مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در تیرس انتقادات نمایندگان استان/حضور لاهیجان زاده خیانت به خوزستان است

به گزارش هورنیوز مسأله معضلات محیط زیست در استان خوزستان حالا به یک سریال تبدیل شده که هر روز قسمتی از آن رونمایی می شود.

در این میان مسأله خشک شدن تالاب هورالعظیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تالابی که نقش مهمی در اقتصاد، محیط زیست، مهار ریزگردها و حفظ پرندگان بومی دارد اما در سال های گذشته خشک شد.

چندی پیش مسئولان محیط زیست مدعی آبگیری ۶۲درصدی آن شده و حتی ابتکار در پاسخ به نگرانی فعالان محیط زیست خشک شدن تالاب هورالعظیم را یک شانتاژ خبری عنوان کرد!

پس از این اظهارنظر بسیاری از نمایندگان استان خوزستان به سخنان ابتکار واکنش نشان دادند. حال قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مصاحبه با سایت رهیاب، علاوه بر خطاب قرار دادن ابتکار به انتقاد از که مدیر کل محیط‌زیست استان خوزستان پرداخته و گفته است: جای تأسف است که مدیر کل محیط‌زیست استان خوزستان از دروغ‌های خانم ابتکار پیروی می‌کند که این نشان می‌دهد، وی برای حفظ صندلی بی دلیل و بی استناد از ابتکار حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کارنامه لاهیان زاده مردود است، افزود: حضور این نیرو واقعاً خیانتی به استان است چراکه اگر آمار غیر مستند و نادرست را همیشه تأیید می‌کند یعنی ۴٫۵ میلیون خوزستانی برای وی ارزشی ندارند.

ساعدی خواستار احضار این مدیر توسط استانداری شد و گفت: تاکنون چه مطالبه‌ای در خصوص حق آبه تالاب هورالعظیم از وزارت نیرو داشته است؟ آیا اقدام حقوقی علیه وزارت نیرو که این چالش را برای هور و رودخانه کرخه ایجاد کرده داشته است؟ اگر انجام داده هم مستندات و هم نتیجه را نشان دهد.

https://hoorkhabar.ir/638107کپی شد!
276
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.