پیکر ۳ شهید فاجعه حله در حمیدیه تشییع می شود

هورنیوز – فرماندار حمیدیه  اظهار کرد: پیکر این شهدا به نام های عصمت محمدزاده شوشتری، کفایت ساعدی و فوزیه بدوی ساعت ۹ صبح از مصلای حمیدیه به سمت گلزار شهدای آرامستان سیدهادی این شهرستان تشییع و خاکسپاری می شود.

عبدالرضا سعیدی نیا افزود: با احتساب شهدای جدید، تعداد شهدای حمیدیه در این حادثه تروریستی به ۱۳ نفر می رسد.

به گفته وی، با توجه به شدت انفجار تروریستی حله، اجساد همه شهدای این حادثه از طریق آزمایش DNA شناسایی شدند و این سه شهید از روی اعضای بدن که از انفجار باقیمانده بود احراز هویت شدند.

وی با تقدیر از حضور مردم حمیدیه در تشییع پیکر شهدا در روز ۱۰ آذر گفت: مشارکت و همراهی و حضور باشکوه مردم شهرستان حمیدیه در تشییع شهدا باعث تسلی خاطر خانواده های شهدا بوده است.

سعیدی نیا با دعوت از مردم این شهرستان برای حضور دوباره در آیین تشییع پیکر این سه شهید افزود: اگر چه مردم نیازی به فراخوان ندارند و خود برای حضور در آیین تشییع شهدای اربعین که در راه زیارت اباعبدا… الحسین (ع) به شهادت رسیدند احساس تکلیف می کنند.

بر اساس این گزارش، در حادثه تروریستی پنجشنبه چهارم آذر در عراق بیش از ۸۰ زائر اربعین به شهادت رسیدند که بیشتر آنها خوزستانی بودند.

سازمان پزشکی قانونی کشور دیروز اعلام کرد که تاکنون ۵۷ نفر از شهدای حله شناسایی شدند.

دهم آذر پیکر ۳۷ نفر از شهدای حله در اهواز تشییع شدند. ۲۶ نفر از آنها در اهواز، ۱۰ نفر در حمیدیه و یک نفر در شادگان تدفین شدند.

پیکر هفت نفر از شهدای فاجعه حله نیز جمعه ۱۲ آذر تشییع و خاکسپاری شد که در ۲ نفر آنها در اهواز، ۲ نفر در دزفول، یک نفر در شوش و ۲ نفر در شادگان تشییع شدند.

۲ نفر از شهدای این حادثه تروریستی که احراز هویت شده اند، از اتباع خارجی (یک نفر از کشور عراق و یک نفر از افغانستان) هستند.

https://hoorkhabar.ir/638326کپی شد!
110