آلوده ترین شهر جهان در انتظار اعتبار برای خرید دستگاه سنجش باران اسیدی

به گزارش هورنیوز ؛ سال ۹۲ بود که طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، اهواز عنوان آلوده ترین شهر جهان را تصاحب کرد، مدتی بعد و با تداوم وضعیت آلودگی های زیست محیطی، پاییز سال ۹۴ در نخستین بارش باران، هزاران شهروند اهوازی با تنگی نفس راهی بیمارستان ها شدند.

جدای از دلایل وقوع این مشکل را که با عنوان باران اسیدی از آن یاد می شود و تا اکنون نیز مورد بحث است، این روزها مناظرها و اظهار نظرهای داغی میان مسئولان استان درحال مطرح شدن است و هرکس راهکاری برای جلوگیری از تکرار مشکلات تنفسی ارائه می کند.

تنگی نفس

در هیاهوی تناقض های موجود در این میان، امروز کوروش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان خبر از وجود تنها یک دستگاه سنجش میزان اسیدی بودن باران در این سازمان را داد.

وی در این خصوص به تسنیم گفت: یک دستگاه سنجش میزان ph باران در فرودگاه اهواز فعال است که اعلام‌های هواشناسی استان درباره اسیدی یا بازی بودن باران‌ها فقط به این نقطه از شهر اهواز مربوط می‌شود.

بهادری افزود: باید توجه کنیم که هوای مناطق با یکدیگر متفاوت است پس نمی‌توان آنچه که این دستگاه در منطقه فرودگاه سنجیده را به مناطق دیگری مثل گلستان و یا صنایع فولاد تعمیم داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: هزینه خرید دستگاه‌ها سنگین است و ما سازمانی حاکمیتی هستیم بنابراین باید به ما اعتبار دهند تا ما این دستگاه‌ها را تهیه کنیم.

 

مطمئناً در اینکه سازمان هواشناسی خوزستان همانگونه که مدیرکل آن عنوان کرد، یک دستگاه حاکمیتی است و با اعتبارات صرفاً تخصیص یافته امکان فعالیت را دارد شکی نیست اما جای تعجب دارد در استانی که به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی شده و سال گذشته هزاران بیمار تنفسی داشته، چرا اعتبار ویژه ای برای خرید این دستگاه اختصاص داده نشده است.

قطعاً وجود چند دستگاه از این دست در نقاط مختلف اهواز به سرعت و دقت اطلاع رسانی در خصوص اسیدی بودن باران، به ویژه در روزهایی که نگرانی از بارش این نوع باران در میان مردم وجود دارد، کمک می کند.

البته در شرایطی که به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان، تاکنون یک ریال هم از اعتبارات مصوب هیات وزیران برای مقابله با ریزگردها تاکنون به این اداره کل اختصاص نیافته است، نباید انتظار تامین اعتبار خرید دستگاه سنجش میزان اسیدی بودن باران را داشت.

 

https://hoorkhabar.ir/632505کپی شد!
162
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.