چغندر قند خوزستان برای استحصال شکر نباید از استان خارج شود

به گزارش هورنیوز – محمدرضا نعمت زاده امروز در بازدید از روند بازسازی کارخانه قند دزفول در شهرستان شوش در شمال خوزستان اظهار داشت:کارخانه قند دزفول که در گذشته از ظرفیت بالایی در زمینه تولید شکر از چغندرقند داشت و سال ها تعطیل بوده قابل بازسازی تشخیص داده شده و روند بازسازی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

وی گفت: به منطور نوسازی این کارخانه که به بخش خصوصی واگذار شده بود علاوه بر کمک و مساعدت وزارت دادگستری، از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درخواست کمک شد و تا امروز اقدام خوبی در راستای بازسازی و راه اندازی این کارخانه مهم تولید شکر صورت گرفته است.

نعمت زاده ببا اشاره به لزوم راه اندازی مجدد این کارخانه به دلیل ظرفیت استان یادآور شد:محصول چغندر قند تولید این استان برای استحصال به شکر نباید به کارخانه های سایر استان ها حمل شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: محصول چغندر قند کشاورزان منطقه از اردیبهشت سال آینده در این کارخانه تبدیل به شکر خواهد شد و این اقدام گامی در راستای حمایت از این کشت استراتژیک در خوزستان است.

نعمت زاده افزود: از آنجا که برای بازسازی این کارخانه اعتبار و بودجه ای وجود نداشت از هزینه های اضطراری اعتباری به بازسازی آن اختصاص یافته که انتظار می رود با حداکثر صرفه جویی و دقت با تلاش مجموعه شاغل در آن بزودی وارد چرخه تولید شود.
وی همچنین از گروه بهره بردار خواست در کنار بازسازی این کارخانه که آخرین مراحل راه اندازی را طی می کند ساختار مدیریت را ساماندهی کنند تا در فعالیت این کارخانه مشکلی ایجاد نشود.

https://hoorkhabar.ir/639377کپی شد!
80