دو تقاطع غیر همسطح جدید احداث می شوند/ شهرداری اهواز باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد

به گزارش هورنیوز ؛ ظهر امروز مراسم افتتاح زیرگذر شریعتی اهواز همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی دیگر از مسئولین در محل احداث زیرگذر برگزار شد.

تقاطع غیر همسطح چهارشیر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در مراسم افتتاح این زیرگذر ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این زیرگذر، اظهار داشت: این پروژه بسیار زیبا، مدرن و با عظمتی است که شهرداری اهواز برای تملک زمین های اطراف آن هزینه بسیاری را متحمل شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر نیز پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی دارد، گفت: عزم راسخ و ایمان قوی را که مقتضای روح ولایتمداری همه افراد است در مسئولان استانی و شهری مشاهده می کنیم.

photo_2016-12-14_16-54-07

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر شورای شهر حمایتی انجام ندهد، شهردار نیز علاقه ای برای انجام فعالیت های مختلف ندارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به پروژه تعریض پل سوم عنوان کرد: تعریض پل سوم تاثیر بسیاری در حل مشکل ترافیک داشته و برای این پروژه های خوب از شهرداری و شورای شهر اهواز تقدیر و تشکر می کنم.

شهرداری اهواز باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد

غلامرضا شریعتی نیز در این مراسم گفت: اگر شهری قرار است از حالت روستا خارج شده و به شهر و در نهایت کلانشهر مبدل شود یکی از مراتب آن وجود جمعیت است.

وی با بیان اینکه وقتی دولت متولی همه امور باشد، چاق شده و تحرک خود را از دست می دهد، افزود: به همین دلیل اساتید مدیریت شهری تصمیم گرفتند تا مدیریت امور را به مردم سپرده و دولت را به تدریج کوچک کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کلانشهر اهواز پیشانی استان است و مردم سایر استان ها با دیدن اهواز در مورد کل خوزستان نظر می دهند.

شریعتی خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز مانند برادر بزرگ سایر شهرداری هاست و  باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.

photo_2016-12-14_16-54-19

دو تقاطع غیر همسطح جدید احداث می شوند

در ادامه این مراسم سید خلف موسوی شهردار اهواز با بیان اینکه ۱۱ میلیارد تومان تملک اراضی در مسیر و ۱۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه زیرگذر شریعتی هزینه شده، اظهار داشت: زیر گذر شریعتی با طول ۳۰۰ متر، عرض ۲۲ متر، در یکی از نقاط مهم اهواز با ترافیک بالا احداث شده است که چهار میلیون لیتر سوخت و ۲۰۰ هزار ساعت زمان صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از حمایت های اعضای شورای شهر گفت: اعضای شورا با همدلی، همراهی و به دور از تنش برای اجرای پروژه های مختلف در کنار ما بودند.

شهردار اهواز با اشاره به پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر، گفت: در این پروژه مصوبه گرفتیم که پول به مردم بدهیم ولی این مصوبه ۶ ماه در فرمانداری ماند، ۹ ماه شرکت برق منطقه ای برای جابجایی یک پایه تلسکوپی صدور تائیده را به تاخیر انداخت.

موسوی خاطرنشان کرد: مناقصه دو تقاطع غیرهمسطح امام شرقی به سمت فولاد و تقاطع زردشت نیز برگزار شده است که آینده ای نزدیک ساخت این پروژه ها را شروع می کنیم.

photo_2016-12-14_16-54-47

زیرگذر شریعتی از کارهای بزرگ در اهواز است

در بخش دیگری از این مراسم جمشید سلحشور اظهار داشت: در شهر اهواز کارهای بزرگی انجام شده است که این زیرگذر یکی از این پروژه ها است.

وی افزود: کلانشهرهایی که از جنگ دور بودند فرصت خوبی برای توسعه و عمران شهری داشتند اما با حمایت مسئولان توانستیم به سرعت حرکت و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

photo_2016-12-14_16-54-37

عضو شورای شهر اهواز گفت: تعریض پل سوم گره کور ترافیکی موجود در آن منطقه را از بین برده و در کل این دوره کارهای کم نظیری را انجام دادیم، روگذر جوادالائمه نیز به اذعان همه کار بزرگی بوده و پروژه عظیم پل ولایت را نیز داریم که انشاالله تلاش می شود تا پایان امسال این پروژه را به اتمام برسانیم.

سلحشور با اشاره به پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر بیان کرد: این تقاطع از پروژه های بزرگ و نمونه در کشور و حتی خاورمیانه است که تلاش می کنیم فاز اول آن را تا خرداد ماه سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

https://hoorkhabar.ir/639268کپی شد!
572
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.