شورا و شهرداری چوب فرصت سوزی ها را خواهند خورد/ اختصاص یک میلیارد تومان به استقلال خوزستان

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور اعضاء، معاونان شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی جلسات شورا برگزار شد.

 

مصوبه اربعین اجرایی نشده است

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام کاظم سواری به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور به مصوبه اربعین اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تصویب شورا و گذشت اربعین، تاکنون مصوبه کمک به مواکب حسینی اجرایی نشده است که امیدواریم به زودی این امر صورت گیرد.

سواری در خصوص وضعیت تیم استقلال خوزستان اظهار کرد: این تیم مایه افتخار ما است و عوامل آن نیز برای حل مشکلات خود رایزنی هایی با استاندار انجام دادند که امیدوارم لایحه کمک مالی به این تیم در این جلسه به تصویب برسد.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه با اشاره به مشکل بلاتکلیفی رانندگان اتوبوسرانی عنوان کرد: پرداخت ۴ درصد حق بیمه این عزیزان برای بازنشست شدن حق آنهاست.

 

شورا و شهرداری چوب فرصت سوزی ها را خواهند خورد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا، به عنوان دومین ناطق پیش از دستور با بیان اینکه شاید این آخرین نطق من در این دوره باشد، اظهار کرد: شورای چهارم فرازها و نشیب ها و تلخی و شیرینی های زیادی داشت.

وی افزود: می توانستیم از این فرصت خدادادی بهتر استفاده کنیم و مکمل یکدیگر باشیم اما متاسفانه نه شورا و نه شهرداری نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده نماید.

سعادت نیا گفت: در آخرت چوب این فرصت سوزی را خواهیم خورد، در این مدت تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد توان شورا به کار گرفته شد که ثلثی از آن در چالش ها و ثلثی دیگر در انتخاب ها صرف شد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: شهردار می داند که ما از مدافعین وی بودیم و در زمانی که همکاران ما مطالبی خارج از شأن خود و شورا مطرح می کردند، من از وی حمایت کردم و به همکاران می گفتم چیزی نگویید تا فضا ملتهب نشود.

 

شورا و شهرداری مشکلات مدیریتی دارند

ناجی سواری سومین ناطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این دوره، ضمن تشکر از کارکنان شهرداری، اظهار کرد: در سالهای اخیر اقدامات بنیادی و زیرساختی خوبی از جمله تعریض پل سوم، احداث تقاطع غیر همسط شریعتی، احداث زیرگذر خلیج فارس، شروع پروژه عظیم غیر همسطح شهید بندر، احداث تقاطع جواد الائمه و همچنین پل روگذر ولایت انجام شده است.

وی افزود: تصویب منطقه بندی شهرداری از ۴ منطقه به ۸ منطقه، تدوین اساسنامه های سازمانهای تابعه، طراحی ساختار سازمانی شهرداری و ارتقاء جایگاه های ستادی، احداث مسیرهای ارتباطی کلیدی، احداث مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی و پل روگر شهید سوداگر، اجرای فاز نخست پارکینگ طالقانی و… از دیگر خدمات شهرداری در این دوره می باشد.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه تصریح کرد: با این وجود شهردار و شورای شهر اهواز با چالش های مدیریتی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند که باید به صورت صحیح و بنیادی با این مسائل برخورد نمود تا بتوان چشم اندازی زیبا، امن و واقع گرا به شهر اهدا شود.

سواری با اشاره به مشکلات درآمدی شهرداری اهواز گفت: باتوجه به اینکه در سالهای اخیر ساخت و ساز در شهر اهواز و شاید بتوان گفت در سطح کشور رو به نزول شدید است و رشد منفی را در پیش گرفته که این میزان در اهواز با رشد منفی ۵۰ درصدی از سال ۹۱ تا ۹۴ بوده است، شهرداری و شورا در جایگاه نظارتی می بایست به ساز و کارهای مناسب تری از فروش پروانه ساختمان رو بیاورند که متاسفانه این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی در پایان به بلاتکلیفی رانندگان اتوبوسرانی اشاره نمود و گفت: سازمان اتوبوسرانی از لحاظ درآمدی وضعیت بسیار ضعیفی دارد و باتوجه به بدهی بسیار بالای این سازمان به بیمه و کارکنان بازنشسته، از شهردار می خواهیم با همکاری دولت، تدبیری اتخاذ نماید تا مشکل این رانندگان حل شد.

 

  • در ادامه یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر اهواز، لایحه کمک یک میلیارد تومانی به تیم استقلال خوزستان وارد دستور کار شد.

 

حسین حیدری در این خصوص گفت: لایحه ای از سوی استاندار خوزستان برای کمک به این تیم به شورا ارسال شده است که ابتداً منبع مالی آن مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی افزود: باتوجه به مشخص نبودن میزان دقیق مالیات بر ارزش افزوده، استاندار عنوان کرد که این مبلغ را از تهران گرفته و ربطی به مالیات بر ارزش افزوده استان ندارد.

رامی علاسوند دیگر عضو شورای شهر اهواز در این باره عنوان کرد: هر شهرداری در کشور یک تیم دارد، حداقل شهرداری اهواز که تیمی ندارد باید به تیم شهر کمک کند.

 

در ادامه اسکندر زنگنه با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه با این لایحه مخالفت کرده است، گفت: ما با ورزش مخالف نیستیم بلکه با نوع هزینه کرد مخالفیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کارکنان اتوبوسرانی که مشکلات بسیاری دارند، در اولویت هستند، گفت: درحال حاضر منابع مالی شهرداری ضعیف است و اگر منابع مالی اجازه میداد ما تیم را اداره می کردیم.

 

عاشور سواری پور در این خصوص گفت: تیم استقلال خوزستان مایه افتخار ماست و حفظ آن بر همه مسئولین واجب است.

وی افزود: میزان مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال گذشته ۳۱۰ میلیارد تومان تعریف شده اما سازمان امور مالیاتی تنها ۱۶۰ میلیارد تومان آن را به شهرداری داده است اما امسال استاندار قول تحقق کامل این مبلغ را داده است.

 

حسین حیدری خاطرنشان کرد:  همه باید به تیم استقلال خوزستان کمک کنند، استاندار قول داده که علاوه بر آن، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز به تیم استقلال اهواز اختصاص یابد.

 

سید محمد جواد رضوی نیز در این باره گفت: با مسائل نمی توان احساسی برخورد کرد، تمام مردم پس از قهرمانی تیم استقلال خوزستان خوشحال شدند و حاضرند به آن کمک کنند اما اکنون شهرداری اهواز مشکل پرداخت حقوق دارد، بنده مخالف کمک به این تیم نیستم اما باید منطقی با این موضوع برخورد کنیم.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: مصوبه اربعین اکنون به مشکل مالی برخورده است پس چجور یک میلیارد تومان دیگر را مصوب می کنیم؟

سید محمد جواد رضوی در ادامه تصریح کرد: اینگونه نمی شود که ۳ یا ۴ نفر توافق کرده و قول داده باشند که به نام شورا یک میلیارد کمک شود.

وی افزود: در مصوبه اربعین ما با نظر آیت الله موسوی جزایری مبلغ در نظر گرفته شده را باید در اختیار ستاد اربعین برای کمک به مواکب می کردیم اکنون با تصویب این لایحه یک میلیاردی سنگ روی یخ می شویم.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: تصویب این لایحه میزان عزم شورا در مسئله اربعین را نشان می دهد.

 

همچنین حجت الاسلام کاظم سواری گفت: این کمک از استانداری است و از بودجه شهرداری نیست.

وی افزود: تاکنون کمک های زیادی به ادارات مانند آموزش و پرورش شده است، اخیراً نیز یک میلیارد تومان برای دفع آب های سطحی به آبفا کمک شد، حال ما می خواهیم به یک تیم قهرمان کمک کنیم تا حفظ شود.

 

مریم ابریشم کار نیز در این باره گفت: هیات رئیسه در تقسیم لوایح اشکال دارد و نمونه آن لایحه کمک به استقلال خوزستان است که در کمیسیون ورزش مطرح نشده است.

وی افزود: شورا مجموعه ۲۱ نفری است و نباید کارها به اسم یک یا چند نفر تمام شود، باید در جلسه ای که استاندار با اعضای تیم استقلال خوزستان داشته از کمیسیون ورزش و یا تمام اعضای شورا دعوت به عمل می آمد نه چند نفر.

 

در پایان این اظهارات، لایحه کمک مالی یک میلیارد تومانی به استقلال خوزستان با رای اکثریت اعضاء تصویب شد.

 

  • در ادامه، موضوع مصوبه اربعین مورد بحث قرار گرفت.

 

سید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در این خصوص گفت: پس از تصویب این لایحه در شورای شهر، فرمانداری دو نامه با یک شماره مبنی بر نداشتن وجاهت قانونی در نامه اول و بلامانع بودن در نامه دوم دریافت کردیم.

هوشنگ شیرمردی در این خصوص گفت: این مصوبه قانونی است و باید در طی ۴۸ ساعت آینده اجرایی شده و گرنه دیگر لایحه ای را از شهرداری بررسی نخواهیم کرد.

 

https://hoorkhabar.ir/641447کپی شد!
223
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.