بررسی عملکرد پنج ماهه نمایندگان خوزستان در مقایسه با نمایندگان اصفهان

به گزارش هورنیوز بی شک تشکیل مجلس شورای اسلامی و حضور اعضای منتخب از سوی مردم، گام مهم و مؤثری در جهت دموکراسی و احترام بیشتر به رأی و نظر مردم تلقی می شود.

هرمرتبه در زمان انتخاب نمایندگی مجلس، مردم سعی می کنند تا با دقت و ظرافت خاصی نمایندگان خود را انتخاب و راهی مجلس کنند تا از حقوق آنها دفاع کنند از سویی دیگر نامزدها نیز با وعده های گوناگون به دنبال جلب نظر مردم هستند.

در خوزستان ۱۸ نماینده از استان راهی بهارستان شدند تا مدافع حقوق استان و حوزه های انتخابیه خود باشند، گذشته از انتقاداتی که به تعداد کم سهمیه استان نسبت به جمعیت آن می شود اما انتقاد بزرگتر همواره به نوع عملکرد آنها بوده است.

۲۰۱۶-۱۱-۲۲_۱۴-۰۳-۱۶

خیز نمایندگان استان برای حضور در کمیسیون انرژی

نخستین مسأله ای که بیش از هر چیز دیگر انتقاد رسانه ها، کارشناسان و مردم را در پی داشت تمرکز نمایندگان خوزستان برای ورود به کمیسیون انرژی و بی توجهی به سایر کمیسیون ها بود.

کمیسیونها بازوان تقنینی مجلس هستند و اکثر لوایح و طرحها که در مجلس مصوب میشوند، قبلاً تاییدیه کمیسیون مربوطه را کسب کرده اند. و اگر به توزیع نمایندگان هر دو استان در مجلس دهم در کمیسیونها نظر بیاندازیم اصفهانیها با برنامه و حساب شده تر در کمیسیونها تقسیم شده اند.

با این وجود ۹ تن از نمایندگان استان، یعنی نیمی از آنها تنها در کمیسیون انرژی تجمع کرده اند. ضمن آنکه جزء کمیسیون انرژی، هیچ کدام از نمایندگان استان جزء هیئت رئیسه کمیسیون ها نیستند که همین امر بی شک از اعمال نظر آنها می کاهد.

نمایندگان خوزستان پای ثابت غیبت ها و تأخیرها

با بررسی های صورت گرفته در چند ماه گذشته مشخص شد که بسیاری از نمایندگان خوزستان پای ثابت غیبت ها و یا تأخیرهای جلسات مجلس هستند که همین امر نشانگر نوعی بی دغدغگی در آنها است.

به طور نمونه طبق اعلام خبرگزاری فارس در یکم تیرماه سامری نماینده مردم خرمشهر،۱۷ مردادماه کاظم نسب نماینده مردم اهواز، ۲۴ آبانماه خادمی نمایده مردم ایذه و باغملک، علی ساری نماینده مردم اهواز، ساعدی نماینده مردم هویزه، کاظم نسب نماینده اهواز ،ناصری نژاد نماینده شادگان و دوم آذرماه علی ساری همگی با تأخیر وارد جلسه شده اند.

 این درحالیست که میزان غیبت و یا تأخیر نمایندگان استانی همچون اصفهان در این مدت بسیار اندک و سرشمار بوده است.

انسجام نمایندگان اصفهان در انتقال آب و رخوت نمایندگان خوزستانی

حیدرعلی عابدی نماینده دوره دهم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی نهایی کردن پروژه های انتقال آب بهشت آباد و کوهرنگ را بدهی دولت به مردم شهر اصفهان معرفی کرد و از مسئولین خواست هرچه سریعتر نسبت به نهایی کردن این پروژه ها اقدام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پروژه های عظیم انتقال آب همانند تونل سوم کوهرنگ و تونل بهشت آباد به خبرنگاران گفت: باید توجه داشته باشیم که هر چه در خصوص برخی از مسائل کمتر حرف زده شود شرایط بهتر خواهد شد.

در سال های اخیر شاهد هماهنگی منسجمی بین نمایندگان مختلف استان اصفهان و استاندار آن برای به نتیجه رسانده و حتی متقاعد کردن هیئت دولت درخصوص طرح انتقال آب بوده ایم، این درحالیست که برخی نمایندگان خوزستان در این زمینه سکوت اختیار کرده و برخی دیگر نیز اعتراضات خود را به مصاحبه با رسانه های استانی محدود کرده اند.

به گزارش هورنیوز قطعا نمایندگان استان خوزستان منتخب مردم و از همین رو قابل احترام هستند اما نکته قابل توجه آنست که استان خوزستان امروز درگیر مشکلات بی شماری مانند آلودگی هوا، هجوم ریزگردها، انتقال آب به استان های دیگر، جولان نیروهای غیربومی و شرایط بد زیرساخت هایی همچون جاده است. حل این مشکلات نیازمند اتحاد تمام نمایندگان استان است و با سکوت در جلسات مجلس، تأخیرها، غیبت های مکرر و مصاحبه در رسانه ها دردی از خوزستان دوا نمی کند.

https://hoorkhabar.ir/636419کپی شد!
470
۴
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • حمزه سعیدی از شهروند خوزستانی به تمامی نمایندگان خوزستان با سلام . بدانید که استان شما به مثابه ناموس شماست نگذارید به آن کسی تعرض کند .این اخباری که از عملکرد شما میشنویم باعث تاسف است. اگه قادر به دفاع از حقوق مردم خوزستان نیستید شهامت گفتن آن و استعفا دادن را داشته باشید شما به مردم خوزستان قول و تعهد دادید که حامی و پاسدار حقوق آنان باشید . نگذارید این اعتماد به شما به بی اعتمادی به سایر شخصیتهای سیاسی زحمتکش مبدل شود.
  • داریوش از ماست که برماست. ما مردم اهواز کورکورانه دنبال لیستی تحمیلی تهرانی به اسم امید افتادیم.جای بزرگوارانی که واقعا شجاعت داشتند و زحمت کشیدندد مثل سیدشکرخدا موسوی و سیدشریف حسینی در این دوره خالی است.ما سپاسگذار خوبی برای آنها نبودیم
    • اهوازیم این دوره اهواز چهارسال عقب افتاده وهیچ نماینده ای به شجاعت دکتر سیدشریف حسینی نداریم
  • حسن سلام واقعا متاسفم برای این دوره مجلس چون همه به فکر تجارت هستن نه به عمارت
منتشر شده۴