فرنگی‌کاران قم آماده درخشش در جام بین‌المللی ۲۰۱۶

هورنیوز – رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی و آزاد ۲۰۱۶ با عنوان جام روز جهانی کودک با حضور استعدادهای رده‌های سنی پایه از کشورمان و چندین کشور خارجی روزهای پایانی هفته جاری برگزار می‌شود و فرنگی‌کاران قم نیز در آن حضور دارند.

کشتی‌گیران مستعد فرنگی‌کار و آزادکار رده سنی نونهالان کشورمان در قالب سه تیم قصد حضور در این دوره از مسابقات را دارند و به همین منظور اردوی آماده‌سازی آنها زیر نظر کادر فنی از هفته قبل آغاز شده و چهار تن از فرنگی‌کاران آینده‌دار قم نیز عضو تیم ملی هستند.

*رقابت ۲۲ تیم داخلی و خارجی در جام بین‌المللی کودک

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی ۲۰۱۶ رده سنی نونهالان با عنوان جام روز جهانی کودک روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه به میزبانی خانه کشتی شماره دو تهران برگزار می‌شود.

در شرایطی که حسن یزدانی دارنده مدال طلای مسابقات کشتی آزاد المپیک در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال نقره مسابقات جهانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به عنوان مسئول رسانه‌ای این رقابت‌ها معرفی شده، تعداد ۲۲ تیم خارجی و داخلی در این دوره از پیکارها به میدان می‌روند.

رضایی با بیان اینکه فرنگی‌کاران قم در چهار وزن این رقابت‌ها عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان هستند، افزود: این مسابقات در رشته‌های آزاد و فرنگی با حضور ۲۲ تیم و به صورت تیم به تیم برگزار می‌شود و کشتی‌گیران آزاد و فرنگی‌کار نونهال از کشورهای مطرح کشتی دنیا در این جام حضور می‌یابند.

*کشتی‌ قم به دنبال سهمیه مسابقات آسیایی و جهانی ۲۰۱۷

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم به خبرنگار فارس راجع به این رقابت‌ها گفت: مسابقات بین‌المللی روز جهانی کودک یکی از معتبرترین تورنمنت‌های رده سنی نونهالان در جهان به شمار می‌رود و در رشته کشتی فرنگی این دوره تعداد ۱۲ تیم از کشورهای اوکراین، مولداوی، روسیه، قرقیزستان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان، آذربایجان، ارمنستان و سه تیم از ایران حضور دارند.

محسن حلوایی با بیان اینکه جام کودک فرصت اثبات شایستگی‌های کشتی‌گیران قم برای کسب سهمیه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی نوجوانان در سال ۲۰۱۷ است، در ادامه بیان کرد: نمایندگان هیات کشتی استان قم در حالی کنار دیگر اردونشین‌های تیم ملی قبل از حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام کودک تمرین می‌کنند که اردوی تیم ملی نونهالان با حضور ملی‌پوشانی از استان‌های مختلف زیر نظر مربیان این تیم در خانه کشتی جریان دارد و رقابت‌های جام کودک نیز در همین سالن انجام می‌شود.

اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان از روز جمعه بیست و یکم آبان ماه و حدود یک هفته قبل از آغاز مسابقات بین‌المللی جام کودک آغاز شده و چهار نماینده قم در کنار دیگر اعضای تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان برای حضوری پرقدرت در پیکارهای بین‌المللی آماده می‌شوند.

رضا صفا در وزن ۳۵ کیلوگرم، عباس صفری در وزن ۳۸ کیلوگرم، امیر عبدی در وزن ۴۲ کیلوگرم و محمدامین جبالی‌فر در وزن ۴۷ کیلوگرم کشتی گیرانی هستند که به نمایندگی از استان قم در این اردو حضور یافته‌اند و کشتی‌های این جام روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

*فرنگی‌کاران قم در اوزان ۳۵، ۳۸، ۴۲ و ۵۳ کیلوگرم تیم ملی

دبیر هیأت‌ کشتی استان قم و تیم ملی نونهالان به معرفی حریفان کشتی‌گیران قم در این اردو پرداخت و گفت: اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان ایران در اوزان ۳۲، ۳۵، ۳۸، ۴۲، ۴۷، ۵۳، ۵۹، ۶۶، ۷۳ و ۸۵ کیلوگرم در حالی برگزار می‌شود که در وزن ۳۵ کیلوگرم رقبای رضا صفا نماینده کشتی قم، علی حاجی‌وند از خوزستان، محمد کریمی‌نیا از خراسان‌رضوی و رضا آزادی از فارس هستند.

احمد رضایی یاد آور شد: همچنین رقبای عباس صفری کشتی‌گیر ۳۸ کیلوگرم قم در این اردو سعید اسماعیلی از خوزستان، امیررضا ده‌بزرگی از فارس، علیرضا قناعتی از اصفهان و محمدحسین ابوالحسنی از مازندران هستند و امیر عبدی سومین ملی‌پوش قم در وزن ۴۲ کیلوگرم رقبای همچون محمدرضا عبدولی و ایمان محمدی از خوزستان، سجاد عباس‌پور از مازندران و متین سنجری از کرمان را پیش‌رو دارد.

*علیزاده‌پورنیا نماینده مربیان قم در تیم ملی کشتی فرنگی

وی خاطرنشان کرد: چهارمین ملی‌پوش کشتی استان قم در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان محمدامین جبالی‌فر است که در وزن ۵۳ کیلوگرم کشتی‌ می‌گیرد و در این وزن رقبای وی کیان شکوهی از خوزستان، جبار کاویان از مازندران و ابوالفضل فرمانی از تهران محسوب می‌شوند.

در شرایطی که مسئول تیم‌های پایه کشتی فرنگی عبدالکریم کاکاحاجی از چهره‌های قدیمی، با سابقه و پیشکسوت این رشته است، مربیانی از هیأت‌های کشتی استان‌های تهران، مازندران، خوزستان، قم، اصفهان، البرز، گلستان، اردبیل، کرمان، لرستان، خراسان رضوی، فارس و گیلان ملی‌پوشان را مهیای حضور در جام بین‌المللی کودک می‌کنند و مهدی علیزاده‌پورنیا مربی جوان کشتی قم نیز مربی تیم ملی به شمار می‌رود.

*ملی‌پوش ۳۵ کیلوگرم قم دارنده مدال برنز مسابقات کشوری سال ۹۵

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی رده سنی نونهالان با عنوان جام روز جهانی کودک در حالی روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود که مروری بر کارنامه کشتی‌گیران قمی حاضر در این اردو، نشان از بخت بالای آنها برای کسب موفقیت در این رقابت‌ها دارد.

رضا صفا فرنگی‌کار وزن ۳۵ کیلوگرم کشتی استان قم در حالی به اردوی تیم ملی نونهالان ایران دعوت شده که تیر ماه امسال در ترکیب تیم نونهالان هیأت قم موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کشتی فرنگی رده سنی نونهالان قهرمانی کشور شد.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نونهالان در سطحی بسیار بالا برگزار شد و رضا صفا کشتی‌گیر اعزامی از هیأت‌ استان قم علاوه بر اینکه عملکرد خوبی از خود نشان داد، با ایستادن بر مکان سوم رده‌بندی نهایی وزن ۳۵ کیلوگرم این مسابقات، به مدال برنز دست یافت.

مسابقات قهرمانی کشور با هدف انتخاب بهترین‌ها برای تشکیل اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان به میزبانی سالن ورزشی شهر بناب استان آذربایجان شرقی به انجام رسید و در رده‌بندی نهایی وزن ۳۵ کیلوگرم علی حاجی‌وند از خوزستان، محمد کریمی‌نیا از تیم هیأت خراسان‌رضوی به همراه رضا صفا از هیأت کشتی قم و رضا آزادی از فارس به عناوین اول تا سوم مشترک رسیدند.

*درخشش ملی‌پوش ۴۲ کیلوگرم قم با کسب مدال برنز ایران

امیر عبدی دیگر کشتی‌گیر قمی حاضر در وزن ۴۲ کیلوگرم اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان است که تیر ماه امسال در رقابت‌های قهرمانی کشور در بناب آذربایجان شرقی در این وزن موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز شد تا جواز حضور در اردوی تیم ملی را کسب کند.

این در حالی است که امیر عبدی در مسابقات همین رده سنی از قهرمانی کشور در سال قبل یعنی ۱۳۹۴ موفق به کسب مقام دوم، عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره شده بود و دو سالی است که در عضویت تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان ایران قرار دارد و از چهره‌های مستعد کشتی قم به شمار می‌رود.

عبدی که در سال ۱۳۹۴ در خرم‌آباد لرستان نایب‌قهرمان ایران شده بود، در سال ۱۳۹۵ در بناب آذربایجان شرقی به مقام سوم و نشان برنز رسید، با این تفاوت که در سال ۹۴ در وزن ۳۸ کیلوگرم کشتی گرفت اما امسال در وزن ۴۲ کیلوگرم به روی تشک رفت و بار دیگر افتخار آفرینی کرد.

در رده‌بندی نهایی پیکارهای وزن ۴۲ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور محمدرضا عبدولی از خوزستان قهرمان شد، سجاد عباس‌پور از استان مازندران در جایگاه دوم ایستاد و به مقام نایب قهرمانی رسید، ضمن اینکه امیر عبدی از قم به اتفاق متین سنجری از کرمان به مقام سوم مشترک بسنده کردند.

*جبالی‌فر تنها ملی‌پوش طلایی کشتی قم در اردوی تیم ملی

در حالی که سه تن از چهار ملی‌پوش فعلی کشتی قم در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب مدال شده‌اند، سومین نفر آنها محمدامین جبالی‌فر در وزن ۵۳ کیلوگرم است که با کسب عنوان نخست و مقام قهرمانی به کار خود در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نونهالان ایران پایان داد.

جبالی‌فر با تداوم روند رو به رشد خود در این رشته و استمرار مدال‌آوری از پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان ایران هم جایگاه خود در تیم ملی را تثبیت کرده است، هم کشتی قم را صاحب نشان طلای کشور در سال جاری کرد و هم شانس خود را برای همراهی تیم ملی در میادین برون‌مرزی سال ۲۰۱۷ افزایش داد.

چهره شاخص کشتی قم بعد از قهرمانی سال ۱۳۹۴ در خرم‌آباد لرستان، در فینال رقابت‌های وزن ۵۳ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نونهالان ایران در بناب آذربایجان شرقی برابر کیهان شکوهی‌راد از خوزستان به برتری رسید و قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک به جبار کاویان از مازندران و ابوالفضل فرمانی از تهران تعلق گرفت.

 

https://hoorkhabar.ir/635363کپی شد!
35