تبعیض در حق خوزستان برخلاف شعار عدالت دولت روحانی است/مصوبه انتقال آب ضد منافع ملی است

به گزارش هورنیوز جمعی از نمایندگان استان خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته درخصوص مسائله انتقال آب و پیامدهای آن اظهار نظر کرده اند که در ادامه خوانندگان سایت خبری هورنیوز می توانند گزیده آن را مشاهده کنند.

مصوبه انتقال آب ضد منافع ملی است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به مصوبه انتقال آب اظهار داشت: اگر این کار صورت بپذیرد، قطعاً استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری نابود می‌شوند.

هدایت الله خادمی

وی با اشاره به اینکه این مصوبه ضدمنافع ملی است، افزود: این مصوبه مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و ما نیز مخالفتی نداریم که اگر استانی نیاز به آب شرب داشته باشد به آن‌ها ندهید اما وقتی که مردم خوزستان آب شرب ندارند و آب کارون از آن می‌گذرد، باید اولویت با استان محروم خوزستان باشد.

خادمی با بیان اینکه طرح انتقال آب مجوز زیست محیطی ندارد، گفت: نمایندگان خوزستان در مجلس قاطعانه انجام‌نشدن این مصوبه را پی خواهند گرفت چراکه انجام این مصوبه یعنی گسترش خشکسالی در استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری./تسنیم

تبعیض در حق خوزستان برخلاف شعار عدالت دولت روحانی است

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز نیز با بیان اینکه نامه و یا مصوبه محرمانه نوشتن برای جلوگیری از اعتراضات مردم و نمایندگان خوزستان بوده یادآور شد: اگر از مسئله آب مورد نیاز کشاورزی و صنعتی در استان گذر کنیم دولت حتی نتوانسته آب شرب را برای مردم خوزستان تامین کند.

۷۶۹۸۵_۱۱۲

وی با اشاره به اینکه اختصاص این همه اعتبار برای استانی دیگر دور از انصاف است، افزود: متاسفانه نگاه مسئولان به منطقه‌ای قوی و به منطقه‌ای دیگر ضعیف است که چنین دیدگاهی به دور از شعار عدالت‌محوری و تدبیر و امید دولت آقای روحانی است./تسنیم

لاهیجان زاده استعفا دهد

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس هم از سکوت مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در برابر اظهارات ابتکار انتقاد کرد و بیان کرد: این نشان می‌دهد، وی برای حفظ صندلی بی دلیل و بی استناد از ابتکار حمایت می‌کند.

۶۷۷۴۹۱۰۷_۷۱۸۵۶۶۶۰efece

وی خطاب به لاهیجان زاده گفت:او در خصوص اولین باران پاییزی که ناشی از آلایندگی‌ها محیط‌زیستی و آلایندگی‌هایی که ناشی از عدم رعایت اصول محیط ‌زیستی توسط صنایع و کارخانجات صورت می‌گیرد چه کارنامه‌ای دارد؟

ساعدی تصریح کرد: حضور این نیرو واقعاً خیانتی به استان است چراکه اگر آمار غیر مستند و نادرست را همیشه تأیید می‌کند یعنی ۴٫۵ میلیون خوزستانی برای وی ارزشی ندارند که حرف‌های ابتکار را تأیید می‌کند، حرف‌هایی که هیئت کارشناسی خودشان هم از سخنان ابتکار تعجب کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تأکید کرد: از آقای لاهیجان زاده می‌خواهم تجدیدنظر کند و استعفا دهد و همچنین از استاندار خوزستان می‌خواهم که ایشان را احضار و مستندات لاهیجان زاده از تالاب هورالعظیم را بخواهد./رهیاب

https://hoorkhabar.ir/638161کپی شد!
191
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.