خوزستانی‌های لیگ بر‌تر به چه بازیکنانی نیاز دارند؟

هورنیوز – نقل و انتقالات نیم فصل لیگ بر‌تر جام خلیج فارس از ۱۶ دی به مدت ۲۸ روز آغاز می‌شود و ۳ تیم خوزستانی برای تقویت تیم‌های خود باید حضور فعالی داشته باشند. فولاد خوزستان که آغاز بدی در لیگ شانزدهم داشت کم کم خود را به بالای جدول رساند و حالا با ۲۲ امتیاز در رده ششم جای دارد و تا رده سوم فقط ۳ امتیاز فاصله دارد.

 

دومین تیم خوزستانی نیز استقلال است که شروع متوسطی داشت و حالا با ۱۸ امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد و نفت آبادان که شروع خوبی داشت کم کم افت محسوسی را پشت سر گذاشته و حالا با ۱۶ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد.

فولاد خوزستان با ۲۱ گل زده سومین تیم هجومی لیگ بر‌تر است و توانسته مثلث هجومی خوبی در یک سوم زمین حریف ایجاد کند و حریفان از مهاجمان سرخ پوش خوزستانی هراس دارند اما نقاط ضعف این تیم ضربات شروع مجدد و البته ۱۰ دقیقه بعد از به ثمر رساندن گل است که در این مدت زمان گلهای زیادی دریافت کرده است.

فولادی‌ها در ۱۵ بازی ابتدایی خود ۵ پیروزی، ۷ تساوی و ۳ شکست کسب کردند و در برابر تیم‌هایی که در بالای جدول قرار دارند، ۷ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن را کسب کرده است. فولاد در دو دیدار با تیم‌های بالای جدول شکست خورد و در ۴ بازی به تساوی رسید. البته اگر مدافعان این تیم کمی بهتر عمل می‌کردند فولاد می‌توانست امتیازات بیشتری را کسب کند چرا که فولاد در ۳ دیدار با تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان از حریف پیش افتادند.

فولاد خوزستان در برابر حریفان خود ۱۶ گل دریافت کرد و فقط در ۵ بازی موفق به کلین شیت شد. این مار نشان می‌دهد که فولادی‌ها در خط دفاعی خود ضعف دارند هرچند تراکم در مهره‌های دفاعی این تیم زیاد است و بازیکنان خوبی همچوم والی، اهل شاخه و عبدالله کرمی در آن حضور دارند.

فولاد برای تقویت این نقطه از زمین می‌تواند بازیکنانی همچون پادوانی و منتظری را جذب کند. پورقاز نیز از جمع آبی‌های خوزستان جدا شده و طیبی نیز به دنبال جدایی از این تیم است و فولاد می‌تواند این بازیکنان را سرخ پوش کند. حضور طالب‌لو در دروازه فولاد خیال سعداوی را راحت کرده است اما با توجه به سن و سال طالب‌لو فولاد باید به فکر دروازه‌بانی جدید باشد تا در صورت نیاز خلاء‌ها را پر کند.

گرچه فولاد معتقد است که سروش رفیعی باید به این تیم بازگردد اما شواهد نشان می‌دهد که این بازیکن به خوزستان باز نمی‌گردد و فولاد می‌تواند برای تقویت خط حمله خود آرش افشین و بختیار رحمانی ناراضی را بازگرداند.

استقلال خوزستان و آسیایی که در پیش است

استقلال خوزستان امسال با مشکلات مالی زیادی روبه رو بود و بسیاری از بازیکنان این تیم در اندیشه جدایی هستند. با جذب آلویز نانگ احتمال جدایی زهیوی وجود دارد اما موسوی باید این مهاجم سوسنگردی را حفظ کند و به فکر تقویت خط دفاعی خود باشد. قطعا مثلث هجومی نانگ، بیت سعید و زهیوی می‌تواند آبی‌ها را خطرناک‌تر از گذشته کند اما دروازه این تیم هنوز نا‌امن است.

جلال عبدی و عزت الله پورقاز از استقلال خوزستان جدا شدند اما آبی‌ها برای تقویت خود می‌توانند روی مدافعان جوان خوزستانی حساب باز کنند و یا از خوزستانی‌های مقیم مرکز نیز بازیکنی جذب کنند. با توجه به وضعیت اقتصادی این تیم بعید است که آبی‌ها مدافع خارجی جذب کنند و باید دید می‌توانند هافبک دفاعی برای تقویت خود جذب کنند یا خیر.

استقلال خوزستان علاوه بر لیگ بر‌تر بازی‌های آسیایی را در پیش دارند و باید بیش از گذشته به فکر ترمیم خطوط مختلف خود باشند تا بتوانند با نتایج خوب تماشاگران را با تیم خود آشتی دهند.

صنعت نفت و یک دنیا کمبود

۱۹ گل خورده در ۱۵ بازی نفتی‌های آبادان را در زمره تیم‌های ضعیف در خط دفاعی قرار داده است و دست نشان برای رفع این کمبود نیاز به جذب مدافع دارد. مدافعان بلند قامت و جنگنده تنها راه دفاع از دروازه ۷ متری حسن هوری است و البته باید دید که اعتماد به حسن هوری در نیم فصل دوم هم ادامه دارد یا خیر.

صنعت در خط حمله بازیکنان خوبی دارد اما خلاء هافبک‌های توپ ساز عملا مهاجمان را از کار انداخته و نوروزی و شادکام نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. بازیکنانی همچون مبعلی و ایوب کلانتری نیز می‌توانند کمک حال مهاجمان زردپوش باشند.

https://hoorkhabar.ir/640749کپی شد!
48
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.