گذری تحلیلی بر بازی تیم های خوزستانی در هفته دهم لیگ برتر

 

دیدار فولاد خوزستان و استقلال تهران:

تیم فولاد پس از خانه تکانی مربیان کروات که طی ۱۵ سال دانش خود را صادقانه به فوتبال خوزستان تزریق نموده اند ، اینبار با اعتماد به مربیان بومی ، با استخدام کادری تمام خوزستانی ( بجز بدنساز این تیم ) و بازیکنانی عمدتا خوزستانی سعی داشت استادیوم غدیر را به جهنمی فراموش ناشدنی برای آبیهای پایتخت تبدیل کند و روند موفقیتهای خویش را تکمیل کند.

در این بازی حساس در حالی که انگیزه و میل به بردن  در ساق پای بازیکنان فولاد موج میزد ، استقلال در اثر۱سانتر هوشمندانه و عدم یارگیری و خروج نکردن طالب لو گلی زود هنگام را برخلاف جریان بازی به ثمر رساند . ولی قرمزها که برای ۳ امتیاز پای به الغدیر نهاده بودند ، برای نیل به این هدف جانفشانی کردند و نتنها روحیه خود را از دست ندادند ، بلکه با ۱ بازی چشم نواز و هجومی استقلال را محکوم به تساوی کردند.

بی شک سرعت بالای بازی و هماهنگی خطوط ۳ گانه فولاد و رسیدن این تیم به بلوغ تاکتیکی و از همه مهمتر آمادگی بدنی بالای فولادیها مسبب این بازی زیبا شد .قطعا در بازیهای بعد از فولاد بیشتر خواهیم شنید.این تیم نیم نگاهی به رتبه ۳ تا ۵جدول در انتهای فصل دارد.

دیدار نفت آبادان و پرسپولیس:

پرسپولیس تیم مدعی فصل قبل، امسال بامربی کروات و کارکشته خویش و با جذب بازیکنان توانمند ، در اوج فوتبال خویش طی ۱ دهه اخیر قرار دارد و حتی از تیم افشین قطبی قدرتمندتر نشان میدهد.

در این بین ، نفت در آزادی کار عاقلانه ای را مقابل هوادارن پرتعداد سرخپوش انتخاب نمود که همان بازی مبتنی بر دفاع فشرده و پرس سنگین علیه پرسپولیس بود .

نفت آبادان که طی ۲ دهه اخیر همواره بصورت ۱ فصل درمیان درلیگ برتر و لیگ ۱ حضور داشته پس از چند سال دوری از سطح اول فوتبال کشور اینبار نتنها برای سقوط نیامده بلکه جهت قرار گرفتن در نیمه بالایی جدول لیگ برتر ، خیزی به بلندای شیرجه های حسن هوری و تفکرات حرفه ای نادر دست نشان برداشته.

در آزادی ۱ اشتباه کوچک ناشی از خستگی ، دوندگی ، پرس سنگین ،کاهش تمرکز و بستن فضاها سبب گل خوردن این تیم شد . ضمن اینکه پرسپولیس ، بخت اول قهرمانی گهگاه از تیم ملی نیز زیبا تر بازی میکند و انتظاری جز پیروزی در این دیدار از این تیم به اوج رسیده نمیرفت . عملکرد پرسپولیس خصوصا اوایل نیمه دوم ستودنی بود.

دیدار استقلال خوزستان و ذوب آهن :

استقلال خوزستان بواسطه مشکلات مالی و از دست دادن دروازبان ( خسوس ) و دفاع ( کولیبالی ) و مربی موفق ( عبدالله ویسی ) و هافبک ( نصاری ) که در قهرمانی این تیم تاثیر بسزایی داشتند ، هنوز نتوانسته خود را با شرایط جدید تطبیق دهد و تعطیلی مجدد لیگ میتواند به این تیم کمک شایانی کند.

البته این تیم هنوز در هیبت ۱ قهرمان که قرار است در آسیا به میدان برود قابل احترام است اما میبایست نقاط ضعف خط دفاعی خویش را برطرف کند و با تغییر سیستم و تاکتیکهای بازی خویش  در بازیهای مختلف ، دست رو شده خویش را بار دیگر درمقابل حریفان تا دندان مسلح پنهان کند و در هربازی همچون حریفی گمنام و زهردار برای حریفان باشد.

از طرفی ذوبی ها بواسطه تغییر مربی ، با انگیزه ای مضاعف در طی روزهای اخیر در مصاف با حریفان ظاهر شدند و همه میدانند بازی در اصفهان برای هر تیمی خطرناک است . به هرحال در روزی که ذوبی ها کم اشتباه تر ظاهر شدند برنده بازی لقب گرفتند.

https://hoorkhabar.ir/632576کپی شد!
37