۳۰ درصد مدارس کشور با استانداردها فاصله دارند/لزوم ورود نمایندگان خوزستان برای حل مشکل فضاهای آموزشی استان

به گزارش هورنیوز مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دزفول بیان اینکه امروز خیرین نقش بالایی در اداره آموزش و پرورش کشور ایفا می‌کنند، تصریح کرد: خداوند به افراد قلیلی توفیق حضور در صحنه خیر و بخشش مال و ایثار آن هم برای بهترین‌ها یعنی دانش آموزان عطا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعریف آموزش و پرورش بدون خیرین و نیکوکاران امکان‌پذیر نیست، افزود: هنوز هم دانش آموزانی در مناطق مختلف کشور از امکاناتی که در حد نام و نشان جمهوری اسلامی ایران باشد، برخوردار نیستند.

رئیسی گفت: ۳۰ درصد از مدارس، مکان‌ها و مجموعه‌های ورزشی و پرورشی دانش آموزی که  امسال احداث و به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شد، متعلق به خیرین، نیکوکاران و نهادهای غیر دولتی است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۲٫۵ میلیون نفر از دانش آموزان کشور در مدارس خیرساز تحصیل می‌کنند اما باز هم به وجود خیران و نیکوکاران بیشتری نیاز داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور با استانداردها فاصله دارند، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مدارس کشور تخریبی و ۲۰ درصد مجموع مدارس نیازمند مقاوم سازی هستند. با توجه به اینکه داشتن مدرسه ایمن حق هر دانش آموز ایرانی است، امیدواریم با کمک نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی مشکل تامین فضای آموزشی استاندارد و آنچه که حق دانش آموزان این استان است، رفع شود.

رییسی افزود: از مجمع نمایندگان خوزستان می‌خواهیم تلاش کنند که مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه جهت ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس، گسترش کار خیرین مدرسه ساز و تجهیز مدارس خیرساز به نتیجه برسد.

https://hoorkhabar.ir/639466کپی شد!
95