دادستان اهواز: به جای تخریب دستگاه قضا از انتقاد سازنده استفاده کنید

هورنیوز – عباس حسینی پویا در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دشت آزادگان اظهار داشت: دادگستری استان خوزستان همواره از انتقادهای سازنده و مفید استقبال کرده اما این مساله را نباید فراموش کرد که هیچ مرجع و مقامی حق دخالت در امر قضا را ندارد.

وی بیان کرد: یک قاضی باید عدالت‌خواه، دارای ایمان به خدا ، خداترس و دارای استقلال باشد و از مراجعات مردم خسته نشده و از هوی و هوس و شیاطین بیرونی خود را حفظ کند.

حسینی پویا گفت: روسا و دادستان‌ها علاوه بر مسئولیت قضاوت، وظیفه مدیریتی دارند و باید نهایت تعامل و همکاری را با سایر نهادها از جمله شورای تامین داشته باشند.

در ادامه مراسم نادر عمیدزاده فرماندار دشت آزادگان با تقدیر از تلاش‌های رئیس و دادستان سابق دادگستری این شهرستان گفت: قضاوت امر خطیری است و این در حالی است که ما شاهد تلاش شبانه روزی قضات این شهرستان هستیم.

در ادامه رئیس سابق دادگستری دشت آزادگان گفت: قبول مسئولیت در این شهرستان شهیدپرور توفیق الهی به حساب می‌آید.

حمید عساکره افزود: علاوه بر ویژگی‌های خاص این شهرستان، هرسال زائران کربلا از این شهرستان عبور می‌کنند که علاوه بر ایجاد فضای روحانی، نیازمند ایجاد آرامش و امنیت ویژه است.

رئیس جدید این دادگستری نیز که پیش از این تصدی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان را به عهده داشت با ارائه گزارشی از عملکرد دادسرای این شهرستان اظهار داشت: دادگستری دشت آزادگان همواره با کمبود نیروی انسانی در بخش قضایی و اداری روبه رو بوده به طوری که هم اکنون تنها دو قاضی در دادسرای این شهرستان فعالیت دارند.

محمود فعیلی با بیان اینکه همه اداره ها می‌توانند از ورود پرونده‌ها به دادگستری پیشگیری کنند خواستار همکاری و هم افزایی متنفذین عشایر، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و مدیران اداره ها در کاهش جرائم و برقراری امنیت در این شهرستان شد.

در پایان این مراسم که با حضور دادستان عمومی و انقلاب اهواز و هیات همراه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دشت آزادگان برگزار شد از زحمات حمید عساکره رئیس سابق دادگستری و محمود فعیلی دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان دشت آزادگان تقدیر شد و محمود فعیلی به عنوان رئیس جدید دادگستری و حمید مرانی‌پور به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.

https://hoorkhabar.ir/640542کپی شد!
160