تشییع شهدای حادثه حله با حضور وزرای کشور و اطلاعات/ تعداد شهداء بین ۵۰ تا ۶۰ نفر برآورد شده است

به گزارش هورنیوز علی حسین حسین زاده سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان امروز در نشست خبری پیرامون شهادت زائران خوزستانی در حادثه تروریستی حله عراق اظهار داشت: فردای حادثه در استان شورای تأمین برگزار  و یکی از مصوباتش این بود تا ستادی تشکیل و پیگیر مسائل شهدای خوزستانی باشد.

وی با اشاره به اینکه در نخستین اقدام نماینده دستگاه هایی همچون وزرات امور خارجه، حج و زیارت و نیروی انتظامی اسامی در اختیار داشته را مطرح کردند، افزود: پس از جمع آوری اطلاعات آزمایش DNA از اجساد و خانواده ها گرفته شد.

حسین زاده با بیان اینکه نمونه ها در اسرع وقت به تهران فرستاده شد، گفت: برآورد ما از تعداد شهداء بین ۲۵ تا ۳۰ نفر بود اما متأسفانه با پیگیری های صورت گرفته تعداد شهداء لحظه به لحظه افزایش و تا این لحظه بین ۵۰ تا ۶۰ نفر تخمین زده شده است.

%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

وی با اشاره به اینکه براساس آمار، بیشتر شهداء خانم هستند، ادامه داد: برای تکریم و گرامیداشت یاد شهداء روز گذشته جلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، اعضای شورای تأمین و ستاد پیگیری شهدای حله تشکیل تا روز چهارشنبه مصادف با شهدات امام رضا(ع) مراسم باشکوهی در حسینیه ثارالله برگزار شود.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: پیکر شهدایی که هویت آنها محرز شده روز چهارشنبه با حضور وزیر کشور و وزیر اطلاعات به نمایندگی از هیئت دولت تشییع خواهد شد.

وی از جانمایی قطعه ای برای شهدای حله خبر داد و اظهار داشت: شدت انفجار به نوعی بود که تنها چند نفر مجروح شده و مابقی به شهادت رسیده اند.

حسین زاده گفت: بکار بردن لفظ شهادت برای افرادی که در چنین حوادث تروریستی به شهادت می رسند، پروسه ای زمانبر است اما با پیام مقام معظم رهبری و استفاده ایشان از لفظ شهدای حله، ریاست جمهوری امور اداری را انجام و این افراد شهید تلقی می شوند.

وی با اشاره به اینکه کار شناسایی شهداء همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: بیشتر شهداء خوزستانی و از شهرستان های شادگان، حمیدیه، کارون و اهواز هستند.البته بخاطر عمق فاجعه، امکان شناسایی برخی اجساد وجود ندارد و ممکن است چندنفری مفقود شده باشند.

https://hoorkhabar.ir/637188کپی شد!
187
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.