سازمان محیط زیست از اظهارنظر درخصوص مسأله انتقال آب طفره می رود

به گزارش هورنیوز حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد  با اشاره به اینکه معتقدیم در طرح های انتقال آب مجوزهای زیست محیطی رعایت نشده اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکنون به صورت شفاف و مکتوب اعلام نکرده که آیا به طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای پیوست زیست محیطی داده است یا خیر.

وی با بیان اینکه خواستار موضع گیری صریح سازمان حفاظت محیط زیست هستیم، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست حداقل کاری که می‌تواند در زمینه طرح‌های انتقال آب انجام دهد این است که شجاعانه نظر خود را در این زمینه اعلام کند زیرا اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای تاکنون خسارات بسیار زیاد و گاه جبران‌ناپذیری به محیط زیست خوزستان وارد کرده است.

نماینده مردم شادگان تصریح کرد:  سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان‌ها از اجرای پروژه‌هایی که به نفع مردم بود، جلوگیری کرده است ولی در رابطه با طرح‌هایی مانند نیشکر که محیط زیست خوزستان و تالاب‌های استان را نابود کرد، هیچ اقدامی انجام نداده است.

ناصری‌نژاد با اشاره به جلسه اخیر مجمع نمایندگان خوزستان و‌ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: ‌در این جلسه بر تحقیق و تفحص از طرح‌های انتقال آب و مسایل مربوط به کمیته حقیقت‌یاب تاکید و اصرار کردیم. در هر صورت نمایندگان خوزستان خواستار شفاف‌سازی دولت به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست از طرح‌های انتقال آب است و از رسانه‌های استان نیز می‌خواهیم در این زمینه بیشتر ورود کنند.

https://hoorkhabar.ir/641492کپی شد!
155