سرریز پساب نیشکر در منابع آبی شادگان

هورنیوز – حجت الاسلام مجید ناصری نژاد روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با تشریح مشکلات فراروی توسعه شهرستان شادگان، اعطای حقابه شادگانت از ‘مارد ‘ و ‘ کارون’ را خواستار شد و گفت:اگر این حقابه داده شود، بخش زیادی از مشکلات کشاورزی شهرستان حل می شود.

وی با انتقاد از سرریز پساب شرکت های نیشکر ‘ دعبل، فارابی و سلمان’ در شهرستان شادگان، اضافه کرد:نیروی کار مورد نیاز این شرکت ها نیز غیربومی است و از شهرستان های دیگر تامین می شود.

حجت الاسلام ناصری نژاد از کشاورزی و پرورش نخیلات به عنوان شغل بیشتر مردم شهرستان یاد کرد و ادامه داد:اگر مشکلات تامین آب کشاورزی شهرستان حل شود، اشتغالزایی و به تبع آن امنیت پایدار نیز در این منطقه حاکم می شود.

حجت الاسلام ناصری نژاد در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۱ و شماره ۲ در شهرستان محل مناسبی برای سرمایه گذاری صاحبان صنعت است، افزود:مجتمع پتروشیمی تخت جمشید که هم اکنون در بندر ماهشهر در حال اجراست، قرار بود در این شهرستان اجرا شود که به دلیل برخی نفوذها به آن شهرستان منتقل شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دارخوین از شهرهای نفت خیز استان خوزستان است ولی مردم این خطه هنوز با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از توقف طرح پرورش شیلات در اسکله ابوخضیر شهرستان شادگان، استفاده از فرصت آب های آزاد برای پرورش ماهیان و اشتغالزایی برای جوانان را خواستار شد.

https://hoorkhabar.ir/637039کپی شد!
160