انتخابات شهردار مدرسه در ۱۲۲ مدرسه اهواز برگزار شد + تصاویر

هورنیوز – انتخابات طرح شهردار مدرسه که از پنج سال پیش تاکنون در مدارس متوسطه اول (راهنمایی) شهر اهواز در حال اجراست ، امروز ۱۷ آبان ماه برگزار گردید.

 

امیر آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز امروز در دو مدرسه عفاف ۲ (منطقه هشت) و طراوت (منطقه سه) حضور یافت.

وی در جمع دانش آموزان گفت : امروز همزمان در ۱۲۲ مدرسه کلانشهر اهواز این طرح اجرا می شود. ما طرح شهردار مدرسه را پنج سال پیش با ۱۷ مدرسه آغاز کردیم ولی امروز توانستیم این آمار را به ۱۲۲ مدرسه برسانیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز اظهار کرد: در طرح شهردار مدرسه دانش آموزان می توانند در انتخابات شرکت کنند و کسی را که اصلح تر است به عنوان شهردار انتخاب نمایند. شهردار مدرسه این اجازه را دارد که با مدیر منطقه و معاون فرهنگی منطقه به طور مستقیم مکاتبه داشته باشد و مشکلات و معضلات مدرسه خود را اعلام نماید.

امیر آهن جان

آهن جان در ادامه افزود: ما به شما به عنوان سفیر شهرداری اهواز در خانه ها و مدرسه ها احتیاج داریم. علاوه بر طرح شهردار مدرسه، ما طرح شهردار خانواده را در ۱۲۵دبستان و طرح غنچه های شهر را در ۲۵۵ مهدکودک شهر اهواز اجرا می کنیم.

معاون شهردار اهواز در ادامه افزود: ما سالانه ۱۵۵ میلیارد تومان هزینه صرف نگهداری فضای سبز و جمع آوری زباله از سطح شهر اهواز می کنیم. اگر شهروندان این شهر به ما کمک نکنند شهرداری نمی تواند از پس کارها بربیاید.در شهر اهواز با جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر ، ۲۵۰ هزار خودرو و ۴۰۰ هزار واحد تجاری ومسکونی اگر کمک شهروندان نباشد ما با مشکل مواجه می شویم. امروزه ما به این نتیجه رسیدیم که شهرداری از کارهای خدماتی دست بردارد و به کارهای فرهنگی بپردازند تا نشاط و حس تعلق به شهر افزایش یابد. انشا ا… با همکاری همکارانم در شهرداری اهواز بتوانیم شهری با نشاط  داشته باشیم.

 

مریم ابریشم کار عضو شورای شهر نیز با حضور در مدرسه عفاف ۲ واقع در منطقه هشت شهرداری اهواز گفت: هر شهری به مدیریتی نیاز دارد که امور شهر را برعهده بگیرد و از کلانترین مدیریتهای شهری ، شهرداری است زیرا با تمام زوایای زندگی ما ارتباط دارد. خیلی از ماها به بسیاری از اصول شهروندی واقف هستیم ولی برای اینکه بدانیم شماها به این امور واقف هستید مدیریت شهری در یک مدرسه را بر عهده خودتان گذاشتیم.

وی افزود: ما انتظار داریم شما کارهایی را که دوست دارید مدیریت شهری در شهرتان انجام دهد خودتان در مدرسه انجام دهید، شاید اینگونه باعث شوید ما مطمئن شویم که شما به امور شهری واقف هستید.

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-5

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: شما دانش آموزان در آینده نزدیک از شهروندان خوب و مدیران شهر خواهید بود و خیلی از مسئولیتهای شهری را برعهده میگیرید. پس از الان باید تمرین کنید و توانمندی خودتان را به ما نشان دهید.

ابریشم کار گفت: امیدوارم بتوانید با اجرای این طرح در نهایت در مدیریت شهری در ابعاد بزرگتر موفق باشید و در آینده یکی از شهرهایی را داشته باشیم که همه آرزوی زندگی در آن را داشته باشند و بتوانیم به آن افتخار کنیم.

 

زیبا صالحپور دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با حضور در مدرسه طراوت واقع در کوی ملت گفت: مدرسه شما در حکم یک شهر است که شما می خواهید برای این شهر کوچک یک شهردار انتخاب کنید. شما می خواهید تمرین کنید که در آینده زمانی اعضاء شورای شهر و شهردار شوید برای همین باید ابتدا از یک شهر کوچک استفاده کنید.

وی افزود: حتما از شهرداری که با رای خود انتخاب می کنید انتظاراتی دارید ، بنابراین به میزانی که انتظار دارید برای انتخابتان ملاک و معیار می گذارید.

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-10

صالحپور با تاکید بر حفظ نظافت شهر گفت: چون همه ما می گوئیم شهر ما ، خانه ما پس باید در نظافت و پاکیزگی مدرسه و شهر کوشا باشیم و نکته دیگر اینکه شما باید در این مدرسه کوچک با طرح شهردار مدرسه جهت رفع مشکلات با هم همفکری و هم اندیشی کنید.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: این مدرسه و این شهردار متعلق به خودتان است به همین دلیل با همفکری و همراهی باید مشکلات را حل کنید، چه بسا شهرداری که امروز انتخاب می شود روزی شهردار اهواز بشود پس درست انتخاب کنید و با شهردار همکاری کنید و به جمله شهر ما ، خانه ما در عمل اعتقاد داشته باشید.

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-13

گفتنی است، به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه شش، نیز مراسمی نمادین برای انتخابات طرح شهردار مدرسه در مدرسه دخترانه ام سلمه با اجرای سخنرانی و مداحی و مسابقه آموزش شهروندی برگزار شد.

%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-15

https://hoorkhabar.ir/634003کپی شد!
676
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.