انتقاد مدیرکل تعاون،کار و رفاه از بانک های خوزستان

هورنیوز – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با ابراز گلایه از ضعف برخی از بانک‌های استان در پایبندی به تعهدات خود در حوزه اشتغال گفت: جهادکشاورزی فرا‌تر از تهعدات خود در این زمینه فعالیت کرد.

سید نور محمدپور ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان با اشاره به اعتبارات مربوط به این حوزه در استان در سال گذشته اظهار کرد: در بخش مشاغل خانگی ۱۴٫ ۸ میلیارد تومان ابلاغ شد و در این رابطه یک‌هزار و ۳۳۸ فرصت شغلی برای افراد به دست آمد.

وی با بیان اینکه ۱۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون جهت مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شد افزود: از این میزان ۶۶ درصد شغل محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با انتقاد از عدم پایبندی بانک‌های ملت و صادرات به تعهدات خود تصریح کرد: این بانک‌ها باید دلیل عدم انجام تهعدات خود را اعلام کنند و از این بین بانک کلی تنها بانکی بوده است که به صورت ۱۰۰ درصدی به تعهداتش پایبند بود.

محمدپور با ابراز گلایه از عدم همکاری برخی از بانک‌ها و اینکه با سود چهار درصد می‌توان اشتغال آفرینی زیادی داشت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دستگاه‌های استان تعهد ایجاد ۱۹ هزار ۱۲۷ شغل را دارند، تنها ۱۱ هزار و ۶۱ مورد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغالزایی دستگاه‌ها در استان جهاد کشاورزی حتی بیشتر از تعهدات خود عمل کرد گفت: کمیته امداد، سازمان منطقه آزاد اروند و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

محمدپور در پایان با اشاره به دستگاه‌های ضعیف استان در زمینه اشتغال اضافه کرد: دستگاه‌ها و نهادهایی مانند دانشگاه شهید چمران اهواز، برق منطقه‌ای استان، آموزش و پرورش استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شرکت پخش فراورده‌های نفتی و سازمانه پایانه‌ها جز نهادهای ضعیف بخش اشتغال استان بوده‌اند.

https://hoorkhabar.ir/632665کپی شد!
92