اقدام نسنجیده استانداری خوزستان در برگزاری جلسات اقوام

به گزارش هورنیوز ؛ وجود اقوام مختلف در استان خوزستان باعث شده تا این استان مرزی از دید اجتماعی نیز مانند جنبه اقتصادی، شرایط استراتژیکی داشته باشد.

از سالیان دور تا به امروز همیشه اقوام مختلف خوزستانی در کنار یکدیگر حماسه های بزرگی آفریده اند و نمونه آن دفاع جانانه در هشت سال جنگ تحمیلی و حضور در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی پس از جنگ است.

یکی از مهمترین نتایج این وحدت میان اقوام خوزستان، امنیت کنونی در این استان است که علیرغم تلاش دشمنان برای نفوذ فرهنگی، قومی و سیاسی پدید آمده است.

اما روز گذشته استانداری خوزستان در اقدامی نسنجیده، جلساتی مجزا برای هر قومیت با حضور حجت الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت ها و اقلیت ها برگزار کرد.

این اقدامِ فی نفسه تفرقه آمیز، شاید از دید فعالان سیاسی حاضر در این جلسات به دور مانده اما سیاست های استانداری در این خصوص را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

img_3429

مشخص نیست استانداری خوزستان با چه استدلالی این اقدام را انجام داده درحالی که اقوام خوزستانی مشکلات و دغدغه های یکسانی دارند.

استانداریِ استانی استراتژیک از لحاظ اجتماعی باید به جای اینگونه اقدامات، در جهت وحدت هرچه بیشتر اقوام تلاش نماید تا امنیت اجتماعی در استان پایدار باشد.

 

https://hoorkhabar.ir/636850کپی شد!
521
۶
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • علی تا زمانیکه دید ما قومیتی باشد هیچ پیشرفتی در استان ایجاد نمیشود.
  • sirous ghorbani سلام خداوند همه ی ما را به راه راست هدایت نماید
  • سید با سلام وقتی که نگارنده مطلب حتی شجاعت ذکر نام خود را ندارد، و مشخص نیست که صلاحیت لازم را در این زمینه دارد یا خیر، پس چرا از مسئولین ارشد استان و دولت انتقاد میکند؟؟؟؟؟!
  • داریوش استاندار جوان است و کم تجربه.اجرای اینگونه همایش ها در خارج از استان و صرفا از جنبه فرهنگی و معرفی اقوام قابل توجیه است.مردم خوزستان اعم از بختیاری و عرب همیشه در کنار هم حضور داشتند و دارند.
  • شادگانی خدا کند که این جلسات فقط جنبه تبلیغاتی برای دولت نباشد
  • سعيد حميديان مقدم با سلام متاسفانه در امن ترین شرایط و زمان ها هم بر طبل ویژه بودن استان از لحاظ امنیتی کوبیده می شود . واقعیت این است که حتی براساس آمار های رسمی که سعی می شود استان را امنیتی جلوه دهد هم خبری استان نیست. اولا" سعی نکنیم حالت فوقالعاده به استان بدهیم زیرا موجب سوء استفاده می شود. ثانیا" همیشه ظرفیتت های استان را که نیازمند و آماده سرمایه گذاری است معرفی کنیم و مطالبه گر آن باشیم.
منتشر شده۶