پای مجرم سابقه‌دار به آرایشگاه زنانه هم باز شد

هورنیوز  – اولین گزارش سرقت ساعت۲۰:۳۰ شامگاه پنج‌شنبه، یازدهم شهریورماه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد. زن جوانی که صاحب آرایشگاه زنانه در خیابان سبلان شمالی بود، به مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو که برای پیگیری ماجرا در محل حاضر شده بودند، گفت مردی قوی هیکل با تهدید چاقو و اسپری ‌اشک‌آور وارد آرایشگاه او شده و اموالش را سرقت کرده است.  وقتی تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی مأمور رسیدگی به پرونده شدند، این زن جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت:شب حادثه داشتم آرایشگاه را تعطیل می‌کردم که ناگهان مرد قوی‌هیکلی که حدود ۳۵ سال داشت، وارد شد. در حالی که از حضور او شوکه شده بودم، چاقو کشید و تهدیدم کرد تا هرچه پول دارم به او بدهم. از ترس کیفم را که حاوی پول نقد، کارت عابربانک و گوشی تلفن همراهم بود، به او دادم. آن مرد هم به سرعت از آرایشگاه بیرون دوید و سوار یک موتور شد و فرار کرد. لحظاتی بعد که حالم بهتر شد، توانستم با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرم.

در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی و بازداشت متهم در جریان بود، شکایت‌های مشابهی از آرایشگاه‌های زنانه در همان خیابان به پلیس گزارش شد. از آنجا که همه شاکیان مشخصات مشابهی از سارق به پلیس داده بودند، معلوم شد که همه سرقت‌ها از طرف یک نفر انجام می‌شود.

یکی از شاکیان در شرح ماجرا گفت: ساعت ۱۵:۱۵ روز چهارشنبه، ۱۷ شهریور بود و داخل آرایشگاه مشغول کار بودم که ناگهان مرد قوی هیکلی که چاقو و اسپری اشک‌آور به دست داشت، وارد شد. او با تهدید چاقو، زنجیر و پلاک طلا، گوشی تلفن همراه و ۶۰۰ هزار تومان پولی را که داشتم، سرقت کرد. وقتی برای کمک‌خواهی فریاد کشیدم ناگهان اسپری اشک‌آور به صورتم پاشید. بعد هم به سرعت خودش را به کوچه رساند و سوار یک موتور شد و فرار کرد.  صاحب یک آرایشگاه زنانه دیگر در خیابان مهرآور به پلیس گفت: همراه دو مشتری داخل آرایشگاه بودیم که مردی قوی هیکل که چاقو به دست داشت، وارد شد. او به صورت ما اسپری اشک‌آور پاشید و بعد با تهدید چاقو طلا و جواهرات و گوشی‌های تلفن همراهمان را سرقت و فرار کرد.  در حالی که مرد قوی‌هیکل مشغول سرقت از آرایشگاه‌های زنانه بود، خبر رسید که مأموران پلیس در جریان یک طرح جداگانه یک فروشنده گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را در خیابان شوش تهران دستگیر کرده‌اند.

در بررسی‌ها مشخص شده بود که این گوشی‌ها از همان آرایشگاه‌های زنانه سرقت شده است. بعد از به دست آمدن این سرنخ بود که فروشنده گوشی‌های سرقتی به اداره پلیس منتقل شد. او گفت که گوشی‌ها را از امین که از مجرمان سابقه‌دار است، خریده است. با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس گذاشت، معلوم شد که امین‌. ش ۳۲ ساله از مجرمان سابقه‌دار است که بارها به اتهام‌های سرقت، نگهداری غیرمجاز سلاح و تخریب بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که تصویر متهم از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار به دست آمد و همه زنان او را به عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند.  در شاخه دیگری از بررسی‌ها، مخفیگاه امین در خیابان خاوران شناسایی شد. سپس ساعت ۰۷:۳۰ روز یک‌شنبه، ۲۱ آذرماه کارآگاهان برای بازداشت متهم راهی مخفیگاه او که طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی بود، شدند. امین که از حضور پلیس باخبر شده بود، سعی کرد از راه فراری که از قبل تدارک دیده بود، متواری شود، اما فرصت فرار پیدا نکرد. او وقتی مأموران را در یک قدمی خود دید چاقو کشید و آنها را تهدید کرد، اما سرانجام دستگیر شد.  امین در اولین بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از آرایشگاه‌های زنانه اعتراف کرد و گفت: من اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه دارم. مدتی قبل بود که تصمیم به سرقت از آرایشگاه‌های زنانه در شرق تهران گرفتم. بعد از شناسایی آرایشگاه‌ها، در ساعات خلوت روز، با چاقو و اسپری اشک‌آور وارد می‌شدم و با تهدید اموال زنان را سرقت می‌کردم.  سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر متهم پرونده با قرار قانونی و برای شناسایی دیگر جرائم در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. در مواجهه حضوری هم شاکیان او را به عنوان سارق شناسایی کرده‌اند. وی از شاکیانی که هنوز اقدام به طرح شکایت نکرده‌اند، خواست برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.

https://hoorkhabar.ir/639681کپی شد!
97