پیشرفت استان با بودجه فعلی افسانه است/کاش وزیر در گرما و گردوخاک به خوزستان سفر می کرد

به گزارش هورنیوز؛ نمایندگان استان خوزستان شامگاه روز گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که باحضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با انتقاد از کم توجهی دولت به خوزستان درخصوص مشکلات استان اظهارنظر کردند.

پیشرفت استان با بودجه فعلی افسانه است

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به اینکه توسعه استان با بودجه های ابلاغی افسانه است، اظهار داشت: در حوزه باغملک و ایذه برای هر ماه به تعداد هر نفر یازده هزار تومان برای توسعه شهر به فرمانداران داده شده است.

n00011071-b

وی با بیان اینکه بودجه استان خوزستان کاهش یافته اما برخی استان ها تا ۳۰۰درصد افزایش داشته اند، افزود: اگر دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد پس ما را به حال خود رها کنید و ما بار جاده اصفهان را به اندیمشک جریان می‌دهیم.

توسعه خوزستان در گرو تغییر نگرش مسئولان است

همچنین همایون یوسفی دیگر نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه در طرح جامع “یک شهر آینده یک شهر” نمایندگان جایگاهی ندارند، خاطر نشان کرد: برای نمایندگان در اجرای این طرح جایگاهی وجود ندارد و ۲ نماینده حاظر در این جلسه حق رأی ندارند این در حالی است که ما نمایندگان مردم هستیم.

یوسفی

وی خطاب به وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: زمانی که وزیر نفت به خوزستان آمده بودند مطرح کردیم که سرمایه گذاری در خوزستان به تولید مضاعف ثروت ملی کمک می‌کند و یکی از حوزه‌هایی که در سرمایه گذاری خوزستان اثر مضاعفی دارد همین حوزه وزارت راه و شهر سازی است.

یوسفی با بیان اینکه کارجدید در حوزه وزارت و راه و شهرسازی در خوزستان انجام نشده است گفت: اگر بخواهیم که یک توسعه پایدار در خوزستان  داشته باشیم باید یک تغییر نگرشی داشته باشیم.

کاش وزیر در گرما و گردوخاک به خوزستان سفر می کرد

در ادامه حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان با انتقاد از عدم قدرت تصمیم گیری نمایندگان در اجرای طرح جامع اهواز، یادآور شد: مردم از ما انتظار دارند و اگر ما کاره ای نیستیم باید این مسأله به مردم گوشزد شود.

%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%b1%db%8c-1

وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی باید در گرمای هوا و شرایط گرد و خاک به استان سفر می کرد، افزود: تمامی فرودگاه‌هایی که در خوزستان وجود دارد متعلق به نفت و  پتروشیمی و یا نظامی هستند و خوزستان از محدود استان‌هایی است که فرودگاه ندارد.

ناصری نژاد جاده های استان را به جاده های مرگ تعبیر کرد و گفت: از مسکن مهر خوزستان  گلایه‌های زیادی داریم. دولت پول خوبی را برای مسکن مهر کنار گذاشته است اما هیچ اعتباری به خوزستان تعلق نگرفته است.

برخورد دولت با مردم خرمشهر منصفانه نیست

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر با زیر سؤال بردن اقدامات وزارت راه درخصوص خوزستان اظهار داشت: ۷۵ درصد از منابع درآمدی کشور در خوزستان است و مدیران در استان گزارش‌هایی را به شما ارائه می‌دهند که واقعیت ندارد.

۱۴۵۶۵۵۵۹۶۷۹۰۳۴۸۱۱۹

وی با بیان اینکه شهر من مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته، افزود: دولت حاضر نیست خرمشهر و آبادان را بازسازی کند و جوانان ما به علت بیکاری و بی‌عدالتی مهاجرت کرده‌اند، ورزش خوزستان و بنیاد مسکن در خوزستان مرده است.

سامری با اشاره به اینکه انتقاد جدی به آقای روحانی دارم، گفت: مردم خرمشهر نسبت به نظام جمهوری اسلامی با دفاع از خاک کشور و نظام انصاف به خرج دادند اما برخورد شما با مردم این شهر منصفانه نیست.

 

https://hoorkhabar.ir/632257کپی شد!
117
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.