تجار خوزستانی بدون توجه به نیاز بازار کالا صادر می کنند/ اقدامی برای معرفی صنایع دستی خوزستان صورت نگرفته است

به گزارش هورنیوز شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست امسال بالغ بر ۲ میلیون و ۴۶هزار تن کالا به عراق صادر شده، اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی در شرایط کنونی اقتصاد ایران از مهمترین مسائل سیاسی و اقتصادی است.

وی با مهم خواندن صادرات غیرنفتی در زمینه افزایش اشتغال افزود: توسعه صادرات دارای اهمیتی استراتژیک برای اقتصاد هر کشوری است بنابراین باید بیش از گذشته در راستای دستیابی به این مهم اقدام شود.

عموری با بیان اینکه صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی همیشه مطرح بوده، تصریح کرد: اکثر تجار، بازرگانان و تولید کنندگان استان خوزستان بصورت سنتی بدون توجه به نیازهای بازارهای مرتبط کالا تولید یا صادر می کنند.

وی تصریح کرد: صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی همیشه مطرح بوده بنابراین برای رسیدن به اهداف بلند مدت در توسعه صادرات غیرنفتی بایدزیرساخت های لازم در کشور فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اهواز با اشاره به تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از قبیل گندم، ذرت، خرما، ماهی، گوشت قرمز و چغندر قند طی سال جاری در استان خوزستان، گفت: ظرفیت تولید انواع محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و دامی در این منطقه مثال زدنی است.

وی با انتقاد از اینکه تاکنون اقدامات ساختاری در حوزه معرفی صنایع دستی خوزستان صورت نگرفته است، ادامه داد: صنایع دستی نقش بی بدیلی در توسعه صادرات غیر نفتی دارد.

عموری ورود هر گردشگر به خوزستان را زمینه اشتغالزایی ۴نفر عنوان کرد و توضیح داد: خوزستان از توان بالایی در حوزه گردشگری و سلامت برخوردار است ضمن آنکه هر گردشگر سلامت پنج هزار دلار برای استان ارزآوری دارد.

https://hoorkhabar.ir/636100کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.