در شهر اهواز به ازای هر۵ هزار نفر یک اتوبوس موجود است

به گزارش هورنیوز کلانشهر اهواز باجمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر همواره یکی از کلانشهرهای پر تردد کشور محسوب می شود. بر اساس استانداردهای جهانی در حمل و نقل شهری، برای هر یک هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس باید وجود داشته باشد.

این درحالیست که در شهر اهواز کمتر از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد به عبارتی دیگر در اهواز حدود ۱۳۰۰ اتوبوس کم داریم و با این حساب می‌توان گفت که اهواز در استانداردهای جهانی حمل و نقل عمومی بسیار عقب است.

جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با هورنیوز تأمین اتوبوس شهری را یکی از نیازهای اصلی مردم شهر دانست و اظهار داشت: به ازای هر ۵هزار شهروند اهوازی تنها یک دستگاه اتوبوس وجود دارد.

وی افزود: در شروع به کار شورای چهارم حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس وجود داشت که امروز به ۱۹۸ اتوبوس تقلیل یافته و این به معنای آنست که هرچه بودجه برای خرید اتوبوس تصویب شده محقق نشده است.

خورشیدی به بیان اینکه تنها به تعمیر اتوبوس ها اکتفا شده، تصریح کرد: هرسال ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس تعریف شده است. از شهردار می خواهیم امسال هرچه بودجه بدین منظور تصویب شد همه آن را صرف خرید اتوبوس کند.

https://hoorkhabar.ir/638942کپی شد!
158
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • غلام شما اعضاء محترم شورا شهر اهواز جرات و توان عوض کردن شهردار را ندارید فقط بلد هستید بر علیه شهردار و شهرداری حرف بزنید تا شهردار بترسد و سهمتان را بدهد این کارها را در طول حدودا ۴ شورا هر یک از اعضاء به طریقی انجام داده ، مردم به عملکرد نگاه می کنند و نه به گفتار ، از سهم خواهی خودتان کم کنید مشکلات شهر حل می شود بزرگی سراسر به گفتار نیست دوصد گفته چو نیم کردار نیست شما اگر بفکر مردم اهواز هستید شهردار را عوض کنید تا مردم باورتان کنند ، ثابت کنید با عملکردتان
منتشر شده۱