تیتر داغ (۱۵)

*از اعتراض تا صدور بیانیه توسط دانشجویان دانشگاه شهید چمران

دانشجویان این دانشگاه نسبت به سیاست های تفکیک جنسیتی و لغو برخی مراسمات در این دانشگاه اعتراض کردند. در قسمتی از این بیانیه آمده است که: مسئولین دانشگاه در توهینی آشکار به شعور دانشجو، اقدام به اعمال فشار در شیوه‌ی برگزاری برنامه‌ای فرهنگی‌ادبی به صورت تفکیک جنسیتی و در دو سانس آقایان و خانم‌ها کرده‌اند.

*شورای شهر آبادان باز هم خبرساز شد

بدهی ۲ میلیارد تومانی شورای شهر به یکی از رستوران ها، گلایه و درگیری لفظی بین اعضا و توهین به یک خبرنگار از حاشیه های جلسه علنی شورای شهر آبادان بود که باعث ناتمام مانده جلسه شد.

*روی آوردن استاندار سابق خوزستان به کانال تلگرامی

مقتدایی استاندار سابق خوزستان که رفتن او از استانداری با حاشیه های مختلفی به همراه بود و جمله معروف او در مراسم تودیع مبنی بر « بازگشت دوباره به استانداری» جنجال ساز شد ٬ این روزها برای اطلاع رسانی  از فعالیت های خود به تلگرام روی آورده و کانالی را بدین منظور ایجاد کرده است. برخی ها ٬ فعالیت های اخیر مقتدایی را بی ارتباط با دو انتخابات پیش روی نمی دانند و شنیده ها نیز حاکی از آن است که وی در انتخابات شورای شهر اهواز ٬ در تدارک بستن یک لیست است.

*بالا گرفتن تنش میان دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در خوزستان

درحالیکه جریان اصولگرا شیوه برگزاری جشن در یکی از دانشگاه های استان به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و برگزاری نمایشگاه مد در بصره را خلاف موازین شرعی و عرفی می داند جریان مقابل این گونه تحرکات را میراث دار دوران احمدی نژاد و با هدف سیاسی و انتخاباتی عنوان می کند.

*تعطیلی تمام کنسرت های استان خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به احترام شهدای فاجعه تروریستی حله هیچ کنسرتی تا زمان چهلم این شهداء در خوزستان برگزار نمی‌شود.

*تب بی اخلاقی در رستوران های استان به دزفول رسید

پس از انتشار خبر پلمپ یک رستوران در آبادان به علت استفاده از گوشت الاغ و توزیع گوشت در ایذه به شیوه کاملا غیر بهداشتی، یک رستوران در دزفول به علت طبخ مرغ و گوشت فاسد تعطیل شد. در بازرسی صورت گرفته از این رستوران متخلف ۳۵ کیلوگرم ران مرغ و ۳۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد و غیرقابل مصرف انسانی کشف و ضبط شد.

*بازار داغ رفت و آمد مدیران و وزراء به استان با چاشنی انتخابات

پس از سفر چند روز پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت در این هفته شاهد سفر محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام، شمخانی رئیس شورای امنیت ملی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.طبق برخی گمانه زنی ها پیش بینی می شود برخی از این سفرها به ویژه به شهرستان های کم برخوردار استان با اهداف انتخاباتی صورت می گیرد.

*بی توجهی به مسأله گردگشری استان صدای نماینده ولی فقیه را هم درآورد

آیت الله موسوی جزایری با انتقاد از برخی از مسئولان دولتی گفت: استان خوزستان ازنظر جذب توریست به‌واقع در انزوا قرارگرفته است و در حاشیه‌ای واقع‌شده که شاید تعمدی در کار باشد لذا از مسئولان می‌خواهم روی مسئله جذب توریست در استان خوزستان عنایت بیشتری اعمال کنند.

*وقتی زور فروشنده های متخلف بر مأموران می چربد!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با  با اشاره به فروش پرندگان مهاجر شکار شده در بازارهای محلی اهواز و خوزستان اظهار کرد: بیشتر فروشندگان پرنده در بازار کیان اهواز، زنان مسنی هستند که برادر و همسر و افراد فامیل و طایفه آنان نیز در همان بازار مشغول به دستفروشی هستند و ماموران یگان حفاظت محیط زیست هنگام سرکشی و برخورد، با واکنش شدید این افراد روبه رو می‌شوند. فروشندگان از همه طرف هجوم می‌آورند و با سنگ کیلو و چاقو به نیروهای حفاظت محیط زیست حمله می‌کنند.

*دولت لطفا به شعور مردم خوزستان توهین نکند!

این بخشی از سخنان مسعود اسدی رئیس خانه کشاورز خوزستان در نشست خبری بود که انتقال آب به اصفهان به نام مصرف شرب را یک توهین آشکار به شعور مردم خوزستان دانست. وی به دولت پیشنهاد داد در این خصوص اعلام کند که چون زور این کار را دارد آب را انتقال می دهد اما نامی از مصرف شرب نبرد!

*۷هزار و ۷۰۰ خانواده خوزستانی در آستانه فروپاشی

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: متاسفانه خوزستان از آمار قابل توجهی در طلاق برخوردار است که به هیچ وجه قابل دفاع نیست و آمارها نگران‌کننده است. در ۸ ماه گذشته در اهواز بیش از ۲هزار نفر درخواست طلاق داشتند. در سطح استان هم در این مدت ۷۷۰۰ پرونده طلاق تشکیل شده است و قطعا این آمار تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

https://hoorkhabar.ir/640143کپی شد!
114