گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خوزستان

امام جمعه آبادان: ۹ دی روز بیعت با امام بود

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور گفت: تهدید فتنه در ۹ دی تبدیل به فرصت شد و یک شکوه تاریخی بزرگ در این روز برای تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

وی اظهار داشت: حماسه ۹ دی نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران بود که به خوبی با حضور گسترده آنان در راهپیمایی خلق شد و این روز را باید روز بیعت امت با امام نامید.

خطیب جمعه آبادان گفت: در این فتنه عده ای واقعا آگاهی نداشتند و با مرور زمان برگشتند اما فتنه گران اصل نظام را زیر سئوال بردند و انتخابات بهانه آنها بود که قابل بخشش نیست. / ایرنا

امام جمعه دزفول: ۹ دی برای همیشه ماندگار شد

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی گفت: توده های مردمی با بصیرت در ۹ دی عمل کردند و قبول شدند ولی برخی نخبگان و خواص در این آزمون مهم مردود شدند و بصیرت لازم را نداشتند.

وی گفت:مقام معظم رهبری از چندین ماه قبل موضوع فتنه را پیش بینی کرده بودند و همواره از جمهوریت نظام دفاع کردند زیرا افراد بسیاری خواهان باطل کردن انتخابات بودند ولی ایشان قاطعانه از رای مردم دفاع کرد .

خطیب نماز جمعه دزفول افزود: مقام معظم رهبری با بصیرت افزایی مردم توانستند استدلالهای منطقی در مهار فتنه داشته باشند و حدود ۴۰ میلیون نفر از سراسر کشور را در ۹ دیماه به خیابانها بکشاند/ ایرنا

امام جمعه اندیمشک: ۹ دی روز بصیرت و اعتقاد به ولایت است

حجت الاسلام نعمت الله خدامی عنوان کرد: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و در ۹ دی با آگاهی و هوشیاری ملت و اعتقاد آنها به ولایت ، دشمنان نظام اسلامی با شکست روبرو شدند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در طول دوران انقلاب اسلامی افزود: مردم خدا جو و ولایی کشورمان همواره پاسدار ارزش ها و دستاوردهای نظام هستند و در سایه چنین اعتقاد قلبی و هوشیاری مردم ،دشمنان هیچ گاه به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

خطیب نماز جمعه اندیمشک افزود: ملت ایران اسلامی همواره بر آرمان های نظام اسلامی وفادار بوده و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در صحنه مبارزه با استکبار و توطئه های آنها آگاه و بیدار هستند. / ایرنا

امام جمعه خرمشهر: شهدای مدافع حرم سایه جنگ را برداشته‌اند، نه تدبیر بعضی از مسؤلان بی‌بصیرت

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی خطاب به بعضی از مسؤولان که برجام و غرب را مانع از ایجاد جنگ اعلام می‌کنند، اظهار کرد: شهیدان مدافع حرم با پایمردی، تعهد و تبعیت سایه جنگ را از این کشور برداشتند، نه تدبیر بعضی از انسان‌های بی‌بصیرت که تبعیت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر بصیرت وجود داشت، امروز دیگر لازم نبود که در سوریه بجنگیم.

خطیب نماز جمعه خرمشهر در ادامه عنوان کرد: مردم در روز ۹ دی وارد عرصه شدند اما باید حواسمان باشد که دیر آمدند، ما نباید بگذاریم که نظام هزینه بدهد. / فارس

امام جمعه شادگان: ۹ دی روز شکست توطئه فتنه گران داخلی و خارجی است

حجت الاسلام سید مجید شرفی گفت: ۹ دی یک حادثه بسیار بزرگ و ماندگار بوده که ملت ایران وارد عرصه شدند و در مقابل فتنه‌گران ایستادند.

وی روز ۹ دی را یادآور تلاش و حضور چشمگیر مردم دانست و افزود: مردم با ولایت‌مداری و روشنفکری خود در مقابل فتنه‌گران ایستادند و دسیسه فتنه‌گران داخلی و خارجی را نقش برآب کردند.

خطیب نماز جمعه شادگان در پایان ۹ دی را روز بصیرت خواند و گفت: بصیرت ملت ایران موجب شده تا نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی شکست بخورد. / مهر

امام جمعه شهر چمران: تیراندازی‌ها در ماهشهر مردم را کلافه و نگران کرده است

حجت الاسلام سید منتصر هاشمی به تیراندازی‌های پراکنده در سطح شهرستان بندر ماهشهر نیز اشاره کرد و گفت: این مسأله در ایام اخیر به موضوعی روزانه تبدیل شده و زمینه نارضایتی مردم را ایجاد کرده است.

وی افزود: صدای ناهنجار، رعب‌آور و وحشت‌افزای تیراندازی‌ها مردم را کلافه و نگران کرده و انتظار می‌رود با این موضوع علاوه بر انجام کار فرهنگی برخورد جدی نیز صورت بگیرد در غیر اینصورت شاهد وقایع بدتری نیز خواهیم بود.

هاشمی اضافه کرد: این تیراندازی‌ها به هر عنوانی باشد قطعاً مخالف سنت پیامبر و اهل بیت (ع) و علاوه بر اسراف عمل لغو و بیهوده‌ای است. / فارس

امام جمعه شهرک طالقانی: حماسه ۹ دی پادزهری بود که توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی گفت: فتنه ۸۸، اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروی برانداز داخلی و خارجی در مقابل نظام، اسلام و ملت بود که خوشبختانه مردم با بصیرت ایران، آن روز در برابر این فتنه ایستادند.

وی افزود: مردم ما ثابت کردند که با گذشت بیش از ربع قرن از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان تا پای جان وفادار انقلاب، نظام و میهن خود هستند، و همان‌طور که در ۱۴ خرداد سال ۶۸ با امام خامنه‌ای بیعت کردند در روز ۹ دی نیز برائت خود را از دشمنان رهبری اعلام کردند.

وی عنوان کرد: بعد از ۳۰ سال این شجره طیبه جمهوری اسلامی، نیاز مبرم به هرس داشت که ۹ دی سال ۸۸ فرزندان انقلاب اسلامی برگ‌های زائد این درخت را هرس کردند. / فارس

https://hoorkhabar.ir/640306کپی شد!
311
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.