گرانی بی سر و صدای برق

هورنیوز – اگر نگاهی به آخرین قبض برقی که پرداخت کرده اید بیندازید خواهید دید که تعرفه های برق حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش برای تمام پلکان های مصرفی و همچنین برای تمام مصارف خانگی و تجاری اعمال شده است.

این افزایش در حالی است که قبلا اطلاع رسانی رسمی در این زمینه صورت نگرفته بود.پیش از این تعرفه های برق از ابتدای سال ۹۳ و ابتدای سال ۹۴ هم افزایش یافته بود اما در ابتدای امسال خبری از افزایش تعرفه ها نبود.

البته مسئولان وزارت نیرو بارها درباره تعرفه های پایین برق و بدهی های بسیار وزارت نیرو گلایه کرده اند. علاوه بر آن شهریورماه امسال «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌وگو با تسنیم از برنامه دولت برای افزایش جزئی تعرفه های برق خبر داده بود.روز گذشته یک مقام مسئول در شرکت توانیر نیز این خبر را تایید کرد.

احمد یزدی درباره تغییر تعرفه برق مصرفی توضیح داد: از ابتدای مردادماه امسال ۱۰ درصد افزایش قیمت لحاظ شده اما تا پیش از این، بنا به تاکید وزارت نیرو افزایش قیمت نداشته‌ایم و آخرین افزایش تعرفه در سال ۹۳ انجام شده بود. به گزارش مهر، معاون مدیریت مصرف برق توانیر این را هم گفت که با توجه به تورمی که در کشور است؛ افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق چشمگیر نیست.

https://hoorkhabar.ir/636159کپی شد!
87