کشاورزی خوزستان در سراشیبی سقوط!

علیرضا صداوی – جلگه خوزستان با وجود چند سد عظیم و دارای تنوع کاشت در حوزه زراعت دارای جایگاهی مهمی در کشور است. پتانسیل موجود در شهرهای شمالی استان مثل در ایذه و دزفول در کاشت میوه های درختی اگر با شهرهای شمالی کشور برابر نباشد کمتر نیست. شوش و اندیمشک همچنین دشت آزادگان می توانند بعنوان انبار غله رونق بخش شوند و همچنین رامهرمز نیز در کاشت برنج اعلا دست کمی از رشت و لاهیجان ندارد. جنوب استان نیز با وجود میلیونها نخل قطب نخلداری کشور است.

در این میان اگر بخواهیم تک تک شهرهای استان و پتانسیل موجود در آنها را موشکافی کنیم با نعمتهای خدادادی بسیاری مواجه شده که حسرت برانگیز است. اما چرا با وجود این همه نعمات استان در بخش کشاورزی درجا میزند؟

یکی از مشکلات استان در بخش کشاورزی آمار سازیهایی است که متاسفانه در سازمان جهاد کشاورزی با کمک ادارات تابعه نظیر تعاون روستایی و … انجام می گردد. البته آمارسازی نه فقط باعث تحریف توسعه در استان میشود، بلکه در جهت دهی وزارت جهاد کشاورزی و تامین اعتبارات، آنها را دچار خطا در محاسبات میکند.

این آمارسازیها بزرگترین اجحافی است که در حق کشاورزان استان صورت میگیرد و با وجود اینکه مسئولین ارشد اجرایی نسبت به این موضوع واقفند، نمایندگان خوزستان در مجلس نیز این موارد را مشاهده نموده و تاکنون نسبت این مورد پیگیری قابل توجهی انجام نداده اند. (بگو و مگوی مشاور استاندار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی در مورد آمارسازیها نمونه ای از این ادعاست)

از سویی دیگر حکومت بازنشستگان در این سازمان و ادارات کل تابعه باعث شده تا آن دسته از نیروهای فنی و متخصص کشاورزی استان رغبتی به ارائه خدمات بیشتر نداشته باشند و این بازنشستگان هم با علم به پایان خدمت خود در آینده ای نزدیک در پی ارائه برنامه های بلند مدت نبوده، بلکه با آمارسازیهایی اینچنین نیم نگاهی به تمدید دوره خدمت خود دارند!

باتوجه به اینکه تمدید خدمت عده ای محدود در سازمان کشارزی استان خوزستان که نوعی شائبه وجود افرادی صاحب قدرت فرازمینی در این حوزه را افزایش داده (مدیر کلی یک شخص از سال ۸۴ تاکنون با وجود بازنشستگی هیچگونه توجیه فنی و حتی قانونی ندارد) به سوالی بی پاسخ مبدل شده است.
پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مخصوصاً کشاورزان منتظر تغییرات در این حوزه بودند. خیلی از مدیران سازمان کشاورزی استان و ادرات تابعه با لابی گری و دستور نزدیکان مشایی ها بر مسند مدیریتی چنبره زده که متاسفانه در این حوزه اصلاً شاهد روح اعتدال نیستیم و کماکان روحیه احمدی نژادی بر این سازمان حاکم است.

در مجموع سیاسی کاری، سیاستی است که ریاست سازمان جهاد کشاورزی سالهاست اتخاذ کرده و با شروع هر دوره انتخابات مجلس با ایجاد تغییرات در ادرات شهرستانها تا حدودی خود را مصون از انتقادات نمایندگان میکند. کاری که این حوزه را از یک سازمان تخصصی و فنی به یک سازمان کلیشه ای تبدیل کرده است.

در پایان ایجاد تغییرات در سازمان کشاورزی استان و زیرمجموعه آن به یک امر ضروری و مبرم تبدیل شده و هر گونه تعلل از طرف شخص استاندار و وزارت کشاورزی ضربات جبران ناپذیری بر پیکره کشاورزی استان وارد خواهد کرد و باعث نارضایتی در این قشر میشود.

https://hoorkhabar.ir/633455کپی شد!
1504
۷۰
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • محمد آقای نویسنده اول برادری خودت را ثابت کن ،بعد اداعای ارث ومیراث کن . شما اگر هدفتان انتقاد است و خواسته سازنده ای داری ،احتمالا مسیر را اشتباه رفته ای و در متن مشخص است که هدفی دیگر را دنبال و در پی تخریب شخص یا اشخاصی هستی و زحمات وتلاشهای جمعی از افرادی که خروجی فعالیتهاشان روشن است را نادیده گرفتی و این عین حق الناس است . زمانیکه ایراد یا انتقادی وارد میشود میبایست راهکارهای لازم را برای رفع ایراد ارائه ،ونسخه درمانی صحیح پیچیده شود. چطور میتوان رتبه اول تولید گندم و ذرت و کسب رتبه اول تولیدات گیاهی در چند سال اخیر که توسط سازمان جهاد کشاورزی بدست آمده را نادیده گرفت ، مگر میشود بدون کار و تلاش همچنین خروجیهایی داشت . بهتر است در نوشته هایمان دقت بیشتری کنیم ومشکلاتی را که برای تمامی دستگاههای دولتی وجود دارد وغیر قابل انکار است را با یادداشتهای غیر فنی به سمت دیگری نبریم که این نه تنها به سود کشاورزی استان نمیباشد بلکه مشکلات کشاورزی را بیشتر می نماید.
  • روابط عمومی شهرستان شوش نویسنده این متن از دوحال خارج نیست یا هدفش تخریب بوده ویا انتقاد سازنده که اگر هدف اول مدنظرباشدپاسخ ندادن به آن وبی توجهی کوبنده ترین پاسخ خواهد بود واگر هدفش انتقاد سازنده است میبایست ضمن ارایه مستندات وپیشنهاد وراهکارهای میبایست قبل از انتشار مطلب مواردرا از طریق مراجع ذی صلاح دنبال کند وچنانچه نتیجه ای حاصل نگردید با اشاره به مراجعه فوق الذکر موضوع رابدون غرض منتشر کند که امیدوارم درجامعه اسلامی همیشه انتقادات سازنده وموئر باشد....با اشاره متن منتشر شده اشکال وجود داردولی منکرخدمات وتحولات وکارهای بزرگی درحوزه کشاورزی شهرستانها درچند ساله اخیر نباید باشیم که در این راستا به موارد ذیل به طور مختصر وموردی درشهرستان شوش اشاره میکنم...توسعه کشت چغندر قندوحضور کارخانه های مختلف وفراهم کردن تمیدات لازم دراین راستا که خود کار عظیم وانقلابی در بخش کشاورزی در راستای حاصلخیزی خاک وافزایش پتانسل محصولات کشاورزی بارعایت تناوب می باشدواشتغال زایی دراین بخش-----توسعه پروژهای تحقیقی ترویجی واجرای شیوهای نوین ترویجی در سطح شهرستان ودر راستای تحقق اهداف چشم انداز .......توسعه واستقرارکشت محصولات سالم وگام برداشتن دراین راستا وامنیت غذایی وافزایش بهره برداران تولیدکننده محصول سالم.......توسعه مکانیزمهاو تاسیسات آبیاری تحت فشار و روشهای نوین آبیاری در راستای مدیریت مصرف بهینه آب......جذب وتوسعه ناوگان مکانیزاسیون وادوات کشاورزی در راستای حفظ فیزیک خاک وخاکورزی حفاظتی به منظور کشاورزی پایدار وجذب ادوات و ماشین آلات کشاورزی سطح بسیار وسیع وچشم گیر وبی نظیرنسبت به سالهای قبل تقریبا ۵۰۰دستگاه تراکتور ۶و۴وسنگین با ادوات مربوطه.....حمایت وپیگیری مستمر در راستای پیشرفت واجرای طرح مقام معظم رهبری واحیای اراضی که در نوع خود کاری بی نظیر وبی سابقه است......جذب وساماندهی کارشناسان وفارق تحصیلان دربخش کشاورزی واستفاده از نیروهای جوان در کنار نیروهای باسابقه وتجربه که خود کاری بسیار بزرگ وتحولی درتلفیق دانش بومی وعلمی است......اجرای همایش های علمی ،فصلی وانتقال یافته هاوروز مزرعه وپروژمدرسه درمزرعه ،سایت های جامع الگویی ،کانون های یادگیری که خود انقلاب عظیم درراستای مجهز کردن بهره برداران به دانش روزاست.....افزایش عملکرد در واحد سطح در محصولات مختلف بخصوص محصولات استراتژیک بااجرای شیوهای نوین در بخشهای مختلف <ترویج،آب خاک،مکانیزاسیون،تولیدات گیاهی و .... ودر پایان این رابگویم این موارد بخش کوچکی از خدمات این سنگر سازان بی سنگر است که نویسنده به دلیل غرض ورزی وقصد تخریب ومنکر خدمات فراوان در بخش کشاورزی شده وفقط به مواردی بی پایه واساس وبدون مستندات وگاها ربطی به این سازمان نداشته پرداخته که کار شایسته ای نیست واگر مشکلاتی وجود داشته باشد میبایست از را درست وبا نیت خیر طرح وعنوان وپیگری شود.
    • مرد حسابی سلام روابط عمومی شوش حالا یعنی خیلی از کارنامه خودت و رییس سازمانت دفاع کردی؟ کارهایی که شما کردی در کشورهای عقب مانده و فقیر آفریقایی هم سالها پیش خیلی بیشتر از اینها انجام گرفته. لطفا کمبودها و کم کاریها و گاها سوء مدیریتها رو بپذیرید و به جای اینکه ساعتها وقتتون رو بگذارید که حالا چی بنویسید که رییس سازمان بیشتر خوشش بیاد بجاش کار خلق الله رو انجام بدین لطفاً
    • بهنام دوستان عزیز آیا انتقاد از آمار سازی درست نیست ؟ چطور از انتقال آب از سرشاخه های کارون اعتراض نکرد اید ؟ چطور سد گتوند زمینها رو نابود میکند شما اداره کشاورزی اعتراض نمیکنید ؟ چطور فولاد در کویر در اصفهان و یزد و کرمان میزنن همه ساکتن تا کی جفا بر خوزستان ، نمایندگان کشاورزی و مدیران کشاورزی استان چرا خاموش اند ؟ چرا ظلم را طاقت میارند تا کی تا کجا ؟
  • فروتن دوستان عزیری که میان کامنت میزارن به نفع چنگلوایی و کشاورزی خوزستان درکتون میکنم به اجبار مدیران و دستور چنگلوایی اینکارارو انجام میدهید اما اگر میخواهین برای کشاورزی خوزستان کاری انجام دهید باید حرف خودتون بزنین
  • صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی شوش با سلام در پاسخ به نویسنده محترم مطلب کشاورزی خوزستان در سراشیبی سقوط باید عرض نماییم نقد یک فرایند باید همه جانبه وکارشناسی باشد و ایجاد بدبینی درکشاورزان برعلیه مسئولین مذموم و ناپسند است. آنچه در صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در حال انجام است ورضایتمندی کشاورزان را در پی داشته مرهون تلاشهای مدیران ارشد استان و نمایندگان دلسوز مردم در مجلس می باشد که قابل کتمان نیست. پرداخت تسهیلات راحت و سهل الوصول در بخش کشاورزی با درصد های بسیار پایین , مشارکت مالی در طرحهای تاثیر گذار بخش کشاورزی و..... نشان از اهتمامی است که روزبه روز در حال تقویت و شکوفایی است , واین میسر نشده و نمیشود مگر با حمایتهای جدی این عزیزان در جذب اعتبارات از تهران برای کشاورزان خوزستانی.
  • sara با این مدیران پیر و سکته ای که پاشون لب گوره معلومه که کشاورزی خوزستان باید به سراشیبی سقوط بره
  • عشایر لالی قسم به قلم و آنچه که می نویسد. لازم است سه چیز را با احتیاط برداریم:قدم و قلم و قسم را. و سه چیز را آلوده نکنیم: قلب و زبان و چشم را. اما قلم ها را شکستندو زبان هارا آلوده کردندو چشم هارا بستندو بدون هیچ ترسی از خدا وندآبروی مومنین را لکه دار می کنند. می دانید و می دانیم که فقط ذات بارتعالی است که بدون عیب ونقص می باشدو انسانها ممکن الخطاهستند. دوست عزیز بنده سالهاست که دراین مجموعه دستی بر آتش داشتم و شاهد تلاش خالصانه مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات تابع هستم که درحد توان و بضاعت خود جهت رفع هرگونه محرومیت از هیچ کوششی دریغ نکردند. شما فقط یک نفر را متهم نکردید بلکه کلیه مدیران و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابع را زیر سوال بردید و زحمات چندین ساله این مجموعه را نادیده انگاشتید. امام رضاعلیه السلام می فرمایند:هرکه در قبال خوبی مردم تشکر ننماید ، از خداوند عزوجل تشکر ننموده است. می دانید که حل برخی مشکلات در توان یک مدیر نیست مشارکت و همدلی و عزم همگان و بزرگان را می طلبد. مگر می شود یک انسان مطلقا خوب یا مطلقا بد باشد. انسان باید یا دیندار باشد که حق را بگویدیا ازاده باشدکه تلاش و کوشش های صورت گرفته راببیند و از سیاست کاریها دست می کشید.همه می دانند این کار بحث سیاسی است و به دور از واقعیت است.
  • جمعی از کشاورزان شوش ما کشاورران شهرستان شوش تمام خدماتی که از سوی جهاد کشاورزی شوش به ما ارائه شده است راه قدردانیم و در سال های اخیر شامل تحولات بزرگی در بخش کشاورزی بوده ایم از جمله مقدمات راه اندازی کارخانه ی قند وحضور نمایندگان کارخانه قند شش استان و راه اندازه نمایندگی دفاتر آن ها در راستای توسعه ی کشت چغتدر قند که بهترین تناوب در بخش کشاورزی است و نیز ایجاد هزاران اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این راستا لذا نویسنده ی این متن ناجوانمردانه میبایست ضمن رعایت انصاف قبل از بیان هر وطلبی اطلاعات خود را تکمیل نماید.
  • سلیمان باسلام خدمت شما عزیزان نویسنده،،، من به عنوان یک کشاورز خوزستانی، یه سوال از تمام مدیران استان خوزستان، نظام صنفی چه خدماتی به کشاورز انجام می دهد که پول از کشاورز زحمت کش میگیرد، نه فقط هزینه ای بر دست مردم میگذارد، امور صنفی یک اداره ای کاملا بی معنی می باشد، از هر کشاورزی در سر تا سر ایران سوال کنید
    • کشاورز سلام اینکه نظام صنفی ها کاری نمی کنند واقعا بی انصافی به یک تشکل مردمی حامی کشاورز است. این عزیزان زحمات زیادی در بخشهای مختلف می کشند که بر یک کشاورزی که مطلع باشد پوشیده نیست. بنده احساس میکنم این صحبتهای شما از سر عدم اطلاعات کافی می باشد.پیشنهاد میکنم که به نظام صنفی شهرستان خود مراجعه نمایید از این عزیزان توضیح بخواهید
    • سلیمان من اشتباه میکنم، اطلاعاتم کافی نیست خودتان بگید چه کاری برا کشاورز انجام میده نظام صنفی، باتشکر نظرسنجی از تمام کشاورزان بگیرید، درود بر جهاد کشاورزی
  • کارشناس کشاورزی خرمشهر ضمن عرض سلام به حضور دوستان و عزیزانی که وقت گذاشتند و متن خبر را تا انتها خواندند و بنابر وظیفه ی ملی و انسانی خود اقدام به پاسخگویی کردند. در قاموس رسانه و از جمله خبر! آگاهی اجتماعی و فرهنگی و از بین بردن نقاط تاریک و پرسش های مبهم افراد جامعه نهفته است و همواره این رویکرد خصمانه ی خبرنگاران در تخریب افراد و سازمان های دولتی جای بحث و انتقاد دارد. بنده به عنوان یکی از افراد جامعه جادارد پرسشی از عزیزی که اقدام به نشر این خبر کرده است بپرسم: شناخت شما از مسائل کشاورزی تا چه اندازه ای است و آیا این شناخت مختصر می تواند سابقه ی عمیق و تاثیرگذار این سازمان را با چند خط به زیر سوال ببرد؟ بنده با نفس خبر و خبررسانی نه تنها مشکلی ندارم که طرفدار سفت و سخت آن نیز هستم. اما به هیچ وجه تخریب اذهان عمومی آن هم در شرایطی که مسئولان این دستگاه به شدت و با حجم سنگینی از مسئولیت تمام وقت خود را صرف خدمت رسانی به عزیزان کشاورز کرده اند صحیح نمیدانم. خبرنگار !عاشقانه تلاش میکند و صداقت او رمز موفقیت و رشد و ترقی اوست. به امید روزهای بهتر
  • کارشناس کشاورزی و عضو بسیج مهندسین کشاورزی شوش در پاسخ به نویسنده محترم گزارش کاغذی کشاورزی خوزستان در سراشیبی سقوط باید به این برادر دلسوز و منصف عرض کنم که اگر قبل از انتشار این گزارش با تامل و کمی حوصله و با دیدی کارشناسانه به خود زحمت می دادید و از نزدیک سری به مزارع و بخش های مختلف کشاورزی شهرستان هایی مانند شوش می زدید قطعا اینگونه عجولانه و شاید هم کمی مغرضانه قضاوت نمی کردید. شما حق دارید جای جای این استان گنج است و باید قدر این گنج را بدانیم ولی انصاف بدهید که نابرده رنج گنج میسر نمی شود و در راه دستیابی به ان مسلما محدودیت ها کارشکنی ها و دست انازهایی وجود دارد که عبور از این تنگناها با همدلی همفکری و همیاری میسر خواهد بود نه با ...
  • عضو بسیج مهندسین شوش انتقاد باید مردانه و درست باشد چرا حرف بی ربط در مورد مجموعه و مدیرانی زده شود که در تمامی دستگاههای نمونه و زبان زد هستن اگر بد بودن امسال در تمامی سازمانهای کشور نمونه نمیشد باید برور و بیشتر مطالعه کند این فرد بیسواد
  • کارشناسان جهاد کشاورزی آغاجاری کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان آغاجاری بنام خدا با توجه به اینکه به نظر می¬رسد نویسنده مطلب ازاطلاعات تخصصی کشاورزی بی بهره بود و به کلی گویی و به بیان مطالب مبهم ، غیر مستند و جهت دار روی آورده، از اینرو نمیتوان عملکرد سازمان بزرگ جهاد کشاورزی خوزستان را که بین دستگاههای اجرایی استان رکورد دار میباشد را با یک خبر در دنیای مجازی خدشه دار کرد. در زیر به اختصار به گوشه ای از اهم فعالیتهای سازمان اشاره می¬شود : ۱٫ احداث شهرکهای دامپروری در زمینه پرورش دام سبک و سنگین شیری و پرواری ۲- مبارزه با بیماریهای دامی و واکسیناسیون در زمینه تب برفکی به صورت رایگان ۳-۱ در حیطه زراعت اجرای صحیح و سریع طرح ۵۵۰هزارهکتاری مقام معظم رهبری در بیشتر شهرستان-های خوزستان جهت گسترش سطح زیر کشت و بالا بردن عملکرد محصولات کشاورزی . اجرای این طرح شاید هم نواقصی دارد که این نفس یک پروژه می¬باشد و قطعاً بازبینی و مرتفع خواهد شد. ۳-۲کسب مقام اول در طرح افزایش تولید گندم و در اینده ای نه چندان دور کسب مقام اول درزمینه کشت دانه های روغنی کلزا ۳-۳ جذب خط اعتباری مکانیزاسیون در سه سال متمادی و بالابردن ضریب مکانیزاسیون و افزایش اشتغال زائی دراستان ۳-۴ بخشودگی جرایم دیر کرد وامهای کشاورزان خسارت دیده از سیل و خشکسالی ۳-۵ تامین نهاده های کشاورزی با قیمت مناسب و قراردادن آن بصورت امانی در اختیار تعاونی های روستائی جهت استفاده کشاورزان بی بضاعت ۳-۶ برنامه ریزی و هماهنگی با بانک کشاورزی جهت تامین بموقع کمک هزینه کشتهای پائیزه و تسریع روند پرداخت آن ۳-۷ هماهنگی و برنامه ریزی جهت بیمه محصولات کشاورزی ۳-۸ تشکیل جلسات متعددو پیگیری مصوبات آن جهت گسترش کشت های گلخانه ای که درچند شهر شمالی استان تاکنون موفقیت آمیز بوده است . ۳-۹جلسات متعددو پیگیری جهت انجام فاز دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری با شرکت جهاد نصر و سایر مسئولین و مدیران شهرستان ها ۳-۱۰ در زمینه صنایع تبدیلی : احداث کارخانه جات مختلف کارخانه قارچ -رب گوجه -کالباس و همبرگر - صنایع لبنی - صنایع ترشی جات و سایر محصولات کشاورزی ۳-۱۱ بکارگیری فرزندان شاهد - ایثارگرو اضافه نمودن این نیروهای ارزشی به بدنه جهاد کشاورزی ۳-۱۲ پیگیری جدی ریاست سازمان جهت جذب نیروهای مهندسین ناظر که موجب جذب تعداد زیادی از مهندسین گردید که اکنون در کلیه شهرستان ها مشغول بکارند. ۳-۱۳ رایزنی با آقای مهندس مهاجر معاون محترم وزیر جهت جذب ۷۰دستگاه ریز دانه کار کلزا با یارانه بلاعوض تا سقف ۷٫۵میلیون تومان جهت گسترش کشت دانه¬های روغنی خریداری و انتقال آن به شهرستانها صورت گرفته است . قبلا هم عرض کردم این فقط گوشه ای از خدمات مدیران ارشد جهاد کشاورزی و مجموعه تحت نظارت آنها است. در هر حال قضاوت با مردم است. در پایان یاد آوری می¬شود ذات باری تعالی بدون نقص می¬باشد. و من الله توفیق
  • کشاورز محروم از حق باسلام بنده به عنوان یکی از کشاورزان شهرستان هفتکل که به طور مرتب با اداره جهاد کشاورزی در ارتباط بوده ام نه تنها با جدیت و قاطعیت مطالب مطرح شده را تایید می کنم بلکه بارها و بارها شاهد این آمارسازیهای نادرست بوده ام که البته ناگفته نماند که این آمار دروغین نیز به لحاظ فشار مسئولین جهاد استان به شهرستانها بوده و اگر میخواستند واقعیتها را که نشان از ضعف مدیریت،نبود اعتبارات کافی،کارشناسی و نظارت ضعیف و ناکارآمد، و نیز عدم حمایت مسئولین استانی از شهرستانها بود را عنوان می کردند در واقع زیر پای خود را خالی می کرده اند.عزیزان اینکه کشاورزی ما هنوز بصورت بکر و دست نخورده مانده است و با کشاورزی مدرن و روز دنیا بسیار و بسیار فاصله دارد برکسی پوشیده نیست.اینکه برخی مسئولین استانی با سیاسی کاری و لابی گری بر مسند بعضی ادارات دولتی چمبره زده اند و گویا خیال دل کندن از آن صندلی را ندارند که مثل روز روشن است. حالا اینکه در این چند روز ادارات جهاد شهرستانها را زیرفشار قرار داده و به آنها تکلیف کنید که مرتباً تکذیبیه با عناوین مختلف صادر کنند،سرپوشی بر واقعیتها نمی گذارد.اینکه شهرستان هفتکل باوجود اراضی بسیار حاصلخیز و مسطح(به اذعان خود آقای مهندس چنگلوایی)، بصورت دیم کشت می شوند و هرساله ضرر و زیان بسیاری هم به کشاورز و هم به دولت تحمیل می شود و تبعات بسیار ناگوار بر خانواده این عزیزان می گذارد،درحالیکه آبهای استان مرتباً به سرقت می روند و به استانهای فلات مرکزی ایران فرستاده می شوند که برکسی پوشیده نیست.اینکه چندین سال است که ما حق بیمه بیشتری نسبت به شهرستانهای دیگر پرداخت کرده ایم و دوسالی هم هست که عملاً از بیمه محروم مانده ایم و شما آقای چنگلوایی حتی از آن اطلاعی نداشته اید که دیگر جای سؤالی نمی گذارد. جناب آقای چنگلوایی به شما به عنوان عضو کوچکی از جامعه کشاورزان استان سفارش میکنم که کمی انتقادپذیر باشید و وضعیت وخیمی که متاسفانه در دوران مدیریت شما برسازمان جهاد کشاورزی استان بوجود آمده را بپذیرید و به جای اینکه ادارات جهاد شهرستانهای استان را وادار به ارسال تکذیبیه کنید،از مردم و کشاورزان استان عذرخواهی نموده و طلب حلالیت کنید شاید که خداوند بزرگ از سر تقصیرات همه ما بگذرد و کمبودها و کم کاریهای ما را ببخشد انشاالله...
    • کشاورز باسلام خدمت همه کشاورزان سرافراز استان خوزستان اول اینکه از دوست عزیزمان که ی مواردی را در خصوص کمبودها در شهرستان هفتکل در بخش کشاورزی مطرح کردند تشکر میکنم و توجه شما را به چند نکته جلب میکنم: ۱- دوست عزیز کمبودها و مشکلات در تمامی بخشها و دوایر دولتی ازجمله صنعت،تجارت،بازرگانی،خدماتی وجود داشته و دارد و این چیز تازه ای نه بوده و نه هست.اینکه حالا چه شده که بخش کشاورزی مورد چنین هجمه ای قرار گرفته خود جای سؤال دارد... ۲- درسال زراعی که سپری شد ما با حداقل ها توانستیم در شهرستان هفتکل رکورد بی سابقه ای در تولید گندم داشته باشیم که خود این نشان دهنده مدیریت بسیار هوشمندانه و سختکوش مدیر محترم جهاد استان و شهرستان را می رساند ۳- خدا را شاهد می گیرم که پرسنل سختکوش و زحمتکش جهاد کشاورزی تمامی آنچه در توان داشته اند را در خصوص امکانات و تجهیزات و اطلاعات علمی و عملی با نهایت خوشرویی و دلسوزی در اختیارمان قرار داده اند و هر موقع که به چیزی نیاز بوده حداکثر همکاری و همراهی را با ما داشته اند ۴- درخصوص آمار و بقیه مواردی که گفته شده با شما دوست عزیز اصلا موافق نیستم. من خودم سالهاست که به واسطه اینکه از کشاورزان عمده کار شهرستان می باشم ارتباط بسیار نزدیک با کارمندان جهاد داشته ام.تا الان چیزی جز صداقت در گفتار و رفتار ندیده ام واینکه شما چنین مواردی را درج میکنید که مطمئناً صحت ندارد جای تاسف دارد ۴- خوشبختانه جهادکشاورزی شهرستان ما توسط فردی توانمند،دلسوز،مردمی،خوشرو و سختکوش اداره می شود که خدا میداند در همین مدت کوتاهی که از حضور ایشان در شهر ما می گذرد شاهد رونق در بخش کشاورزی بوده ایم لذا در آخر ضمن احترام به نظر همه عزیزان تقاضا میکنم که مواردی را مطرح نکنند که خدای ناکرده خلاف واقع بوده و باعث شود فردای قیامت شرمنده این عزیزان بشویم. ضمناً از تمامی زحمات این عزیزان سخت کوش و مردمی در مجموعه جهاد کشاورزی استان و شهرستانم هفتکل از طرف جمع کشاورزان قدردانی میکنم
    • کشاورز بومی سلام ضمن تایید مشکلات با نظر شما در خصوص سلامت آمار و ارقام در جهاد کشاورزی هفتکل کاملا مخالفم
  • نبی اله خون میرزایی عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان در سال ۹۵ بر اساس آمار مستند است که این آمارها از سوی هیچ دستگاه ناظری نیز رد نشده است و روند رو به رشدی را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد و نشان دهنده ی همگرایی همه ی دست اندرکاران تولید است که امیدوارم بیشتر تقویت شود. بخشی از کارها و فعالیت های زیربنایی جهادکشاورزی استان نیز در کوتاه مدت و میان مدت آینده نتیجه خواهد داد. بنا بر این تاکید بر افول کشاورزی در استان؛ زیر سوال بردن کل برنامه ها و زحمات تولیدکنندگان و دستگاه های دولتی و تشکل های صنفی است، که به نظر می رسد دقیق و منصفانه نباشد. البته در همه ی زمینه ها می توان و می شود با همگرایی بیشتر و بازدهی بهتری کار و فعالیت کرد.
  • وطنم ای پاره تنم خواهشمندم واقعیت ها رو کتمان نکنید به طور نمونه و خلاصه: مشکلات موجود در راه توسعه باغات در مدیریت کنونی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ۱- عدم برنامه ریزی صحیح و زمینه سازی و بسترسازی در خصوص توسعه باغات در زمان مناسب کشت ۲- سنتی بودن شیوه های فعلی باغداری در بیشتر مناطق و عدم رعایت اصول علمی و فنی علم باغبانی در اکثر مناطق ۳- کمبود امکانات آموزشی و ترویجی در خصوص اطلاعات صحیح کاشت، داشت و برداشت درختان میوه ۴-عدم رعایت اصول صحیح اجرای سیستم آبیاری قطره ای و بدون نظر کارشناسی در طرحهای به ظاهر الگوئی ۵- در اکثر مناطق خوزستان هیچ گونه تعاونی تولید باغبانی وجود ندارد. ۶- در اکثر مناطق خوزستان هیچ گونه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی وجود ندارد.
  • زاگرس متشکرم از مدیرت محترم سایت هور نیوز ریاست آقای چنگلوایی کشاورزی خوزستان را ویران کرده است.
  • جهاد ایذه سپاس فراوان از مدیرت محترم سایت هور نیوز مطمئن و مطمئن از آمار کذب و دروغین، مدیریت های خیلی ضعیف در اکثر ادارات تابعه و از نابودی اکثر باغاهای نخل داران آبادان و شادگان تا باغداران زیتون لالی، رامهرمز، باغملک و ایذه و انتشار انواع آفات و بیماریها در باغاهای مرکبات دزفول، کنه در باغهای نخل، آفت سن در گندم در تمام مناطق استان و کرم گلوگاه در باغاهای انار ایذه و باغملک و هزاران ایراد به این مدیریت ضعیف ریاست و تیم کنونی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، کشاورزی خوزستان را ویران و شخم در جهت شیب زده و جبران اصول مدیریتی و عملکرد در جهت جبران به زیرساخته ها و انگیزه به کشاورزان رو حداقل با ۵ سال به عقب رانده است. عاجزانه و عاجزانه خواهشمندم واقعیت ها رو بپذیریم
  • توانا باسلام.خدا را شکر که کسانی پیدا شدن مشکلات بخش کشاورزی را دریابند. اکثر پیامهایی که در جهت نفی پیام نویسنده آمده بالاجبار بوده و با فشار چنگلوایی به مدیران نوشته شده.همانطور که می بینید ادارات دزفول و شوش و اهواز و ... که خود از گزینه های ریاست سازمان بوده اند هیچ پیامی در جهت نفی نداده اند.
    • عبیدزاده قال الامام الصادق علیه السلام(احب اخونی الی من اهدی الی عیوبی) . محبوب ترین برادرانم نزدمن کسی است که عیب هایم را به من هدیه دهد.. باسلام خدمت کلیه دوستان مجادعرسه کشاورزی علی رقم وجودبعضی ضعف ها درقسمتهای جهاد کشاورزی که خودبا انتقاد صورت گرفته دلیلی برای اصلاح وبهتر شدن روند کار درسازمان مطبوع مباشد....
  • ایذه با سلام نویسنده محترم کشاورزی خوزستان در قله های صعود است .رکورد افزایش ۴۰درصد تولید گندم در سال جاری . رکورد اجرای پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری رکورد احیاء نخیلات ابادان _ رکورد افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزار ، رکورد نوسازی ناوگان ماشین الات و ادوات کشاورزی ، رکورد افزایش تولید در واحد سطح محصولات سبزی و صیفی استان ، رکورد افزایش محصولات باغی استان و ...... لطفا چشم خود را بر واقعیت های موجود نبندید . این همه موفقیت ثمره تلاش همه نیروهای اجرای سازمان از دورترین مراکز جهاد تا خود رئیس محترم سازمان جهاد استان است . دوستان هور نیوز و نویسنده محترم مقاله ، اگر با کمی انصاف و عدالت و بدور از حب و بغض های جناحی و منافع شخصی نقد منصافنه و خداپسندانه ای دارند ارایه دهند و گرنه تلاس بیهوده ای را می نمایند که این همه موفقیت را نادیده بگیرند
  • علی با سلام به نظر می رسد ریس سازمان اب زیر دست وپاشون افتاده که طی نامه ای به همه مدیران شهرستانی دستور داده جوابیه بزارند برا این موضوع مطمئنا تمام مطالبی که آقای صیداوی نوشتن درست هست.
  • عده ای از کشاورزان شهرستان آبادان سایت هور نیوز و نویسنده نا آشنا با مسائل کشاورزی این مقاله : سلام نمی دانیم از کجا و از کی باب شد که خبرگزاری ها و سایتهای خبری به بهانه حل کردن مسائل و مشکلات اقدام به تخریب شخص و یا فراتر از آن سازمان مربوطه میکنند. به هر حال بدترین و زشت ترین شیوه نقد در این مقاله به کار رفته است. مقاله ای با کمترین ارزش ادبی و خبری در اینکه خوزستان دارای منابع عظیمی در حوزه کشاورزی است شکی نیست لیکن آیا دوستان ما در بدنه سازمان جهاد کشاورزی و مدیریتها مگر چیزی جز آبادانی و پیشرفت کشاورزی میخواهند؟ بازدیدهای مکرر کارشناسان، راهنمایی های دلسوزانه، در اختیار گذاشتن هر آنچه از تسهیلات و ادوات موجود هست برای کشاورز خود گواه این مدعاست. ظلم است اگر تمام این زحمات را نادیده گرفته و به دلایل مشکلات شخصی و کینه توزی ها کل این تلاشها را زیر سوال برد. تولید محصولات مختلف در این استان و مقایسه چه از لحاظ کمی و چه کیفی و اقدامات انجام شده در این بخش نشان میدهد استان ما جزو رتبه های اول در بین سایر استانها در کشور است کسب مقام اول تولید گندم کسب مقام اول تولید ذرت کسب مقام اول تولیدات گیاهی در چند سال اخیر مصرف بهینه کود در تولیدات کشاورزی و ارتقا مصرف بذر گواهی شده و... لذا ما جمعی از کشاورزان این شهرستان با محکوم کردن اینگونه حرکات اعلام میکنیم مشکلات فراوان بخش کشاورزی استان نه تنها با چنین تهمتهایی برطرف نمیشود بلکه شرایط را برای تخریب مسیر عمران و آبادانی فراهم میکند.
  • نظام مهندسی باغملک بسمه تعالی از طرف اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان باغملک جناب آقای صیداوی و مدیر مسئول هور نیوز با توجه به اینکه جنابعالی به نظر می¬رسد که هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص وضعیت کشاورزی استان ندارید در زیر به چند مورد جهت افزایش اطلاعات شما اشاره میشود و شایان ذکر است این آمار،آماری هستند که می¬توانید از مراجع کشوری دریافت کنیدوبار دگر سازمان جهد کشاورزی را به آمارسازی متهم نکنید . به عنوان مثال شهرستان باغملک را مثال میزنیم این شهرستان در سال زراعی جاری با تولید ۳۰هزارتن گندم و خرید تضمینی ۲۳هزار تن افزایش تولید ۸۰درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. کلزا با تولید ۶۳۰تن رشد ۱۰۰درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. ۳۴ هکتار توسعه باغات در سال جاری جذب ۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال در زمینه¬ی توسعه گلخانه های شهرستان جذب ۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال خط مکانیزاسیون وتوسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی شهرستان و..... ودر سایر تولیدات کشاورزی ودامی دارای افزایش تولید و رشد منطقی خصوصا در سه ساله اخیر در دولت تدبیر وامید میباشد لذا بخاطر داشته باشید که استان خوزستان نه تنها در بحث تولید گندم و کلزا رتبه اول در کشور را در سال گذشته داشته به عنوان سازمان برتر استانها شناخته شده است
    • علی بهمن باسلام خدمت شما از مطالب شما پیداست که کشاورزی استان در رتبه اول کشور است و هیچ مشکلی وجود ندارد. لطفا خبر کشاورزی استان وضعیت خوبی ندارد را مطالعه بفرمائید. اقای اسدی ریس نظام صنفی شما در استان به حال روز بد اذعان دارد!
    • حسین سلام علیکم . بنده یکی از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی خوزستانم . من با نگارنده گزارش فوق کاملا موافقم .آقای چنگلوایی فرد بسیار ضعیف و خودرای و انتقادناپذیر می باشد و دلیل گفته ام را می شود اینطور گفت که مدیر روابط عمومی سازمان بدستور موکد آقای چنگلوایی از تمام مدیران جهادکشاورزی و سازمانهای تابعه مثل نظام مهندسی و ..... شهرستانها خواسته که بنام کشاورزان و تشکلها از ایشان دفاع نموده و مخالفت خودشان را با نگارنده و مدیر مسئول نشریه هورنیوز اعلام نمایند .این یعنی چه ؟ مگرنه بی کفایتی و بی مدیریتی در سطح سازمان جهادکشاورزی استان را سبب می شود .....
  • کارشناس کشاورزی مسجدسلیمان با سلام لطفاً کشاورزی خوزستان را سیاسی نکنید؛ زیرا سیاسی کردن این بخش فقط و فقط سفره کشاورزان را خالی تر می کند. زیر سوال بردن آمارهای بخش کشاورزی ظلم به کشاورزان منطقه و به کارکنان خدوم بخش کشاورزی است که بدون هیچ چشمداشتی در روستاها و مناطق محروم در خط مقدم امنیت غذایی مردم خدمت رسانی می نمایند.
  • Amir با سلام و عرض ادب خدمت مطالب این مقاله صحیح نوشته شده و بدون جهت گیری سیاسی است ، اینکه در این مقاله سعی شده که به ما یادآوری کنه که منابع بسیار خوبی داریم اما از منابع صحیح استفاده نمیکنیم ، دقیقا درست میگه ، میگه خوزستان از لحاظ اقلیم کشاورزی بهترینه ، اما وقتی با چشمانمان میبینیم که در حال انقراض هست ، خب نویسنده مقاله در حقیقت مشاهده هتی عینی خویش را بیان کرده است ، در ضمن انتقاد سازنده اشکالی تدارد ، پس به آقایان و حضرات بر نخورد ، اینکه مشکلات را بیان میکند ، و امار را زیر سوال برده جای نگرانی نیست ، در حقیقت مدیریت را زیر سوال برده ، اگر کمی با دقت نگاه کنیم ، متوجه میشویم که مدیریت کشاورزی در استان مشکل داشته که کشاورزی در استان پیشرفتی نداشته ، کشاورزان رضایت ندارند، هرسال شرایط سخت تر میشود ، کشاورزان کار کشاورزی را رها میکنند ، بنده در حال جمع اوری اماری به صورت انفرادی هستم ، خدمت شما ارسال میکنم.
  • جمعی از کشاورزان هندیجان در خصوص بازنشستگان بهتر آن است از کلی گویی خودداری شود و موارد به وضوح بیان گردد.
  • جمعی از کشاورزان هندیجان بهتر آن است که اگر مستندات و مدارکی مبنی بر آمار سازی وجود دارد به مسئولین و مقامات صاحب تشخیص و افرادی که مقرر گردیده در این خصوص پیگیری نمایند داده شود تا به نتیجه مناسب و مطلوب برسد.
  • جمعی از کشاورزان هندیجان در ابتدای خبر به صراحت بر وجود ظرفیت ها و پتانسیلهای بالا در بخش کشاورزی در استان اذعان شده است که فعالیت و رونق یاد شده در شهرستان های مذکور خود اذعان به فعالیت و تلاش بی شائبه کارکنان بخش کشاورزی می باشد و شایسته نیست که شخصی با متهم کردن و بیان عبارتی به ناحق علیه ارگان جهادی در دولت تدبیر و امید و کلی گویی مسائل راه به جایی نخواهد برد و کمکی به حل مشکلات کشاورزان و بخش کشاورزی نخواهد کرد.
  • شرکت تعاونی تولید زهره هندیجان درخصوص موارد بیان شده در خصوص جهاد کشاورزی استان خوزستان بهتر آن است از کلی گویی خودداری شود و اگر موارد دارای مدارک و مستندات می باشد با ادله کافی در اختیار مسئولین گذاشته شود تا از طریق مناسب موضوع پیگیری شود زیرا اینگونه موارد نه تنها اتهامی به افراد می باشد که به یک مجموعه جهادی و مخلص در دولت تدبیر و امید مواردی به ناروا نسبت داده شده است از سوی دیگر همه شکوفایی و رونق موجود در بخش کشاورزی که خودتان به آن اذعان نموده اید ثمره تلاش این کارکنان خدوم می باشد که شایسته نیست با ذکر همچین مواردی آنان را متهم نمایید و همانطور که اطلاع دارید مشکلات کلی در کشور وجود دارد که همه باید دست به دست هم داده تا مرتفع نماییم و با متهم کردن کسی راه به جایی نخواهیم برد.
  • هندالی با سلام واحترام پیشنهاداتی هست که امید است اندیشیده شود: ۱)از بازنشستگان بهتر است به عنوان یک مشاور و راهنما استفاده شود نه یک رییس بر ریاست سازمان،استفاده از نیروی جوان تدبیری است که باید اندیشیده شود، ۲)عدم حمایت از مدیران ضعیف در بعضی از شهرستان ها، ۳)نظارت دقیق بر پروژه های کلان استان.
  • خرمی آمارها کاملا ایراد دارن مثل نحوه کیل گیری از مزارع توسط مراکز خدمات
  • خرمی از نویسنده متن متشکر که موشکافانه به این مهم پرداخته که چاکر نمایندگان بودن باعث تداوم و عدم تغییر در سارمان جهاد کشاورزی شده است
  • جمعی از کشاورزان شرکت تعاونی دشت لالی واقعا این ظاهرسازی که در این مطلب به ظاهر خیرخواهانه شده ، خیلی حیله گرانه و رندانه است، اما کس و یا کسانی که پشت پرده چنین داستان سرایی هایی هستند من رو به یاد اون جریان معروف سیاست چرچیلی میاندازند؛ عده ای به اصرار از چرچیل خواستند که سیاست را تعریف کند. چرچیل به ناچار دایره ای کشید و خروسی در آن انداخت و گفت: خروس را بدون آن که از دایره خارج شود، بگیرید! هرچه تلاش کردند نتوانستند و تا به طرف خروس میرفتند از دایره بیرون میرفت. آخر از چرچیل خواستند که این کار را خود انجام دهد. چرچیل خروسی دیگر کنار خروس اولی گذاشت و آن دوشروع به جنگیدن کردند. آنگاه چرچیل دو خروس را از گردن گرفت و بلند کرد و گفت: این سیاست است! حالا می توان فهمید که چرا همه دنیا را این چنین به جان هم انداخته اند! عده ای خارج از این سیستم با به راه انداختن چنین بحثهایی به دنبال ایجاد درگیری و تفرقه بین مسئولین هستند تا از مسائل مهمتری همچون بحران آب استان غافل شوند. البته شاید هم در این موضوع ذینفع هم باشند! کسی چه میداند! بهتر نبود بجای این بحثهای پیش پا افتاده، به فکر کشاورزان مظلوم استان زرخیزمان باشیم که بخاطر انتقال به ناحق آبهای سطحی استان به استانهای مجاور همچون اصفهان و... در حقشان بزرگترین اجحاف میشود!! مردم عادی آب سالم برای خوردن ندارند، اونوقت حضرات دغدغه کشت برنج و خشکی زاینده رود در اصفهان دارند! مستند این حرف فاز دوم طرح ۵۵۰هکتاری مقام معظم رهبری است که هنوز وزارت نیرو در خصوص تخصیص مجوز تأمین آب سختگیری های بی مورد نموده که باعث کندی روند اجرای این پروژه شده، مثلا شهرستان لالی با سطح ۱۳۵۰۰هکتار از فاز دوم و با وجود منابع آبی فراوان(همچون دریاچه سد گتوند علیا و رودخانه های تراز و هرکش و چشمه بی بی ترخون و...) و همچنین تصویب آن در وزارت جهادکشاورزی و سازمان آب و برق استان، به دلیل عدم تأیید مجوز نهایی برداشت آب از طرف وزارت نیرو ، هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و کشاورزان دیم کار در شهرستان لالی هنوز منتظر رسیدن آب هستند! آب در خانه و ما تشنه لبان میگردیم!! از همه نمایندگان محترم مجلس هم انتظار داریم که به جای تخریب مدیران بومی و لایق، به دنبال بازکردن گره های کور در خارج از استان باشند.
  • کارشناس کشاورزی اندیمشک با سلام کشاورزی خوزستان در سراشیبی نیست بلکه سقوط کرده نمونه اش در زمان برداشت ذرت دانه ای اجازه ورد ذرت از راه بنادر استان صادر میشود یا از طریق امور پشتیبانی دام پول داده نمیشود و مهمترین اشتباهات امار کاملا غیر واقعی که ما را یاداور نقاشی های آماری احمد نژاد میندازد .و این امار از طرف جهاد کشاورزی موجب افزایش اجاره اراضی و آب بها اراضی دز گردیده اگر جهاد نباشد بهتر است چون آقان روحیه جهادگری ندارند
  • شاوردی وضعیت فلاکت زده کشاورزی خوزستان که روز به روز شاهد ان هستیم قابل کتمان نیست باید قبول بکنیم چنگلوایی و تیم بازنشستگان ایشان مدیر موفقی نبودن .نخلدار جنوب استان بعلت سهل انگاری جهاد نه اب و نه سم در اختیار دارد و کل نخل افت زده شده به جهاد که مراجعه کنیم میگویند پول برق نداریم پرسنل انگیزه ندارد سازمان به یک مرده متحرک تبدیل شده است
  • طهماسبی درود بر شما سازمان کشاورزی روز بروز بدست چنگلوای مخروبتر میشود .نشانه اشکار آن انتصاب مدیران ضعیفیست که بخاطر معامله ریس سازمان انجام میشود.
  • شیخ محمودی بنظر بنده نویسنده این خبر به هیچ وجه اطلاعاتی راجب کشاورزی استان ندارد و همه این حرفا در راستای تخریب دولت تدبیرو امید و وزارت جهادکشاورزی و همچنین جهاد کشاورزی استان. کاش دوستان خبرنگار با علم و بدون جبهه گیری خبر تهیه کنند و اطلاعات خود را افزایش دهند. مقام اول تولید گندم. پیشرفت بسیار خوب در طرح عظیم مقام معظم رهبری در استان خوزستان. ارتقای مکانیزاسیون طرحهای گلخانه ای. توسعه شیلات و همچنین بهبود کمی و کیفی و همچنین خرید توافقی خرما با قیمت مناسب از کشاورزان بخشی از فعالیتهای جهاد کشاورزی استان خوزستان و مدیریتهای شهرستان و ادارات تابعه است و مطمئنن با این خبرهای کذب ره به جایی نخواهند برد و از ریاست محترم سازمان گرفته تا مدیریتهای شهرستانی و تابعه با این گونه سخنان دلسرد نخواهند شد و به کهار خود به صورت جدی تر ادامه خواهند داد و دولت تدبیر و امید در کنار انها و حامی انها خواهد بود.
  • طهماسبی درود به نویسنده جدا امیدوار شدم به نقش رسانه ها متاسفانه سازمان استان خرابه ای است که با عدم تدبیر وتوانایی شخص چنگلوایی روز بروز بر سر کشاورزان شریف آوار میشود.نمونه بارزش مدیریتهای ضعیف شهرستانهاست که فقط بخاطر بده بستانهای ریس سازمان منسوب شدند وفاقد هر گونه لیاقتی هستند
  • شکارگر هور نیوز شما برو ابتدا مقاله نویس حرفه ای پیدا کن بعد بیا مطلب درج کن . این مطلب مبتدی چیه که سر و ته نداره و از هر دری سخنی گفته. مهندس چنگلوایی به دور از نگاه سیاسی یکی از مقتدرترین و قدرتمند ترین مدیران استان هست و رتبه اول تولید گندم شاهد این ادعا هست.
  • اسدی جالبه کامنتها همه درباره شخص هست کاملا مشخصه که همه عزیزان به دنبال منافع خودشون هستن و احتمالا با حضور آقای مهندس چنگلوایی راه منافع بسته شده . اگه خیلی فکر کشاورز بودید نه این مقاله ارزش بحث کردن داره از بس مبتدی هست و نه این کامنتها
  • زراسوند وضعیت کشاورزی خوزستان اظهر من شمس است پسرفت ان روز به روز مشهود است تغییرات لازمه کشاورزی خوزستان است مدیریت به مدت زیاد در جا زدن است الان وصعیت کشاورزی در جا زدن است فکری باید برای این حوزه بشود تا کی باید اقای چنگلوایی بماند؟
  • محروم. حقیقتا کشاورزی خوزستان امدن چنگلوایی عقب افتاد وپسرفت. هیچی تغیرات در استان نشد.
  • خوزستان باسلام و احترام. باتغییر مدیر کل شاید جهاد کشاورزی ارتقا پیدا کند
  • کعبی درود بر قلمتان آقای صداوی، متاسفانه آقای چنگلوایی با تبعیض مدیریتی خود کشاورزی خوزستان را نابود کرده است.
  • حسن سلام وخسته نباشی واقعا جای تاسف است که چنگلوایی بعدازاین همه سیاسی بازی سرجای خود هستن می بایست خیلی وقت عوض میشدن
  • محسن چرا تمدید بازنشستگان باید فقط از دوستان چنگلوایی باشند مگر فقط انها مدیریت بلدن .هر چه بازنشسته ریخته تو این سازمان این جهاد کشاورزی نیست بلکه سازمان بازنشستگان است یعنی کسی در این مملکت نیست به تخلفات موجود در این سازمان دخالت کند؟
  • شریفی جالبه نظرات داره به صورت گزینشی نمایش داده میشه ننگ باد بر خبرگزاری هایی که حتی وظیفه راستین خودشون رو انجام نمیدن
  • م.ص سخنی داشتیم با استاندار جوان استان اقای شریعتی یک بررسی از جهاد بکنید در این سازمان فقط روابط حاکم است نیروهای حزب الله دیگر رغبتی به کار ندارند خواهشمندیم دخالت کنید
    • بنده خدا حزب الله با توجه به تلاش برای رضایت حق بی انگیزه نمیشود جانم از اسم حزب الله استفاده ابزاری نفرمایید
  • خانزاده وقتی مقاله را خواندیم امیداور شدیم که هنوز حقیقت گویان زنده هستند درود بر شما و نویستده بیاید از نارضایتی کارمندان جهاد بنویسید که چه درد دارند چنگلوایی فقط به فکر باند خودش در جهاد است کلیه مزایا فقط برای انها لطفا بیشتر بنویسید .مشکرم
  • محمدی از نویسنده و سایت هور تشکر می کنیم عمق واقعیات بیشتر از این است لطفا بیشتر بنویسید در جهاد استان باند بازی غوغا می کند
  • دیدار بیشتر مدیران این سازمان از دولت سابق هستند اکثرا و یا تماما چرا نمی خواهیم روح دولت اعتدال در کشاورزی استان باشد .؟ الان برج ۸ هستیم نه کود تامین است نه بذر؟باید از بازار ازاد تهیه کرد این هم مدیریت چنگلوایی
  • شریفی چرا نظرات دوستان رو منتشر نمیکنید؟
  • کعبی نخیلات ابادان در حال تلف شدن است وزیر کشاورزی جلوی همه به چنگلوایی تذکر داد .تغییرات در این سازمان الزامی است دیگر درنگ جائز نیست
    • شریفی آقای محترم نخیلات آبادان تازه داره جون میگیره شما کجای کشاورزی آبادان هستید؟؟ّ خوبه کمی با اطلاعات صحبت کنید . سال گذشته چندین هزار اصله کاشته شد در طرح توسعه و جایگزینی. گویا سیاه نمایی شده کار لذت بخش عده ای !!!!!
    • غفوری با توجه ب تمام کمبودهایکه در چند سال گذشته بوده در شهرستان ابادان در دو سال گذشته بیش از۳۵۰ هکتار پاجوش کشت شده در طرحهای توسعه و جایگزینی ک در نوع خودش بیسابقه میباشد. و خدارو شکر امسال وضیعت خرمای شهرستان خوب بود و قیمت خرما هم با توجه ب تمهیداتی ک دیده شد، رشد بسیار خوبی در حدود ۵۰ درصد داشت ک کشاورزان رضایت خوبی داشتن.
  • ساکی در این سازمان شایسته سالاری حاکم نیست متاسفانه بصورت باندی جهاد استان دارد مدیریت می شود مسولان باید دخالت کنند
  • کیانی این اقا که از چنگلوایی دفاع می کند میشه بگویید از وقتی که چنگلوایی امد چکار کرد؟امار سازی در این سازمان واقعیت دارد از هر کارمند جهاد بپرسی متوجه می شوید که امار سازی واقعیت دارد چرا انکار می کنید
  • کیانی وضعیت کشاورزی استان احتیاج به مقاله ندارد انقدر وضعیت خراب است که به عینه قابل مشاهد است چنگلوایی کشاورزی استان را زیر صفر برده است ادارات شهرستانها حتی پول برق ندارند بدهند
  • خرمی سلام علیکم واقعا تاسف اور هست من نمیدونم دولت اقای روحانی علی رغم مشاهده کردن صعف مدیران احمدی نژادی چگونه انها را تاکنون بر جای خود گذاشته است اقای چنگلوایی باید تغییر نماید
  • فرحانی آمارها همه توسط کارشناسان و با زحمات زیادی از سطح زمینهای زراعی و باغات گرفته میشود. نویسنده این مطلب نه تنها هیچ شناختی از کشاورزی استان ندارد بلکه با دروغ و نشر اینگونه مطالب پوچ سعی در تخریب چهره موفق کشاورزی استان دارد
    • کارگر نقدمنصفانه-نقاط ضعف وقوت درهمه سازمانهاوجودداره درمطلب hoornewsهم به نقاط ضعفی اشاره شدکه بعضاحقیقت داره
منتشر شده۷۰