تن زخمی شهر زیر چرخ بلدوزرهای شهرداری اهواز/ پروژه هایی که آغاز می شوند اما خبری از افتتاح آنها نیست

به گزارش هورنیوز سال هاست که هربار شهروندان اهوازی از کم کاری شهردای در ارائه خدمات شهری و رفع مشکلات موجود در شهر گله می کنند مسئولان این سازمان ضمن پذیرش این نواقص، اما از اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران شهری تعریف و تمجید می کنند.

شهرداری اهواز در راستای جلب نظر شهروندان به سمت اجرای پروژه های عمرانی شهر سوق پیدا کرد اما مسأله ای که مورد انتقاد کارشناسان، اصحاب رسانه و حتی برخی از اعضای شورای شهر قرار گرفت آنست که شهرداری از پسِ اجرای آن نیز به درستی بر نیامده است.

مسأله کمیت و کیفیت پروژه های عمرانی درحال ساخت و یا تمام شده شهر به یکی از مباحث داغ بین مردم و صاحبنظران تبدیل شده است. شاید بتوان پروژه غیر همسطح شریعتی را کلکسیون وعده و وعیدها و کم کاری های شهرداری دانست.

۲۷

وقتی در شهریور ۹۲ کلنگ این زیرگذر به زمین خورد در ابتدا وعده ۸ ماهه را بدون احتساب مشکلات سر راه اعلام کردند. با تغییر شهردار این وعده یک ساله شد. چند باری هم بر این نکته تأکید شد که شهریور ۹۳ به‌طور قطع زیرگذر آماده افتتاح خواهد شد. در بازدید خبرنگاران در مهر ۹۳ پیشرفت پروژه شباهتی با وعده از پیش تعیین شده یعنی در اواخر مهر نداشت. این بار دهه‌فجر ۹۳ زمان افتتاح اعلام شد. مسئولان شهرداری با وعده و وعیدهایی دائما زمان افتتاح پروژه را تا آذر ۹۵ پاسکاری کرده اند.

 

موافق طراحی پروژه غیرهمسطح شریعتی نیستم

جمشید سلحشور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز چندی پیش در گفتگو با یکی از رسانه ها درخصوص مشکلات تملک زیرگذرشهید شریعتی اظهار داشت: به عنوان یک کارشناس موافق این طراحی برای زیرگذرشریعتی نبودم اما در آغاز فعالیت شورای چهارم حدود ۱۵درصد طرح اجرایی شده بود و عملاٌ فرصتی برای تغییر طرح آن وجود نداشت.

%d8%ac%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%af-%d8%b3%d9%84%d8%ad%d8%b4%d9%88%d8%b1

وی با بیان اینکه اگر این طرح در نیمه خیابان بجای حاشیه اجرا می شد مشکلات تملک اراضی را نداشت، گفت: گاهی با نگاه به این طراحی شک می کنم که مقصود از این طراحی در حاشیه خیابان، قرار گرفتن برخی اراضی در طرح و خریداری آنها توسط شهرداری بوده است.

 

پروژه شهید بندر دیگر شاهکار فنی مهندسی شهرداری اهواز است! این پروژه که در نیمه اردیبهشت سال ۹۴ کلنگ زنی شد قرار بود ۳۰ ماهه تحویل مردم اهواز داده شود.

محمد صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز یکی از دلایل زمان‌بر بودن میدان شهید بندر را وجود گالری‌ای از تمام تأسیسات زیرزمینی در این میدان می‌داند اما نکته ای که بدان توجه نشده آنست که پیش از آغاز یک پروژه باید مطالعات گسترده دراین خصوص صورت می گرفت!

 

پروژه‌ها باید بر اساس اولویت‌بندی ساخته شوند

همچنین حسین حیدری از اعضای شورای شهر اهواز گفت: تأخیر در هر پروژه باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که بخشی از این تأخیر به کمبود اعتبارت و بخشی دیگر به ضعف مدیریتی بازمی‌گردد؛ پروژه‌ها باید بر اساس اولویت‌بندی ساخته شوند.

گذشته از سریال ادامه دار تمدید زمان پروژه ها، مسأله بالا رفتن هزینه های میلیاردی پروژه های عمرانی شهر اهواز نیز صدای مردم و برخی مسولان را در آورده است.

%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%ad%db%8c%d8%af%d8%b1%db%8c

درآمدهای شهرداری به آسانی هزینه می شوند

غلامرضا سبزعلی عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه درآمدها در شهرداری به سختی به دست می آید ولی به آسانی هزینه می شود، گفت: باید برنامه ریزی شود که همان اعتباری که در نظر گرفته می شود، به همان میزان هزینه شود و در کنار آن نیز توجهی به مناطق محروم شود.

وی ادامه داد: اکنون هر جا که حضور پیدا می کنیم وضعیت نامناسب آسفالت های خیابان اهواز صحبت اصلی مردم است و مردم از این وضع ناراحت هستند. وضعیت آسفالت خیابان های اهواز هیچوقت مانند دو سال اخیر به این شکل نامناسب نبوده است. قرار بود که تیم هایی برای بهبود وضعیت آسفالت شکل گیرد ولی نتیجه ای تاکنون دیده نشده است.

%d8%ba%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%b3%d8%a8%d8%b2%d8%b9%d9%84%db%8c

سبزعلی گفت: در پروژه زیرگذر شریعتی نیز که قرار بود با ۱۴ میلیارد تومان انجام شود، تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تملک دارایی پرداخت شده و یک میلیارد تومان نیز به سازمان آب و برق برای جا به جایی پایه های برق پرداخت شده است.

۶۸۲۸۴_۶۲۶

به گزارش هورنیوز امروز شهر اهواز تنها نام یک کلانشهر را یدک می کشد و مردم آن از بسیاری امکانات یک کلانشهر محروم هستند، چراکه هر گوشه شهر بلدوزرهای شهرداری قسمتی از زمین را زخمی و باوجود هزینه های میلیاردی به حال خود رها کرده اند.

انتظار می رود شورای چهارم در سال آخر فعالیت خود بیش از پیش بر اقدامات شهرداری نظارت و خواهان به سرانجام رساندن پروژه هایی باشد که با سرمایه مردم آغاز شده اند.

https://hoorkhabar.ir/637798کپی شد!
388
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.