حذف شورای شهر از سازمان های شهرداری به صلاح نیست/ درصورت عدم اصلاح اساسنامه آن را اجرا نمی کنیم

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با هورنیوز درخصوص ابلاغیه وزارت کشور مبنی بر ادغام برخی سازمان های شهرداری و مخالفت شورا با حذف اعضاء از شوراهای این سازمان اظهار داشت: در تشکیلات جدید شهرداری ادغام برخی سازمان های شهرداری نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از این ادغام کوتاه کردن فرآیند اداری، چابک سازی و بهره وری بیشتر است، افزود: برای این سازمان ها متن اساسنامه جدیدی نوشته شده که طبق قانون باید به تصویب شورای شهر برسد.

حیدری تصریح کرد: طبق مجوز قانون و در راستای اهرم های نظارتی، برای هر کدام از سازمان های وابسته به شهرداری یک عضو را در شورای هر سازمان قرار دادیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور برخلاف مصوبه شورای شهر اساسنامه ای را تأیید کرده که عضو شورای شهر از عضویت در شورای سازمان حذف شده است که مورد اعتراض ما قرار گرفت چراکه خلاف قانون و مصوبه شورا است.

عضو شورای شهر اهواز یادآور شد: به دلایل گفته شده این مصوبات قابلیت اجرا ندارند و به فرمانداری فرستاده شد تا به وزارت کشور ارجاع و اصلاح شوند.

وی خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده شهرداری اهواز نخستین شهرداری کشور است که در صدد برآمد این ابلاغیه را به تصویب شورای شهر برسد.

حیدری در پاسخ به این پرسش که اگر اصلاحات مذکور صورت نگیرد شورای شهر چگونه عمل خواهد کرد، گفت: اگر وزارت کشور اصلاحات را انجام ندهد آن را اجرا نخواهیم کرد.

وی افزود: شورای سازمان تصمیم گیرنده اصلی در سازمان است و تمام تصمیمات مهم در این شورا صورت می گیرد از همین رو شورای شهر قصد نظارت بر این سازمان ها را دارد به همین جهت حذف اعضای شورا از سازمان ها به صلاح و منفعت شهرداری نیست.

 

https://hoorkhabar.ir/633124کپی شد!
148
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.