ریخت و پاش های فراوان مانع توسعه شهر است/ نمره ضعیف شورا در ترمیم ناوگان حمل و نقل شهری

به گزارش هورنیوز ؛ یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز ظهر امروز با حضور اعضاء، معاونان شهرداری و اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد.

 

ریخت و پاش های فراوان مانع توسعه شهر است

اسکندر زنگنه به عنوان نخستین ناطق پیش از دستور اظهار کرد: بودجه شهرداری در سه سال گذشته همیشه بالای ۱۰۰۰ میلیارد بوده که ۷۰ درصد از آن عمرانی و ۳۰ درصد جاری تعریف شده است اما در قانون آمده است که باید ۶۰ درصد هزینه ها جاری و ۴۰ درصد عمرانی باشد.

زنگنه تصریح کرد: آن چیزی که در قانون آمده، ما موظف به اجرای آن هستیم و هرکسی که آن را اجرا نکرده، نوعی تخلف آشکار از شرح وظایفش انجام داده است.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته و نیمه سال جاری به صورت میانگین درآمد شهرداری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که اگر آن را ضرب در ضریب ۴ کنیم، ۲۸۰۰ میلیارد تومان می شود که ۴۰ درصد آن باید در حوزه عمرانی هزینه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز با بیان اینکه دولت در ۴ سال گذشته کمک مالی به اتوبوسرانی اهواز نکرده، گفت: باتوجه به هزینه جاری ۳۵ میلیاردی اتوبوسرانی و قیمت ۵۰۰ میلیونی برای خرید هر اتوبوس، ما می توانستیم سالانه ۷۰ اتوبوس و در چهارسال عمر شورا، ۲۸۰ اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل شهری تزریق کنیم.

%d8%a7%d8%b3%da%a9%d9%86%d8%af%d8%b1-%d8%b2%d9%86%da%af%d9%86%d9%87

اسکندر زنگنه گفت: میانگین دفن اموات در بهشت آباد اهواز بین ۶ تا ۷ نفر در روز است که از هر فرد سه میلیون تومان گرفته می شود درحالی که طبق قانون و شرع دفن هر میت بر مسلمان واجب است و به همین دلیل مردم در پرداخت هزینه دفن اموات خود مشکل دارند.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: پس از تصویب برداشتن موانع در خیابان های شهر در زمان شورای سوم، بیش از ۲۰۰۰ هزار مانع جمع آوری شد،  حدود ۶۰۰۰ متر مکعب آسفالت برای این منظور مصرف می شود.

وی افزود: اگر شهر توسه پیدا نمی کند دلیل آن هزینه های این چنینی است، ریخت و پاش ها و عدم توجه بسیار بالاست.

زنگنه با باین اینکه عمر کاری شورای چهارم درحال اتمام است و برخی نیز می گویند این موضوعات کار تبلیغاتی است، خاطرنشان کرد: برای اداره شهر باید اقتدار، چشم پوشی از خواسته های فردی و خودگذشتگی وجود داشته باشد.

اسکندر زنگنه گفت: طرح این موضوعات به معنای مخالفت با شهردار نیست، بلکه در ساختار سازمانی نهادهای دیگر نیز این مشکلات وجود دارد.

 

 

ورزش محلات مشکلات فراوانی دارد

در بخش دیگری از این جلسه مریم ابریشم کار عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: باید بودجه هایی که در حوزه های آسفالت و آب و فاضلاب تخصیص یافته، تاپایان سال هزینه شوند زیرا اکنون پیش از بارش باران، اکثر مناطق شهر مشکل فاضلاب دارند.

وی در ادامه با اشاره به ورزش محلات عنوان کرد: ورزش محلات مشکلات فراوانی دارد این درحالی است که در سال ۹۲ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی کمیسیون ورزش و جوانان شورا تخصیص یافته است و باید اسناد هزینه کردی این مبلغ ارائه شود.

ابریشم کار اظهار کرد: در مناطق مختلف شهر نخاله های ساختمانی و شهری در زمین های ورزشی خاکی تخلیه می شوند و علاوه بر آن برخی از این زمین ها درحال تصرف هستند که برای جلوگیری از این امر باید این زمین ها شناسنامه دار شوند.

%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%85-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از مناطق شهرداری مشکل درآمدی دارند و پرسنل منطقه علاوه بر عدم دریافت حقوق، مشکل تمدید بیمه را دارند.

مریم ابریشم کار عنوان کرد: قرار بود ساعت کاری بانوان برای تحکیم هرچه بیشتر خانواده ها، ۲ ساعت کاهش پیدا کند اما باوجود تصویب، تاکنون این موضوع اجرایی نشده است.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: بسیاری از پارک های شهر مشکل روشنایی دارند و باتوجه به اجرای طرح ورزش همگانی، باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

وی در پایان تصریح کرد: مناطق محروم اهواز ابتدایی ترین نیازها یعنی تمیزی و آسفالت را ندارند درحالی مردم این مناطق همواره خالصانه با دستگاه های مختلف همکاری کرده اند.

 

 

** در ادامه این جلسه لایحه بودجه سال ۹۵ سازمان عمران شهری وارد دستور کار شد که مدیرعامل این سازمان گفت: ما درحال حاضر ۳ اکیپ داریم که ۲ اکیپ آن از ابتدای امسال تاکنون در حال آسفالت معابر در منطقه ۶ اهواز هستند.

 

احمد باورصاد در این خصوص گفت: بودجه منطقه ۶ چقدر است که از ابتدای سال تاکنون درحال آسفالت این منطقه هستید؟

 

مجبوریم مردم را از گل و لای دربیاوریم

حجت الاسلام کاظم سواری در این خصوص عنوان کرد: احساس می کنم اعضای شورا بودجه مناطق را به خوبی بررسی نکرده اند و حق دارند که اینگونه شبهات را سوال می کنند.

وی افزود: بودجه هر منطقه براساس نیازهای آن منطقه تعریف می شود که در منطقه ۶ اولویت با مشکلات زیرسازی مانند آسفالت است، شورای چهارم نیز افتخار این را دارد که این موضوع را در این منطقه از لحاظ کمیت خوب انجام داده است.

%da%a9%d8%a7%d8%b8%d9%85-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c

عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: در برخی از مناطق محروم ما به جای اینکه به صورت استاندار ۴ خیابان را زیرسازی آسفالت کنیم، ۷ خیابان را داریم انجام می دهیم، شاید کسی بگوید این یک ظلم است اما احساس می کنم این کار فعلا تکلیف ماست.

حجت الاسلام سواری تصریح کرد: ما چون بودجه دولتی نداریم، مجبوریم مردم را از گل و لای دربیاوریم، تا به مردم این مناطق خدماتی ندهیم، نباید انتظار داشته باشیم که شهروندان ساکن در این مناطق پروانه ساخت بگیرند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که همین مناطق، مناطق رای خیز ما است و چندماه دیگر باید برویم و درآنجا کاسه گدایی در دست بگیریم.

 

تاکسی های اروندی در اهواز

** همچنین در ادامه جلسه، لایحه بودجه سال ۹۵ سازمان تاکسیرانی وارد دستور کار شد که حسینی زاده مدیرعامل این سازمان گفت: با توجه شرایط آب و هوای شهر اهواز سه خودروی تویوتا کرولا با ۶۰ میلیون، هیوندای اکسنت با ۴۲ تا ۴۵ میلیون و هیوندای النترا با ۵۲ تا ۵۵ میلیون تومان مشخص گردیده اند.

وی افزود: به دستور استاندار سابق خوزستان، مجوز ۱۰۰ فقره وام ۳۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد برای متقاضیان در نظر گرفته شده اما پس از تودیع آقای مقتدایی و مسکوت ماندن موضوع، پلیس راهور این خوردوهای اروندی را شماره گذاری نمی کند.

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز عنوان کرد: البته ۲ خودرو به صورت پلاک آزاد وارد کرده ایم و اکنون به مدت ۲ ماه است که در فرودگاه اهواز به صورت vip مستقر هستند.

 

نمره ضعیف شورا در ترمیم ناوگان حمل و نقل شهری

آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز در ادامه این جلسه تصریح کرد: باید قبول کنیم که شورا در ترمیم ناوگان حمل و نقل شهری نمره مناسبی نداشته است.

وی افزود: کمیسیون حمل و نقل شورا ۴ یا ۵ ماه است باتوجه به اینکه حمل و نقل و ترافیک قلب تپنده شهر است، تشکیل جلسه نداده.

%d8%a2%d8%b0%d8%b1-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%d9%be%d9%88%d8%b1

عضو شوای شهر اهواز عنوان کرد: شهر اهواز در اتوبوسرانی مشکل دارد و شهروندان همیشه نسبت به این موضع گلایه دارند، تعداد تاکسی های سطح شهر نیز به اندازه کافی نیست.

زمانپور خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی باید نسبت به نصب تابلوهای الکترونیکی نمایش نرخنامه های تاکسی، در ایستگاه ها اقدام نماید زیرا برخی از تاکسی داران هرچقدر که می خواهند، کرایه می گیرند.

 

سید کوروش حسینی زاده در پاسخ به این اظهارات گفت: طبق بررسی های دانشگاه شهید چمران اهواز، باید به ازای هر ۱۲۰ نفر یک تاکسی در شهر وجود داشته باشد که اکنون ۷ هزار تاکسی در اهواز فعال هستند و نیاز به ۳ هزار تاکسی دیگر است.

وی افزود: نرخ کرابه تاکسی در ایستگاه ها به صورت دوره ای براساس نرخ مصوب در شورا، درح شده است.

 

https://hoorkhabar.ir/636266کپی شد!
249
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.