اذعان دولت به ایجاد مشکلات جدی برای مردم در بحث انتقال آب به اصفهان!

به گزارش هورنیوز؛ بحث انتقال آب خوزستان حالا دیگر به یکی از بحث های اپیدمی تبدیل شده که مردم استان هر روز با آن مواجه هستند.

کاهش کیفیت آب، خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها، خشک شدن اراضی، گسترش حاشیه نشینی و… تنها بخشی از نتایج انتقال بی رویه آب های خوزستان است.

باوجود آنکه کارشناسان و صاحبنظرانی همچون آیت الله حیدری بارها بر انتقال آب بیش از نیاز مصرف شرب تأکید کرده و خواستار توقف این پروژه ها شده اند اما دولتمردان همچنان بر مواضع خود اصرار دارند.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با ایسنا نارضایتی مردم از انتقال آب برای مصارف غیرکشاورزی را یک گمانه زنی دانست و گفت: اما تعهد وزارت نیرو این است که هیچ آبی برای کشاورزی یا صنعت انتقال داده نشود و بحث انتقال آب فقط برای تامین آب شرب است.

وی  با اشاره به اینکه ما به میزان منابع آبی این مناطق، در خصوص انتقال آب تصمیم‌گیری می‌کنیم، افزود: انتقال آب هرچند تلخ است اما باید چهارچوبی تهیه کرد تا همه طبق آن چهارچوب عمل کنند، هر چند ممکن است در مسیر انتقال آب، بسیاری دچار مشکل شوند.

محمودی اظهار کرد: برای انتقال آب شرب نیز باید به مسائل زیست‌محیطی که در مبدا به وجود می‌آید، توجه شود. همچنین باید دید که اگر در مقصد، آبی برای جایگزینی وجود دارد، از آن برای تامین آب مورد نیاز شرب استفاده کرد.

وی با بیان این‌که آب شرب به هر قیمتی انتقال پیدا نخواهد نکرد و طبق یکسری قیدوبندها در این زمینه عمل خواهد شد، گفت: اگر آبی برای شرب انتقال داده شود، باید دید که مسائل فنی در طول مسیر پاسخگو هستند زیرا اگر مسائل فنی در طول مسیر انتقال پاسخگو نباشند، سرمایه‌گذاری کشور و مسائل اجتماعی و .. در بحث انتقال آب با مشکل مواجه خواهند شد.

https://hoorkhabar.ir/634705کپی شد!
81
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.