چشم انتظاری مردم برای جوان شدن ناوگان اتوبوسرانی اهواز

به گزارش هورنیوز در شرایطی که هوای شهرهای صنعتی روز به روز آلوده تر می شوند و باتوجه به محاصره کلانشهر اهواز در گرد و غبار، بی شک لزوم توجه به سیستم حمل و نقل عمومی دوچندان می شود.

۴۴۷۱۵۸_۸۱۵

بر اساس استانداردهای جهانی در حمل و نقل شهری، برای هر یک هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس باید وجود داشته باشد اما از آنجایی که جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری اهواز تنها دارای ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است، می توان گفت که اهواز در این زمینه نیز فاصله بسیاری تا استانداردهای جهانی دارد.

نکته قابل تأمل دیگر آنست که همین تعداد اتوبوس نیز به علت فرسودگی، آلایندگی بالا و عدم تجهیز به سیستم سرمایشی بازدهی لازم را ندارند.

از آنجائی که به علت بروز مشکل در پروژه قطار شهری، فعلا شهروندان نمی توانند به روش های نوین حمل و نقل عمومی دلخوش باشند انتظار می رود سازمان های متولی با فراهم کردن شرایطی، میزان دسترسی مردم به اتوبوس های این ناوگان را تسهیل ببخشند.

سیدخلف موسوی شهردار اهواز در همین خصوص به ایرنا گفت: راجع به ناوگان عمومی اخیرا توافقی که نهاد ریاست جمهوری با وزارت کشور و شهرداریهای کلانشهرها داشته است قرار شد تعدادی اتوبوس توسط شهرداری ها با کمک و تسهیلات از سوی وزارت کشور خریداری شود و سهم شهرداری اهواز ۸۰ دستگاه اتوبوس است که ما در حال رایزنی با تولید کنندگان هستیم.

اگرچه باتوجه به جمعیت بالای شهر، تعداد ۸۰ دستگاه نیز تمام مشکلات را رفع نمی کند اما به هر روی سهمی در کاهش بارترافیک، کاستن از آلودگی هوا و رفاه شهروندان خواهد داشت.

https://hoorkhabar.ir/635273کپی شد!
162
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.