افزایش بی سابقه غرق شدگان استان در شش ماهه نخست امسال

به گزارش هورنیوز؛ وجود بیش از ۸ ماه گرمای طاقت فرسا، نبود امکانات تفریحی در استان به ویژه در مناطق محروم، عدم آشنایی با شنا و سرانجام قرار گرفتن در کنار رودها همگی سبب شده تا خوزستان در صدر لیست غرق شدگان کشور قرار گیرد.

طبق اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی کشور، ر نیمه نخست سال جاری آمار تلفات غرق‌شدگی در کشور با افزایش ۸ درصدی مواجه بود، این رقم از ۵۸۴ فوتی در شش ماهه اول سال گذشته(۱۳۹۴) به ۶۳۱ فوتی در نیمه نخست امسال رسید.

در شش ماهه اول امسال از کل تلفات غرق‌شدگی ۵۵۸ تن مرد و ۷۳ تن زن بودند.

بر اساس این گزارش، در این مدت استان های مازندران با ۱۱۲، خوزستان با ۸۴ و گیلان با ۵۹ فوتی بیشترین و استان های خراسان شمالی با یک، قم و خراسان جنوبی با دو و سمنان با سه فوتی کمترین آمار تلفات غرق شدگی را به خود اختصاص می دهند.

همچنین در شهریور ماه امسال نیز آمار تلفات غرق شدگی با رشد ۴۲٫۵ درصدی مواجه بود. در این ماه ۱۲۴تن بر اثر غرق‌شدگی جان باختند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر با ۸۷ فوتی بود.

به طور کلی و بر اساس آمارهای موجود در تابستان امسال با رشد تلفات غرق شدگی در کشور مواجه بودیم به نحوی که این آمار از ۳۸۰ فوتی در تابستان سال گذشته به ۳۸۵ فوتی در تابستان امسال افزایش یافت.

نکته قابل ذکر آنست، باوجود آنکه سفر به کنار رودخانه ها به یکی از اصلی ترین تفریحات جوانان استان تبدیل شده اما هیچ خبری از تیم های امداد و نجات و غریق نجات ها در آن حوالی نیست از همین رو بارها شاهد بوده ایم افرادی که برای نجات غرق شدگان دل به آب می زنند نیز طعمه خشم رودخانه می شوند.

غرق شدن ۸۴ نفر در آبهای خوزستان طی شش ماه رقمی قابل توجه است که نیازمند توجه مردم درخصوص رعایت مسائل ایمنی می باشد ضمن آنکه مسئولان باید در این خصوص به دنبال راه حلی باشند تا فرزندان این استان به راحتی گرفتار موج های آب نشوند.

https://hoorkhabar.ir/633768کپی شد!
43