عذرخواهی رئیس انجمن آسیب شناسی کشور از بانوان خوزستانی

به گزارش هورنیوز ؛ روز یکشنبه ۲۱ آذرماه همایش و نمایشگاه روی پوست شهر با موضوع آسیب های اجتماعی در کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد که جنجال های فراوانی آفرید.

کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب شناسی کشور که یکی از سخنرانان این همایش بود به ارائه آمارهایی عجیب از آسیب های اجتماعی میان زنان و دختران خوزستانی پرداخت.

پس از پایان همایش موج اعتراضات مسئولین و رسانه های استان به اظهارات رئیس انجمن آسیب شناسی به راه افتاد، تا این بالاخره وی طی گفتگویی از مردم خوزستان عذرخواهی نمود.

%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c

کوروش محمدی در این خصوص گفت: ما جامعه آماری محدودی را مطالعه کردیم و هدف از این ارائه مطالب زدن تلنگرهایی به مسئولین استان خوزستان بوده زیرا ذیل عنوان همایش مسئولین و دغدغه ها بود و تصور من این بود که مخاطب من فقط مسئولین استان و اهواز و کارشناسان مسائل اجتماعی دستگاه ها هستند نه اصحاب رسانه و عموم مردم! بهمین جهت مطالبم را بر اساس مخاطبینم آماده کرده بودم.

وی با بیان اینکه اصلاً قصد یا منظوری از ارائه آمار به منزله توهین به زنان خوزستانی مطرح نبوده، گفت: عدم همخوانی بیان بنده حین ارائه و قسمت هایی که ارائه شده موجب سوء برداشت شد.

محمدی تصریح کرد: انتخاب جامعه آماری محدود ۳۰۰ نفره با هدف حساس شدن مسئولین و تمرکز بر نکاتی که نشان می دهد بخشی از جمعیت موردمطالعه در معرض خطر هستند بود و در رابطه با این هفتاد درصد عنوان شده به دختران و زنان این توضیح باید داده بشود که اصل موضوع و آنچه در اسلاید ها نمایش داده شد این بود که هفتاد درصد از این جمعیت دختران اهوازی در معرض خطر آسیب ها هستند تحت عنوان ارتباطات نامشروع که منظور انحرافاتی است که به لحاظ احساسی در فضای مجازی و تلفن همراه و اینترنت اتفاق می افتد که دارای این مفهوم است که باتوجه به حجم سیع تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی ما، دختران در استفاده از این فضاهای مجازی تحت خطر هستند و ما باید هشیار باشیم .

رئیس انجمن آسیب های اجتماعی کشور افزود: بحث ما هشدار به مسئولین بوده که در این میزان جامعه آماری همچین اتفاقی می افتد اما بسیار متأسف شدم که صحبت های من جا افتاد و به اینجا رسید که اگر کسی این صحبت ها را گوش بدهد بدون آنکه اسلاید ها را مشاهده کند تصور می کند که من درمورد کل استان صحبت میکنم.

وی تاکید کرد: منظور من جامعه آماری محدود بوده و متاسفانه بخاطر این قضیه که رسانه ای شده ممکن است سوء برداشت بشود که بنده قصد توهین به زنان و دختران اهوازی را داشتم حال از دختران و زنان پاکدامن اهوازی و خوزستانی که این سو برداشت باعث تکدر خاطر آن ها شده با ایمان به اینکه بنده هرگز اهل توهین به هیچ جامعه زنانی در هیچ کجای این سرزمین نیستم بخصوص خوزستان صمیمانه پوزش میطلبم و عذر خواهی میکنم.

محمدی با پوزش از محضر بانوان خوزستانی تاکید کرد: بنده خود را متعلق به خوزستان می دانم و خوزستان و اهواز را مهد شهدا و تداعی گر کربلای ایران می دانم و همیشه همه زنان پاکدامن خوزستانی را الگوی بزرگی از نجابت و ایثار برای زنان سرزمینم میدانم و به ایشان اطمینان میدهم که دراین همایش توهینی نسبت به این قشر پاکدامن سرزمینم صورت نگرفته و اینجانب به عنوان یک سرباز نظام و خادم ملت شریف بویژه خوزستانیهای پرافتخار نه تنها اجازه توهین به خود نمی دهم بلکه در همه حال مدافع زنان سرزمینم بخصوص در استان شهید پرور خوزستان هستم.

https://hoorkhabar.ir/639316کپی شد!
121