تولید روزانه ۱۰۰۰ تن زباله در اهواز

هورنیوز – محمد امین طالقانی با اشاره به لزوم فرهنگسازی امر مدیریت پسماند‌های شهری اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به طور میانگین در کلانشهر اهواز یک‌هزار تن زباله تولید می‌شود که با توجه به میزان جمعیت بیشتر از حد استاندارد‌ها است و این مقوله همیاری شهروندان اهوازی را می‌طلبد.

وی در ادامه نیاز به ضرورت آموزش را امری مهم دانست و گفت: مدارس یکی از گلوگاه‌های اصلی در امر فرهنگ سازی است، به همین دلیل در ابتدای هر سال تحصیلی از طریق آموزش حضوری و توزیع پکیج‌های آموزشی دانش آموزان را با اصول بهداشتی مدیریت پسماند آشنا کردیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اهواز خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند به عنوان متولی سیستم مدیریت پسماند در سطح کلانشهر اهواز انجام وظیفه می‌کند که جمع آوری وحمل پسماند مستلزم صرف هزینه قابل توجهی است.

طالقانی اظهار داشت: اگر در سال آتی بتوانیم به استاندارد‌ها نزدیک شویم می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر هزینه در مدیریت پسماند کلانشهر اهواز باشیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اهواز در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که در امر فرهنگ سازی پسماند تلاش می‌کنند گفت: تجربه گذشته نشان داده که با همکاری شهروندان کلانشهر اهواز می‌توان به مشکلات شهری غلبه کرد ودر امر دفع زباله این امر دور از ذهن نیست.

 

https://hoorkhabar.ir/641516کپی شد!
157