وزارت نیرو با ورود قاطع مشکلات کم آبی کشاورزان را برطرف کند/انتقال آب نتیجه ای جزء نابودی خوزستان ندارد

به گزارش هورنیوز دو تن از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی امروز بار دیگر درخصوص موضوع انتقال آب اظهار نظر کرده و ادامه این روند را باعث ورود خسارات جدی به محیط زیست دانستند.

وزارت نیرو با ورود قاطع  مشکلات کم آبی کشاورزان را برطرف کند

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه  انتقال آب از سرشاخه های کارون اثرات منفی بر وضعیت کشاورزی این حوزه انتخابیه گذاشته است،گفت:  تولید خرما هزینه های  بسیاری در پی دارد، بنابراین  برای حمایت از  تولید خرمایی با کیفیت استان خوزستان باید تدابیر بهینه ای اندیشده شود.

همایون یوسفی

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از سرشاخه های کارون  به استان های مرکزی مشکلات عدیده ای برای کشاورزان ایجاد کرده  است، افزود:  اثرات منفی انتقال آب  از سرشاخه های کارون در صنعت کشاورز ی این حوزه انتخابیه  مشهود است بنابراین  جا دارد وزارت نیرو با ورود قاطع  مشکلات کم آبی کشاورزان را برطرف کند.

انتقال آب نتیجه ای جزء نابودی خوزستان ندارد

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان نیز با اشاره به اینکه  یک نگاه اشتباهی که در کشور طی سالها رخ داده این بود که همیشه مشکلات مقصد را دیدیم، تصریح کرد: در موضوع انتقال آب چون اصفهان مشکل دارد و یا یزد کویر است آنها را فقط نگاه کردند ولی مبدا که خوزستان هست را نادیده گرفتند.

۷۱۹۸۲_۵۹۵

وی ادامه داد: با انتقال آب این بحران آب پیش آمد و کشاورزی استان سقوط، محیط زیست نابود و سرزمین های سبز تبدیل به صحرا شده است. یکی از منابع اصلی گرد و غبارها درون استانی شد و حداقل منشا ۳۰ درصد از گرد و غبارها از استان است.

حجت الاسلام ناصری نژاد پدیده ریزگردها را نتیجه عدم توجه به محیط زیست به طبیعت خوزستان و اجرای طرح انتقال آب دانست و یادآور شد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قبلا ۸۰۰ هزار هکتار بود ولی به بهانه کمبود آب آن را کاهش دادند. اگر آب در خوزستان برای کشاورزی کم است پس با چه استدلالی آن را انتقال می دهند؟

وی گفت: با انتقال آب خوزستان را خراب می کنند ولی آنجا هم درست نمی شود چون هر چقدر هم که آب منتقل شود باز کویر سیراب نمی شود و باید به دنبال راهکار دیگری باشند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نتیجه این انتقال آب از بین رفتن مراتع، کشاورزی و نخلستان ها و همچنین هجرت مردم است. بسیاری از  خوزستانی ها به دلیل همین مشکلات در شهرهای اقماری اصفهان ساکن شدند و این یعنی کاری بیهوده صورت گرفته و جمعیت را از اینجا به اصفهان منتقل کردند.

 

https://hoorkhabar.ir/639082کپی شد!
123