مراسم عزاداری اربعین حسینی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای اهواز برگزار شد + تصاویر

به گزارش هورنیوز ؛ به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و به منظور بزرگداشت مقام شهیدان مدافع حرم، محمد کیهانی و محمدعلی قربانی، شب گذشته مراسم معنوی و باشکوهی از سوی سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز در مسجد گلزار شهدا برگزار شد.

این مراسم با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار اهوازی، خانواده های شهدای مدافع حرم، اعضای شورای شهر و سخنرانی حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری همراه با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (علیهم السلام) در جوار قطعه شهدای گمنام برگزار شد.

۳۱۰۳۴_۷۳۱

حسین برون مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اهواز در گفتگو با خبرنگار هورنیوز اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم، زنده نگه داشتن یاد شهدا و گسترش فرهنگ عاشورایی در میان نسل های جوان اتقلاب است.

وی با بیان اینکه تکریم و گرامیداشت یاد شهدا و تعظیم شعائر الهی ااز دستورکارهای معاونت فرهنگی سازمان است، افزود: امیدوارم بتوانیم با برگزاری اینگونه مراسمات، گامی در جهت تببین سیره علوی و حسینی در میان جوانان برداشته باشیم.

حسین برون

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری عنوان کرد: تربت امام حسین (ع) احکام خاص خود را دارد و مختص به تربت مرقد مطهر اباعبدالله و پیرامون آن  است، انسان در سفر نمازش را باید کامل اقامه کند اما یکی از مکان هایی که انسان مخیر است نمازش را کامل و یا شکسته بخواند حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی افزود: اکنون در بهشت شهدا هستیم، آنهم شهدای مدافع امام حسین (ع)، چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای دفاع مقدس، اینجا مدفن انصار الحسین است و در واقع اینجا قطعه ای از حرم اباعبدالله است.

حجت الاسلام موسوی جزایری خاطرنشان کرد: در چنین مکان و زمان شریفی بیان چه موضوعی مناسبت دارد جز بیان فضایل و مناقب اباعبدالله (ع) است.

۳۱۰۳۳_۳۶۲

وی تصریح کرد: بسیاری از علمای اهل سنت در مناقب و فضایل اهل بیت (علیهم السلام) کتاب ها به رشته تحریر درآوردند و لذا جریان سلفی و وهابی فرقه ای سیاسی و ضاله است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در روایتی از ابن عباس آمده است که خداوند پیامبر مکرم اسلام اسلام را مخیر گذاشت که از میان ابراهیم فرزند خود و امام حسین یکی را برای تداوم ذریه خود انتخاب کند، که پیامبر اسلام فرزند علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام علیها را برگزید تا نسل پیامبر از جانب حسین بن علی ادامه یابد.

در بخش پایانی این مراسم، مداحان اهل بیت (علیهم السلام) به مرثیه سرایی در جمع حاضرین پرداختند.

۳۱۰۳۶_۵۹۳

۳۱۰۳۲_۵۰۸

https://hoorkhabar.ir/634812کپی شد!
196
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.