جاسبی، میرزاده، حاجی‌بابایی، پرویز فتاح و جمع زیادی از مسئولان لشگری و کشوری از ساعات اولیه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی در دانشگاه تهران حاضر شدند.

قرار است پس از اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی توسط رهبری، مراسم تشییع پیکر آن مرحوم از دانشگاه تهران آغاز شده و تا میدان راه آهن ادامه داشته باشد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه هفته جاری به علت عارضه قلبی و نارسائی تنفسی پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

https://hoorkhabar.ir/642361کپی شد!
192